גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדד גלובס-פרומתאוס: שנה תנודתית הסתיימה בירידה של 4%

מדדי ההשוואה דווקא הציגו תשואות חיוביות: נאסד"ק רשם כ-5.7% ומדד ת"א 100 הוסיף כ-2.1% ■ 8 חברות הונפקו לראשונה בנאסד"ק, 6 חברות נמחקו מהמדד

בניין סולאראדג' / צילום: איל יצהר
בניין סולאראדג' / צילום: איל יצהר

בזמן שבבורסה הישראלית מנסים למשוך חברות טכנולוגיה וביומד לבצע הנפקות בארץ, רבות מהן רודפות אחר החלום האמריקאי כבר שנים ארוכות. עבור לא מעט חברות, ההנפקה בארה"ב מקרבת אותן אל הגשמת החלום, ולא פחות מ-127 חברות ישראליות נסחרו בארה"ב בשנה האחרונה.

נתון זה הוביל לכך שבתחילת 2015 השיקו "גלובס" וחברת פרומתאוס ייעוץ כלכלי את מדד החברות הישראליות הנסחרות בארה"ב, אשר פותח על-ידי מחלקת הייעוץ הכלכלי של פרומתאוס בהובלת אינג' אייל שבח, שותף מייסד ומנהל מחלקת טכנולוגיה והיי-טק בפירמה. מלבד המספרים היבשים, מעניין לבחון את המגמות העולות מהמדד.

"בסיכום שנתי, בלטה במיוחד תנודתיות חדה בשווי החברות במדד", אומר שבח. "קרוב ל-40% מהן סיימו את השנה עם עליות או ירידות חדות של 30% או יותר במניותיהן. העובדה שרוב החברות הישראליות המונפקות בארה"ב הן חברות טכנולוגיה, וחלקן אף חברות טכנולוגיה צעירות, משפיעה על המגמה".

בסיכום כללי, רשם המדד (הכולל כיום 121 חברות בעלות שווי שוק מצרפי של מעל 180 מיליארד דולר) תשואה שנתית שלילית של 3.9%. מדדי ההשוואה דווקא רשמו תשואה חיובית: מדד נאסד"ק רשם תשואה נאה של כ-5.7%, ומדד ת"א 100 הוסיף כ-2.1%.

שנת 2015 הייתה תנודתית מאוד. בשמונה החודשים הראשונים, עד לשלהי חודש אוגוסט, רשם המדד תשואות נאות של כ-11% במצטבר. לאחר מכן, בעקבות גל של ירידות שהחל עם נפילות בסין במהלך אוגוסט, חלה ירידה מצטברת של כ-15% במדד, בדומה למגמה במדדי ההשוואה. ברבעון האחרון ראינו תיקונים קלים, אולם בסופו של דבר, המדד לא הצליח לסכם שנה חיובית ואיבד כאמור 3.9% בראייה שנתית.

שיאנית המדד השנה הינה אלביט מערכות ראייה (אלביט ויז'ן) שזינקה ביותר מ-120%. עם זאת, גם לאחר העליות הגיע שווי השוק שלה ל-27 מיליון דולר בלבד. החברה, המפתחת מערכות בדיקה ויזואליות לתעשיית הטקסטיל, עדיין רחוקה מהשיאים אותם רשמה בימי בועת הטכנולוגיה.

בצד השלילי, היו גם לא מעט חברות שהציגו ירידות, לעתים חדות, בשווין במהלך השנה. השמות הבולטים ביותר הם: סטרטסיס, שהשילה מעל 70% משוויה וירדה משווי של כ-4.3 מיליארד דולר בתחילת השנה לשווי של כ-1.25 מיליארד דולר בסופה; אלון רבוע כחול שאיבדה יותר מ-80% על רקע הקשיים במגה; ומי שחוותה את הירידה המשמעותית ביותר מבין חברות המדד היא אינספייר MD, שירדה בכ-90% במהלך 2015, לאחר שעצרה ניסוי שלב III בארה"ב ופיטרה חלק ניכר מעובדיה.

