וינשטיין יורה על בדיקת הטענות לעבירות מין מצד השר שלום

היועמ"ש יכנס ישיבה מיוחדת ביום ראשון, שבסיומה הוא צפוי להורות למשטרה על בדיקת הטענות ■ במסגרת הבדיקה יפנו החוקרים ל-6 הנשים שהעלו טענות להטרדות מיניות ומעשים מגונים מצד שר הפנים

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין יכנס ביום ראשון ישיבה מיוחדת בעניין החשדות לעבירות מין שביצע לכאורה שר הפנים סילבן שלום בעובדות שהיו כפופות לו ובנשים עמן היה בקשרי עבודה, ובסיומה הוא צפוי להורות למשטרה לפתוח בבדיקת הפרשה - כך נודע לוואלה! NEWS.

בישיבה צפויים להשתתף בכירים במשטרה ובמשרד המשפטים ולהיקבע זהות היחידה המשטרתית שתבדוק את הטענות. ככל הנראה תהיה זו יחידת להב 433.

במסגרת הליך הבדיקה צפויים חוקרי היחידה לבצע פניות יזומות אל הנשים שהעלו טענות, ולפיהן במהלך השנים האחרונות שלום ביצע בהן עבירות מין שונות, ובהן הטרדות מיניות ומעשים מגונים.

במקביל, ככל שיעלה חשד לביצוע עבירות מצדו של שלום, יבקשו החוקרים מהנשים להגיש תלונה מפורטת בעניין. בשלב זה ישנן 6 נשים הטוענות כי שלום ביצע בהן עבירות מין.

מהמידע שהצטבר עד כה עולה כי התלונות שהושמעו בימים האחרונים לא היו מונחות לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ובפני במשטרה בסבב הקודם של בדיקות מעשיו של שלום, ערב הבחירות לנשיאות בשנה שעברה. לאחר שהתברר כי מדובר בשתי תלונות חדשות לפחות שעליהן לא חלה התיישנות, הרי שאין מנוס מבדיקת המקרים.

לאחר שהחוקרים יאספו עדויות, תגבש המשטרה חוות-דעת אם יש מקום לפתיחה בחקירה רשמית לאור התשתית הראייתית שגובשה, ששיאה עשוי להיות חקירה של השר תחת אזהרה בחשד לביצוע עבירות מין. החלטה בעניין תובא שוב לפתחו של וינשטיין, שיכריע אם לזמן את השר לחקירה, לאחר שיבחן את החומר שיובא בפניו.

הליך הבדיקה הוא תוצר פעילות משותפת של המשטרה ומשרד המשפטים. על אף שההליך אינו מוגדר כחקירה רשמית, הוא מבוצע כך לכל דבר ועניין. כך, למשל, ניתן יהיה להתייחס לעדויות הנשים שייגבו כאל תלונה לכל דבר ועניין, גם אם היוזמה הייתה מצד המשטרה ולא מצד המתלוננת.

עם זאת, העובדה כי נשים מסוימות תסרבנה להמשיך בהליכי חקירה מצדן, עלולה להשפיע על החלטות היועץ המשפטי לממשלה לגבי המשך הצעדים המשפטיים נגד שלום.