פרשת מעונות רה"מ: שרה נתניהו נחקרה בשנית

(מעודכן) - אשת רה"מ חשודה בקבלת דבר במירמה, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד, כאשר עפ"י החשד היא השתמשה בכספי משלם המסים לצרכים פרטיים

חקירתה של שרה נתניהו במשטרה נמשכת. אשת ראש הממשלה הגיעה היום (ב') אחר-הצהריים פעם נוספת למשרדי יחידת להב 433 של המשטרה, כדי להיחקר באזהרה בשנית בנוגע לחשדות נגדה בפרשת מעונות ראש הממשלה.

נתניהו חשודה בקבלת דבר במירמה, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. על-פי החשד, היא השתמשה בכספי משלם המסים לצרכים פרטיים, כמו למשל תשלום על טיפול באביה או על עבודות שביצע החשמלאי פעיל הליכוד אבי פחימה בווילה של הזוג נתניהו בקיסריה. 

נזכיר כי בשבוע שעבר נחקרה נתניהו, המכחישה את החשדות נגדה, לראשונה באזהרה במשטרה במשך שעות ארוכות.

חקירתה של נתניהו נעשתה לאחר תיאום בין עורך דינה, ד"ר יעקב וינרוט, לבין חוקרי המשטרה ובעקבות אישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למהלך. 

הבקשה לחקור את נתניהו הונחה על שולחנו של וינשטיין לפני כחודש בחשד לעבירות על טוהר המידות בפרשה, שעיקרה חשד שהזוג נתניהו הציגו תשלומים פרטיים לנותני שירותים בביתם הפרטי בקיסריה כאילו היו קשורים למעון הרשמי בירושלים, ובכך השיגו מימון של המדינה להוצאות הפרטיות. 

אחת הפרשיות שנבדקת עוסקת בהתקשרות לביצוע עבודות חשמל בווילה של הזוג נתניהו בקיסריה. בדוח שפרסם מבקר המדינה, יוסף שפירא, בפברואר האחרון הוא מצא כי חשמלאי בשם אבי פחימה מאור-עקיבא הוזמן על-ידי שרה נתניהו או מזכירותיה לביצוע עבודות בבית באופן ישיר. זאת, תוך יצירת מצג כוזב לכאורה של העסקת קבלן אחר - ובניגוד להנחיית ועדה שכללה את היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, סמנכ"ל בכיר למינהל ולמשאבי אנוש וחשב המשרד ("ועדת השלושה"). 

המבקר ציין כי החשמלאי, מקורבם של הזוג נתניהו, עבד בווילה בקיסריה כמעט בכל סוף שבוע וגם ביום כיפור. ואולם, לפי החשד שנבדק, החשמלאי לא באמת עבד באותם סופי שבוע, ומדובר ברישום כוזב לכאורה של העבודה שנועד להעברת כספים לחשמלאי לכיסו חובות עבר.