גיוסים ומחיקות

גם ב-2015 נמשכה הנהירה של חברות ישראליות, בעיקר מתחומי ההיי-טק ומדעי החיים, לוול סטריט. שמונה חברות הונפקו לראשונה בנאסד"ק: קורנית דיגיטל, סטדימד, כיאזמה, כיטוב פארמה, אינטק פארמה, צ'ק קאפ, סולאראדג' וביונדווקס. החברות, אשר גייסו סכום מצטבר של כ-368 מיליון דולר, צורפו כמובן למדד גלובס פרומתאוס.

בהנפקות משניות גייסו הישראליות כ-5.5 מיליארד דולר מתחילת שנה. בסיכום שנתי, גייסו הישראליות בארה"ב (כולל הנפקות ראשונות) סכום מצטבר של 5.9 מיליארד דולר. לשם השוואה, בבורסה בתל אביב גויס סכום של 1.1 מיליארד דולר באקוויטי (ללא הקצאות פרטיות) באותה התקופה.

במקביל, ב-2015 נמחקו מהמדד שש ישראליות: בורדרפרי, שנמחקה ממסחר בנאסד"ק בעקבות מכירתה ל-Pitney Bowes תמורת כ-450 מיליון דולר; סימטרון, שנמחקה ממסחר בעקבות רכישתה בידי 3D Systems האמריקאית; קליקסופטוור, שנמכרה לקרן פרנסיסקו פרטנרס תמורת 440 מיליון דולר; קומברס שנמחקה מהמסחר לאחר שמכרה את חטיבת הבילינג שלה לאמדוקס ב-272 מיליון דולר (ובכך נחלשה הזיקה שלה לישראל, ולפיכך למדד הכולל חברות ישראליות); לומניס שנמכרה לקרן הפרייבט אקוויטי XIO תמורת 510 מיליון דולר; וחברת עמיעד מים.

ירידות חדות בתת-מדד מדעי החיים

בין החברות הכלולות במדד גלובס-פרומתאוס ניתן למצוא 42 חברות המתמחות במדעי החיים. חברות אלו, המרכיבות את תת-מדד גלובס-פרומתאוס למדעי החיים, רשמו ירידות חדות של 5.6% במהלך החודש האחרון של השנה, ירידות שגררו את המדד לתשואה שנתית שלילית מצטברת של 3.8%.

לעומת זאת, מדד נאסד"ק ביומד (NBI) עלה בדצמבר בכ-1.2% (והשלים זינוק של 11.4% מתחילת השנה) ומדד ת"א ביומד רשם חודש חלש מאוד עם תשואה שלילית של כ-5.1% (וירידה של 24.9% מתחילת שנה). ההבדל בין התשואה הגרועה בישראל לתשואה הטובה בארה"ב נובע בחלקו מירידות שנבעו מכישלונות בניסויים של חלק מהחברות הישראליות הצעירות.

מבין חברות תת-מדד גלובס-פרומתאוס בלטו חברות התרופות אורמד ואלקוברה, שהציגו עלייה של 88% ו-68% בהתאמה, והן נציגות הפארמה הצומחות ביותר במדד במהלך השנה. שבח מציין כי אלקוברה ידעה תהפוכות גדולות במהלך חייה כחברה ציבורית. "בספטמבר 2014 הודיעה החברה על תוצאות לא מובהקות בניסוי לטיפול במבוגרים עם הפרעות קשב. מניית החברה לא התאוששה מאז - היא עומדת על כ-6.2 דולרים בסוף השנה לעומת כ-25 דולר בשיא", הוא אומר. "עם זאת, ניכר כי החברה עשתה כברת דרך בבניית תשתית, ועם המזומנים בקופתה ושווי שוק כולל של 170 מיליון דולר, יתכן בהחלט שהיא תפתיע בעתיד".

הכוכבת של המדד, אורמד, מפתחת אינסולין בבליעה אשר אמור להקל את חייהם של מיליוני חולי סוכרת. ב-2015 טיפסה מנייתה והחברה והגיעה לשווי שוק של 100 מיליון דולר, לאחר שאנליסטים העניקו לה המלצות קנייה ומחירי יעד של עד 30 דולר למניה, בעקבות תוצאות מעודדות בניסויים קליניים מוקדמים. במקביל, נחתם השנה הסכם השקעה בחברה מצד משקיעים סינים.

