גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"לא חייבים להיות עשירים כדי להחזיק מועדון כדורגל בישראל"

סתיו שחם, רואה חשבון במקצועו ואוהד הפועל ת"א במקור, התגלגל להיות הבעלים של הפועל כפ"ס ■ הוא מאמין שהקפיצה של המועדון תגיע ברגע שייבנה אצטדיון חדש ("כבר עובדים על שינוי תב"ע"), מודה שהבעלות עוזרת גם מחוץ למגרש ("זה פותח דלתות ואפשרויות"), ומאמין שהשרון ייכבש בקרוב ("יבוא יום ונהיה הכי גדולים באזור, כרגע יש את נתניה")

סתיו שחם בעלי הפועל כפ"ס / צלם: תמר מצפי
סתיו שחם בעלי הפועל כפ"ס / צלם: תמר מצפי

את סתיו שחם פגשנו השבוע בבוקר המשחק של הפועל כפ"ס בסמי עופר מול מכבי חיפה. שום שריר לא זז בפניו. ככה כבר שנתיים וחצי מאז רכש מבית המשפט את שרידי הפועל כפ"ס, העלה אותה מליגה א' לליגת העל, ומחזיק אותה מעל המים בלי להשתולל כספית וכמובן עם 4 נקודות שלקח ממכבי חיפה, המושקעת, הנוצצת והירוקה לא פחות.

שחם, 43, רואה חשבון, לשעבר בארנסט אנד יאנג. לפני 15 שנה, בגיל 28, הקים את חברת ההייטק סגמנט היושבת ברעננה שעוסקת במערכות ניהול אלקטרוניות. בשמונה השנים האחרונות החברה לא גייסה כספים, ולפני שנתיים השקיעה בחברת ניווט. לפי הערכות בענף, היא רווחית. לאחרונה פתח שחם חברת מחקר לניתוח שווקים.

***

שחם אוהד הפועל ת"א במקורו, יציעים 4-5 בבלומפילד, כשעוד לא היו יציעי אולטראס. "המשכתי לאהוד אותם עד שהגיעה הפנייה מראש עיריית כפר סבא".

- למה אתה?

"הייתה לי הכרות מוקדמת עם יהודה בן חמו, ראש העיר, ואלי יאני דיבר עם שנינו".

- לא היה עדיף להיות הבעלים של הפועל ת"א?

"הפועל ת"א תמיד תישאר בלב שלי, אבל יחד עם זאת אני אוהד הפועל כפ"ס היום והבעלים שלה. הפועל כפ"ס הוא מועדון מיוחד. כשאתה ילד אתה חולם להיות כוכב כדורגל ואחרי שעברת את השלב שאתה יכול להגשים את זה, אז יש הרבה אוהדים שהיו חולמים להיות בעלים של קבוצת כדורגל כי זהו משהו שהוא סקסי, מעניין, מאתגר ויש בו המון תקשורת ופרסום. אם הפועל ת"א היו פונים אלי, לא הייתי לוקח, כי הפועל ת"א הוא מועדון ענק. הפועל ת"א צריכה בעל בית מאוד עשיר כדי לענות על כל הגחמות של אוהדי הקבוצה. אפילו כבירי אמר שבאיזשהו שלב ירצה לראות את המיליארדר שייקח את זה ממנו. הפועל ת"א זה לא רק ניהול, הפועל ת"א צריכה להיות מועדון אירופאי ולא צריכה ליפול ממכבי ת"א בשום פרמטר. בשביל זה היא צריכה כסף, והרבה".

- איפה אתה עומד מבחינה פיננסית בין בעלי קבוצות ליגת העל?

"איפשהוא באמצע. לא צריך לעשות אקזיט בשביל לעשות כסף במדינת ישראל. היו לי אי-אילו אקזיטים כאלה ואחרים אבל לא ברמה שאפשר לרוץ עכשיו לליגת האלופות".

- זה נותן לך פריבילגיה להחזיק את זה לאורך זמן, או כמשמורת עד שיבוא מישהו יותר כבד?

