גורמה ישראלי

"הישרדות" נמכרת לנו כגורמה חם, בעוד שאינה יותר מקופסת שימורים

"הישרדות", יום ג' 21:00, ערוץ 2 רשת 

טוב לה ל"הישרדות" בגרסתה "הערוץ-שתיימית": הרייטינג גבוה, העניין באתרים וברשתות החברתיות סביר בהחלט, והרמה? ובכן, אני ממש לא הצופה חמור-הסבר שבא למחות נגד תרבות הריאליטי, אבל בכל זאת, הפרק הקודם הגדיש את הסאה אפילו אצל צופה פשרן שכמוני:

המכונה "טילטיל", נהג מונית שלעיתים נראה כמו פרודיה על "אשר", הדמות שגילם יובל סמו ב"ארץ נהדרת", צועק על לירון רביבו. הגברת רביבו הצעירה (שאני מקווה שלא אחשב לשוביניסט מהזן העתיק ביותר אם אומר שגם אם היא לוהקה לתוכנית בגלל יתרונות שאינם נראים כהרף-עין, הרי שהיא הצליחה להסתיר אותם היטב עד כה) נעלבת ובוכה, טילטיל מרגיש שנסחף ורץ אחריה לפייסה - ובין השניים מתפתח דיאלוג שכמותו אפשר לשמוע בכל גן חובה בישראל.

על מה יצא הקצף? על הפסד במשימת הפרס, פרס שהוצג על-ידי המנחה גיא זוארץ כ"ארוחת גורמה ישראלית". מה כוללת, אליבא ד'זוארץ, "ארוחת גורמה ישראלית"? שימורים של תירס, שימורים של אפונה וגזר, בקבוק מיץ פטל ועוד - כולם תוכן שיווקי של אותו יצרן קונסרבים שאין טעם להזכיר גם כאן את שמו.

יכול להיות שהתודעה הקולינרית שלי אינה מספיק מפותחת, אבל בואו נאמר שגם להגזים צריך לדעת: אין לי ספק שלאנשים שאוכלים במשך כל היום אורז דל וקוקוס לחץ, נראים אפילו אפונה וגזר מקופסת שימורים כתוספת מפתה לתפריט, אבל "גורמה" ועוד סופרלטיבים כמו "עשיר" ו"טרי"? נו באמת.

ואולי בכך מתמצה כל הסיפור של העונה הנוכחית של "הישרדות": היא נמכרת לנו כגורמה חם וטעים, בעוד שאינה יותר מקופסת שימורים שאפשר איכשהו לשבוע ממנה, אבל בשום אופן לא להתענג על טעמה. 

* ציון: 6 

ושני סרטים על שתי נשים

סקרלט ג'והנסון היא בעיניי אחת הנשים שמעידות שגם אם יש אי-שם כוח עליון, הרי שצדק חלוקתי אינו הצד החזק שלו: גם שחקנית מצוינת, גם יפה מאוד, גם מצליחה לגוון בכל פעם את המנעד שלה - במקרה הזה בסרט פעולה לא שגרתי שביים לוק בסון ("הכחול הגדול"), עם מורגן פרימן לצידה. "לוסי" (ערוץ הוט אקשן, 22:00) היא צעירה שמשמשת כבלדרית סמים, עד שסם עתידני שאליו היא נחשפת מעניק לה יכולות פסיכו-קינטיות.

מי שרוצה לראות עוד אישה קשוחה (לפחות בסרט הזה), בתפקיד ראשי, מוזמן לצפות ב"סיכון מחושב" (ערוץ הוט דרמה, 23:25): מישל פייפר היא חיילת בדימוס שמגלה כי הסיכונים במארינס הם פחותים יחסית לאלה שאורבים למורה בתיכון, בסרט שממנו ייזכר בעיקר שיר הנושא שהיה להיט גדול בזמנו, לפני כ-20 שנה.