חברה נוספת שבלטה לטובה היא טבע, שנסחרה השנה במחירי שיא, וזאת על רקע התמודדות מוצלחת עד כה עם תפוגת הפטנטים של הקופקסון ויישום אסטרטגיית צמיחה.

בפרומתאוס מציינים כי בין החברות שהציגו את הירידות החדות ביותר במדד גלובס-פרומתאוס כולו, נמנה מספר לא פרופורציוני של חברות בתחומי מדעי החיים, אשר לרוב איבדו עשרות אחוזים משוויין בעקבות כישלונות קליניים. ברשימה זו ניתן לציין בין היתר את חברת הסטנטים אינספייר MD, חברת ריפוי הפצעים מקרוקיור שצללה ב-83%, וכן החברות פוטומדקס, סטדימד, צ'ק קאפ, פלוריסטם ופרוטליקס, עם ירידות בשיעורים דו-ספרתיים במניותיהן.

דצמבר חלש לטכנולוגיה

תת-מדד גלובס פרומתאוס טכנולוגיה, המורכב מ-51 חברות המתמחות בתחומי הטכנולוגיה השונים, רשם חודש דצמבר חלש, עם ירידה של 5.4% שהובילה לתשואה שנתית שלילית של 5%.

אשר למדדי ההשוואה, מדד נאסד"ק 100 טכנולוגיה (NDXT) רשם חודש שלילי עם ירידה של 2.6%, שהובילה לתשואה שנתית מצטברת שלילית של 2.3%. גם מדד ת"א טכנולוגיה הציג החודש תשואה שלילית של 2.9%, אולם המדד סיים את 2015 עם תשואה חיובית נאה של 7.4%, בזכות העליות החדות שהיו במדד בחודשי השנה הראשונים.

בין חברות תת המדד בולטת אלביט מערכות עם עלייה של 48% במנייתה ב-2015. "אמנם לא מדובר בעלייה הגבוהה ביותר בקרב החברות במדד, אך שוויה של אלביט כפול מהשווי המשותף של כל שאר החברות בעשיריה הפותחת של החברות שהציגו את הצמיחה הגבוהה ביותר במדד", מציין שבח, "ובתום השנה היא רושמת שווי מכובד של כ-3.8 מיליארד דולר".

הצמיחה בשוויה של אלביט מגיע בתקופה בה השווקים הביטחוניים אינם צומחים וממשלות רבות אף מקצצות בהוצאות. "על רקע זה, העלייה הכמעט רציפה ברוב הפרמטרים התפעוליים, ובהם ההכנסות, הצבר והרווח הנקי, מרשימה אף יותר", אומר שבח. "ייתכן שכניסת אלביט לתחום הסייבר עם רכישת חטיבת הסייבר של נייס מערכות, תרמה לעלייה בשוויה, שכן בשונה מסגמנטים רבים בשוק הביטחוני, תחום הסייבר מציג צמיחה דו-ספרתית, אם לא למעלה מזה".

חברה אחרת שבלטה בתת-מדד טכנולוגיה היא סולאראדג', המפתחת מערכות לבקרה ומקסום של הפקת אנרגיה סולארית. החברה השלימה את ההנפקה הראשונית לציבור במארס 2015, ומאז רשמה עלייה מרשימה של 57% (אם כי לאחר תנודתיות במניה). שווי החברה בסוף השנה עמד על 1.1 מיליארד דולר. "חשוב לציין כי במהלך השנה נגעה החברה בשיאים מרשימים אף יותר, אולם מאז היא ירדה בכ-30%", אומר שבח. "ההחלטות שהתקבלו במהלך חודש דצמבר בוועידת פריז, בדבר הפחתת ההתחממות הגלובלית על-ידי הרחבת השימוש באנרגיות חלופיות, יעודדו להערכתנו את תעשיית הסולאר כולה, ובהחלט יתכן שסולאראדג' תהיה מהנהנות מכך. בטווח הקצר, המנוע מאחורי צמיחת החברה היה הסכם אספקת רכיבים למערכות הסולאר הביתיות של טסלה, אשר עשויות להתגלות כמנוע המשמעותי ביותר להמשך צמיחת החברה".