"אתקן לך את הקונספציה הזו. לא חייבים להיות עשירים כדי להחזיק מועדון כדורגל בישראל. צריך לדעת לנהל. אחת המטרות שלי בהפועל כפ"ס - ואני שמח שאני מגיע לזה - זה שהיא תוכל להחזיק את עצמה ממקורות כספיים עצמיים. אין סיבה בעולם שגם מועדונים גדולים מהפועל כפ"ס לא יעמדו בזה. הכסף הגדול צריך להגיע למקרים שקבוצה רוצה לרוץ לאליפות או להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות. עם שכר שחקנים מינימלי, אולי קצת יותר, אפשר להגיע להישגים ואנחנו רואים את הפועל רעננה שמועמדת רצינית לפלייאוף עליון, עם תקציב שהוא לא יותר גדול מהפועל כפ"ס. מה שיפה אצל הפועל כפ"ס שהיא תצליח להגיע לשנה למחזור פעילות של 15 מיליון שקל, שרוב רובו ממקורות עצמיים, בין אם זה בית ספר לכדורגל שמתקרב היום ל-1,500 ילדים, מחלקת נוער, כמעט 2,000 מנויים בשנה והרבה כסף שמגיע ממכירת כרטיסים ומחנות המרצ'נדייז שמכרה השנה ב-700 אלף שקל. עשינו בקיץ קייטנות של 400 ילדים שגם הכניסו 700 אלף שקל".

- אתה עוד בשלב שבו הכסף נכנס בגלל התלהבות. אבל אם הקבוצה תהיה קבוצת פלייאוף תחתון ותקדיש חייה לאיזון כלכלי, האוהדים שהכניסו כסף כבר לא יהיו שם כדי לפרנס אותה.

"הפועל כפ"ס הוא עדיין מועדון בבנייה. ברגע שיהיה לו אצטדיון חדש - ויהיה לו אצטדיון חדש - הוא יגיע למצב שיהיו לו 10,000 אוהדים ואז הוא יוכל למכור 7,000-8,000 מנויים, מה שיאפשר לו להתמודד באמת בצמרת הכדורגל הישראלי. תראה את הפועל ב"ש. עד לפני שלוש שנים נלחמה נגד מכבי נתניה כדי לא לרדת ליגה והיום היא מתמודדת נגד מכבי ת"א על אליפות. האצטדיון החדש בב"ש הוא זה ששדרג אותה בצורה משמעותית. 13,000 מנויים זה 12-13 מיליון שקל, זה אפגרייד מטורף. האצטדיון הוא מילת המפתח לקידום הפועל כפ"ס".

- איזה אצטדיון?

"מזה שנה וחצי אני פועל יחד עם ראש העיר בנושא האצטדיון. לויטה יושב על שטח של 65 דונם שמתאים בדיוק לאצטדיון בסדר גודל של 15 אלף מקומות ישיבה. המיקום שלו הכי מדהים שיכול להיות, קרוב לכביש 6, מרכז הארץ. כרגע השטח הזה הוא בבעלות עיריית כפר סבא ומוגדר לצערנו על-ידי המינהל כשטח ספורט. העירייה פועלת לשינוי התב"ע של האצטדיון ושל כל איזור התעשייה סביבו על מנת להפוך אותו לשטח מסחרי. ברגע שזה יקרה, תוך שבוע יש לנו כבר 5-6 משקיעים שמעוניינים לקחת את האצטדיון הזה כדי לבנות אצטדיון משולב במסחר ומגורים. גם הטוטו כבר נתן לנו אור ירוק. ברור לנו שהעירייה לא תממן את זה מכספי התושבים ולכן אנחנו בונים על כספי המשקיעים שאני אחד מהם. זה יהיה אצטדיון צנוע של עד 12 אלף מקומות שלא יהיה גרנדיוזי כמו נתניה או המושבה. אצטדיון של עד 100 מיליון שקל השקעה. משהו בין הרצליה ולבאר שבע מבחינת מבנה. אפשר להחזיק קבוצה בליגת העל בלי להיות מיליונר, כל עוד מתייחסים למועדון כמו חברה עסקית רגילה".

-  מה יוצא לך מזה?

"אני חי טוב. נשוי, ארבעה ילדים. מרוויח את לחמי ונהנה מהחיים. הכדורגל הוא סוג של אתגר ואני שמח שהשארתי חותם. הסיפוק שיש לך מאתגר כשאתה לא לחוץ כספית ולא טרוד בחיים שלך, הוא ענק. יש דברים שאתה עושה בשביל הנפש שלך. לא אכחיש שעצם היותי בכדורגל תורם לי לעסקים שלי. הרבה אנשים יודעים מי זה סתיו שחם. זה פותח דלתות ואפשרויות. אם תהיה התייחסות בארץ למועדוני כדורגל כגופים כלכליים נטו, כולם ירוויחו מזה".

- למה אתה מתכוון?

"היום מרבית מועדוני הכדורגל מוחזקים על-ידי אנשים שמונעים או מרגש או משיקולים זרים. אסור שזה יקרה. אוהד כדורגל שירכוש את הקבוצה שלו, צפוי שיתרסק, כי הוא יעדיף עוד שחקן. יחתים את בן רייכרט במיליון אירו ומחר את טוטו תמוז בעוד מיליון ולא יחשוב כלכלית. הוא חייב לנתק את הרגש של האוהד מהרגש של המנהל ואם לא יעשה את זה המועדון יידרדר. אני מנתק את הרגש ברגע שזה מדובר בפן הכלכלי. לי חשוב שהפועל כפ"ס בכל רגע נתון תהיה מאוזנת כלכלית, גם אם כל שנה היא תיאלץ להלחם נגד הירידה. הפועל כפ"ס נמצאת במצב כזה שאם חס וחלילה היא תרד לליגה הלאומית היא תעלה אחרי שנה. כלכלית היא הרבה יותר חזקה מכל מועדון אחר בליגה הלאומית. אין שום סיבה ששאר המועדונים - שלא רצים לאליפות - לא יתנהגו ככה".

***

בשנתיים הראשונות למיזם של שחם נשבו רוחות קרירות מצידם של שני השותפים ומי שנחשבים לסמלים הגדולים ביותר של המועדון - שלמה שרף ויצחק שום. את הביקורות של שרף ביציע העיתונות אי אפשר היה לפספס. לאחרונה הם נפגשו, הצטלמו יחד. הסכסוך נגמר? "היום אנחנו ביחסים טובים. שלמה אפילו נפגש איתי ביציע העיתונות לפני שבוע. לוקח זמן אחרי שנתיים של קרבות ואינטרסים, של כל אחד מהצדדים, להתפייס. לא יודע עד היום על מה רבנו אבל הם מפעילים בית ספר לכדורגל בכפר סבא, וזה קצת התנגש באינטרסים שלנו. מבחינתי אין לי בעיה שימשיכו להפעיל את בית הספר שלהם, וכל אחד ירוויח את לחמו. הפועל כפ"ס לא מפחדת היום משום שלוחה ומשום מועדון בסביבה, לא טוברוק ולא עלייה כפ"ס. יבוא יום ונהיה הכי גדולים באזור, כרגע יש את נתניה ומועדונים נוספים".

- ורעננה? יש תחושה שהם תפסו את המקום שלכם בזמן שנעדרתם.

"אשר אלון ודמיאן רויטמן, הבעלים, הם חברים טובים שלי. מחלקת הנוער שלהם היא בבעלות עירונית ולא שייכת להם. זו מחלקה מוצלחת שזוכה להצלחה בעקבות החור שהפועל כפ"ס יצרה עד שהגעתי. יחד עם זאת יש מקום לשתי הקבוצות. הפועל כפ"ס לא צריכה איחוד עם אף קבוצה. אם אשר אלון יחליט מחר לקחת את מכבי נתניה, אז לא תהיה הפועל רעננה. הפועל כפ"ס, אם סתיו שחם יהיה או לא, תתקיים".

- התבטאת בזמנו נגד ועדת ההיגוי של מנהלת הליגה. למה?

"אני חבר דירקטוריון המינהלת, ומתוקף כך אני חושב שאם מקימים ועדת היגוי שהיא ועדה מאוד חשובה לכדורגל הישראלי, מן הראוי שהחלטה על הקמת הוועדה והמשתתפים שלה, יועברו לאישור דירקטוריון המנהלת, דבר שלא נעשה. נבחרו שם אנשים שלטעמי הם לא האנשים הנכונים להמליץ לכדורגל הישראלי לאן ללכת. יש הרבה אנשים טובים וראויים לפניהם, לא בהכרח מתוך הכדורגל. למה הפועל כפ"ס מצליחה? כי הגיע מישהו שלא מבין בכדורגל אבל מבין בעסקים ובניהול והפך אותה מחדלת פרעון לקבוצת ליגת על לגיטימית. אם רוצים להקים ועדת היגוי צריך להביא אנשים שמבינים בניהול, יחד עם מישהו מאירופה שייתן לנו את ראשי הפרקים - אפילו את מוריניו - ולהביא מישהו מקרן הון סיכון או את מנכ"ל כתר פלסטיק או אוסם ולהקים צוות חשיבה וסיעור מוחות אמיתי, איך אפשר לקחת את הדבר הכושל הזה שנקרא כדורגל ישראלי ולהפוך אותו לכדורגל אמיתי".

- המנהלת הכניסה סכום כסף מטורף עבור זכויות שידור ובמקביל הקפידה לדרוש דרישות מקצועיות מהזכיין.

"הכדורגל זה המותג הכי גדול בעולם וצריך להתייחס אליו ככזה. אם נסתכל רק על כמה כסף אנחנו נקבל, אז במכרז הבא נקבל חצי. אולי כדאי לוותר קצת על סכומים בשביל תוכן".

- אתה מתכוון להמשיך להשתמש בשחקנים מושאלים כמו צ'יבוטה או קהינדה?

"הייתי מעדיף להשתמש רק בשחקני בית ולא לקחת אף מושאל. יחד עם זאת אני מציאותי. הכדורגלן הישראלי הוא לא בדיוק הכדורגלן האירופי. השתדלתי גם השנה להימנע מהשאלות אבל לא היתה לי ברירה. בעונה הבאה ננסה להימנע מזה. אנחנו גם יודעים שאם יבואו לאבא של ילד קבוצות כמו מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל ת"א והפועל כפ"ס, אנחנו יודעים שכפ"ס תהיה בעדיפות אחרונה, כי מה לעשות, ילדים חולמים לשחק בליגת האלופות, ולא בלוויטה. הדעה שלי ושל ג'ורדי קרויף היא אחידה בנוגע למכסת הזרים. אם אנחנו רוצים שהכדורגל הישראלי יצמצם פערים מול אירופה ורואים שב-20 השנים האחרונות אנחנו רק מגדילים את הפערים - אם לא נבטל את מגבלת הזרים, הפערים רק יגדלו. אי אפשר עם חמישה זרים להתמודד באירופה כששם אין מגבלה כלל. זה לא יפגע בכדורגלן הישראלי, נהפוך הוא: אם הכדורגלן הישראלי יבין שמקומו בליגת העל לא מובטח, הואי יתאמץ יותר, יתאמן יותר, יירד בדרישות הכספיות שלו ויפסיק להיות כוכב. היום הם מרגישים בטוחים. זה לא צבא הגנה לישראל, זה לא יחידה 8200, זה כדורגל. תן להם רצון להלחם על כל תפקיד כי לא יכול להיות ששחקן כדורגל בינוני ירוויח כמו מנכ"ל בנק הפועלים".

- מה מבדיל בינך לבין שאר הבעלים?

"מה שחשוב לי זה האתגר והפן הכלכלי ולא גחמות או רצון להלהיב את הקהל ולרוץ לאירופה בכל מחיר בשביל ליהנות מהרגע. אני רץ למרחקים ארוכים. גם כספורטאי לשעבר, הייתי שחיין של 1,500 מטר".

עוד כתבות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

אייל בן סימון מימש אופציות של הפניקס בהיקף של 1.65 מיליון שקל

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד