דני נוימן: "אני מעביר דברים גם כשהם לא הגיוניים"

החלק השני של תחקיר חדשות 2 בעניינו של פרשן הכדורגל ואיש הליכוד מציג פגישה בתשלום שנוימן סידר לתחקירן עם מנכ"ל משרד התחבורה ■ נוימן לתחקירן: "אני אריץ לך את הרעיון הלאה"

דני נוימן / צילום: יוסי כהן
דני נוימן / צילום: יוסי כהן

פרשיית דני נוימן ממשיכה: לאחר התחקיר בעניינו שפורסם אמש, הערב (ד') התפרסם בחדשות ערוץ 2 החלק השני של התחקיר, שבו נחשפה פגישה שארגן נוימן לעורכי התחקיר עם מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, תמורת תשלום.

בפרק הראשון סידר נוימן פגישה בין תחקירן חדשות 2 בשם "יעקב" לבין מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי. "יעקב", שהציג את עצמו כבעל חברה מסחרית ליבוא צ'קלקות, ביקש מנוימן לדון עם יצחקי באפשרות לחייב כל בעל רכב להחזיק צ'קלקה (צפירור) במכוניתו.

חלקו השני של התחקיר מתחיל בתשלום עבור פגישת ה-VIP עם יצחקי. ברחבת הכניסה למשרד התחבורה מסדירים יחד עם נוימן את התשלום: 2,500 דולר. נוימן מגיע לפגישה עם פנקס חשבוניות. על החשבונית רושם נוימן "ייעוץ לחברה".

רגע לפני הכניסה לפגישה, התחקירן תוהה מה יקרה אם יצחקי, מנכ"ל המשרד, לא יאהב את הרעיון הצ'קלקות. "המנכ"ל לא יחסום את זה", מבהיר נוימן. "אני אריץ לך את זה הלאה, עד שתקבל את האישור".

דני נוימן, כך עושה רושם, הוא בן בית במשרד התחבורה. עד כדי כך, שאפילו אנשי הביטחון לא בודקים אותו ואת התחקירן. מנכ"ל משרד התחבורה ונוימן הם מכרים ותיקים. הם פותחים את הפגישה, כמתבקש, בשיחה על כדורגל. רעיון הצ'קלקה הוא רעיון כל-כך "חשוב", שהמנכ"ל יצחקי קורא ללשכתו את מנהל אגף הרכב, משה ויצמן.

"ליעקב יש מיזם שהוא עובד עליו הרבה זמן", פותח נוימן את הפגישה. "המיזם הזה בטיחותי. ברגע שראיתי שהוא מדבר עליו, אמרתי שזה תפור על משרד התחבורה. זה בנוסף לאפוד, זה מנצח. במיוחד במקומות חשוכים".

לאחר ש"יעקב" התחקירן הסביר על הרעיון לחייב צ'קלקה בכל רכב, המנכ"ל יצחקי מסביר מהם שלבי האישור. "צריך לאשר את המוצר בטכניון או במכון התקנים, ואז יש אצלי ועדה שיושבת בראשות המדען הראשי, היא נקראת הוועדה לתקנים וניסויים", מבהיר יצחקי. "הכול עובר דרך הוועדה הזאת".

מנהל אגף הרכב, ויצמן, לא ממש מתלהב מהרעיון שלנו. ניכר שהוא לא מבין מה אנחנו רוצים בכלל. "הוא לא קובע כלום", הסביר נוימן לאחר הפגישה. בשלב זה לוקח המנכ"ל את העניינים לידיים ואומר כי יעביר את הבקשה. "אני רואה שאתה יש לך רעיונות טובים", מציין יצחקי. "תביא מוצר, תעביר אותו בדיקה, ואז אני יכול להעביר לך את זה גם בוועדת הניסויים".

לאחר הפגישה בה הבטיח המנכ"ל שהוא יכול להעביר את המוצר בוועדת הניסויים, נוימן מסביר כי ההצעה לחייב נהגים לנסוע עם צ'קלקות אינה ההצעה הכי מופרכת בה טיפל. "כל החיים במדינה הזאת זה קשרים, זה לא יעזור", מדגיש נוימן. "אתה היית מגיע אליו אולי עוד שנתיים. אני מעביר דברים פה גם כשהם לא הגיוניים".

לא ברור אילו דברים לא הגיוניים העביר דני נוימן במשרד התחבורה ובמשרדי הממשלה האחרים שהוא מתפאר בקשרים איתם, אבל בשיחת טלפון שלאחר הפגישה הבהיר כי יצחקי יפעל למענו לחסימת מתחרים אחרים עם רעיונות יצירתיים. "המנכ"ל התקשר ואמר לי שהוא נתן הוראה מרגע זה לכל אחד שיבוא עם דבר דומה לשלנו, לא לקבל את העניינים", הדגיש נוימן בשיחה. "אתה לא צריך להוסיף יותר, הטלפון זה הסוף".

מוקדם יותר היום הודיעה הכנסת על השעיית אישור הכניסה שניתן לנוימן כ"מוזמן תדיר לכנסת", ממנו נהנה בעשור האחרון, ונודע כי מפרק רשות השידור, פרופ' דוד האן, בוחן יחד עם נציבות שירות המדינה את סוגיית המשך העסקתו ברשות השידור.