עוד מניות בולטות ב-2015 היו אינטרנט זהב, מקבוצת שאול אלוביץ', שמחזיקה בשליטה בחברת בי.קומיוניקיישנס אשר שולטת בחברת התקשורת בזק. שלוש החברות הציגו צמיחה (בזק איננה חלק מהמדד אך אינטרנט זהב ובי.קומ הדואליות נכללות בו), כאשר בזק, בי.קומ ואינטרנט זהב צמחו בכ-20%, 40% ו-63% בהתאמה. בפרומתאוס מציינים שהחברות במעלה הפירמידה מהוות סוג של אופציה על מניית בזק, וכי העלייה היא חלק מהתאוששות כללית בשוק התקשורת המקומי, לאחר שנתיים של ירידות חדות בהובלת מגזר הסלולר. עם זאת, בפרומתאוס מציינים שהעליות של שנת 2015 רחוקות מלקזז את הירידות של השנים האחרונות.

מתודולוגיה

ניירות ערך הנסחרים בבורסות שונות בעולם נכללים לעתים רבות במדדים המשקפים את רמת המחירים הממוצעת של הניירות המשתייכים אליהם.

מדדים המרכזים עניין רב מצד משקיעים, מהווים בנצ'מרק לביצוע השקעות ומשמשים בסיס למעקב על-ידי תעודות סל וקרנות מחקות. העניין הרב, והעובדה שהמדדים השונים משמשים כלי חשוב למשקיעים, הם שעומדים מאחורי מדד גלובס ופרומתאוס ייעוץ כלכלי לחברות טכנולוגיה ישראליות הנסחרות בארה"ב. המדד, שהורכב על-ידי כלכלני פרומתאוס ייעוץ כלכלי, מייצג את כלל החברות הישראליות הנסחרות בבורסות המרכזיות בארה"ב - נאסד"ק ובורסת ניו יורק - ובכלל זה חברות ישראליות שנרשמו ברישום כפול.

חישוב המדד החל בתחילת 2015 ועמד על 1,000 נקודות ביום השקתו. משקל כל חברה נקבע בהתאם לשווי השוק שלה, אך לא יעלה על 10% מסך המדד. בדומה למקובל במדד ת"א 100, משקלי החברות יעודכנו ב-1 בכל חודש. במועד העדכון, תיגרענה מהמדד חברות שאינן עומדות בתנאי הסף ומניות שנמחקו ממסחר, ויתווספו חברות העומדות בתנאי הסף.

אחת לרבעון יבוצע עדכון לכמות המניות הצפה, והוא ישקף הן את השינוי בכמות המניות המוחזקת בידי הציבור והן את ההשפעה שחלה על כמות המניות בעקבות הנפקות משניות והצעות מכר. יש לציין שהשפעות על מחיר המניה כתוצאה מהנפקת זכויות או הנפקה משנית מתואמות בהתאם למדיניות הנהוגה בזירת המסחר של כל מניה.

ב-1 בינואר 2015 נקבעו המשקלים של חברות המדד, בהתאם לשווי השוק של החברות באותו יום. נציין כי שווי השוק מורכב מהכמות הצפה של המניות כפול מחיר עסקה אחרונה שנצפתה עד ליום זה.

פרומתאוס ייעוץ כלכלי ומנהליה ביצעו בשנים האחרונות עבודות כלכליות לחברות הכלולות במדד. העבודה אינה מהווה ייעוץ ואין לראות בה תחליף לייעוץ השקעות

מדד גלובסמדד גלובס כללימדד גלובס מדעי החיים

עוד כתבות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

יציבות בוול סטריט; מיקרו־סטרטג'י יורדת ב-10%, שיאומי עולה ב-12%

סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד