פירמת רוה"ח RSM שיף-הזנפרץ מיזגה לתוכה את משרד להט

בעקבות המיזוג יעמדו בראש מחלקת הביקורת הפנימית וניהול הסיכונים של RSM רו"ח אלי להט, מומחה לביקורת פנימית ולניהול סיכונים, ורו"ח רונן ארצי, מומחה לביקורת פנימית, ביקורת חקירתית, מיפוי והערכת סיכונים

הזנפרץ, שיף ולהט / צילום: תמר מצפי
הזנפרץ, שיף ולהט / צילום: תמר מצפי

בשעה שזירת המיזוגים וצירוף השותפים בשוק עורכי הדין שוקקת (בין היתר עם עריקתו של עו"ד דוני טולידאנו ממשרד צלרמאיר למשרד ארדינסט; צירופו של פרופ' עמנואל גרוס למשרד גדעון פישר ועוד), גם בזירה המקבילה בשוק ראיית החשבון נרשמת תנועה ערה. והפעם: פירמת ראיית החשבון והייעוץ RSM שיף-הזנפרץ הודיעה על מיזוגו של משרד להט - בקרה וניהול סיכונים, אל תוך הפירמה, כחלק מתהליך הצמיחה וההתרחבות שלה.

בעקבות המיזוג יעמדו בראש מחלקת הביקורת הפנימית וניהול הסיכונים של RSM רו"ח אלי להט, מומחה לביקורת פנימית ולניהול סיכונים, ורו"ח רונן ארצי, מומחה לביקורת פנימית, ביקורת חקירתית, מיפוי והערכת סיכונים וביקורת בנושאי אבטחה פיזית.

לרו"ח להט יש ניסיון של 30 שנה כמבקר בתחום החשבונאות. ב-20 השנה האחרונות הוא מכהן כמבקר פנימי בחברות ממגזרים שונים, בהן חברות ממשלתיות ופרטיות, תאגידים עירוניים וגופים מוסדיים בשוק ההון (בתי השקעות, קרנות נאמנות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות, וכן עמותות מלכ"רים וחל"צים).

רו"ח רונן ארצי מילא שורה של תפקידים בכירים בשב"כ, כולל תפקידים מבצעיים, ובתחומי הביקורת. לארצי ניסיון רב בביקורת פנימית ובניהול סיכונים, והוא מכהן כמבקר פנים בחברות ציבוריות וממשלתיות גדולות, העוסקות בתחומי תחבורה, אנרגיה, תשתיות, בנייה ועוד.

מחלקת הביקורת הפנימית וניהול הסיכונים של פירמת RSM היא בין שלוש המחלקות הגדולות בתחום, ומעניקה שירותי ביקורת פנימית וניהול סיכונים למגוון תאגידים במשק הישראלי - גופים ציבוריים, ממשלתיים, פרטיים, מוסדות כספיים, עמותות ועוד. עם לקוחות המחלקה נמנות חברות גדולות ומובילות, ביניהן תש"ן, אדמה (מכתשים אגן לשעבר), קצא"א, כלל תעשיות, דן - חברה לתחבורה ציבורית, רשת משען, קבוצת המשביר לצרכן, רשת קסטרו, נתיבי איילון , חברת נתיבי ישראל (מע"צ), חוצה ישראל, קרנות השתלמות לעובדי הוראה, קרן רעות, קסם, גלעד, אר"מ ועוד.

בעלי משרד להט - בקרה וניהול סיכונים, העסיקו טרום המיזוג 10 עובדים, רואי חשבון מומחים למערכות מידע ובקרה ממוחשבות, וכן כלכלנים. כיום, לאחר המיזוג, תמנה המחלקה לביקורת ולניהול סיכונים 30 עובדים ממגוון התמחויות, בהם רואי חשבון, בוגרי MA בביקורת פנימית, בוגרי מינהל עסקים, כלכלנים, מומחים לאבטחת מידע ובקרת IT , אנשי לוגיסטיקה, עורכי דין, חוקרים מוסדיים ועוד.

הרקע למיזוג הוא היכרות מוקדמת וארוכת שנים בין שני ראשי הפירמות המתמזגות, רו"ח ראובן שיף, שותף מנהל וממייסדי RSM לאלי להט.

רו"ח שיף: "את אלי להט הכרתי בעת שכיהנתי כנשיא לשכת רואי חשבון, כשהיה חבר באחת מוועדות הלשכה (לפני כעשור, א' ל"ו). לאחרונה הגעתי להבנה משותפת יחד עם אלי להט, כי קיים פה חלון הזדמנויות ליצור גוף מקצועי איכותי, כשהקו המנחה אותנו הוא, שאחד ועוד אחד יניבו יחדיו הרבה יותר משניים".

רו"ח אלי להט הוסיף, כי "הרחבת שירותי הייעוץ בתחום הביקורת הפנימית וניהול הסיכונים הם מענה לצורך ההולך וגובר של לקוחותינו. ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה והמשברים הכלכליים בעולם, הביאו להכרה בקרב תאגידים עסקיים רבים, שתהליכי הביקורת הפנימית וניהול הסיכונים הם תהליכים חיוניים והכרחיים, שנועדו לשמור על יציבותו ועל רווחיותו של הארגון לאורך זמן".

לדבריו, בעוד שהביקורת החשבונאית עוסקת בבדיקת התנהלותו הפיננסית של הארגון בדיעבד, הרי שבתהליך הביקורת הפנימית וניהול הסיכונים, קיימת הזדמנות לחזות את הנולד, לאתר ליקויים וכשלים מבעוד מועד, ולהקטין את חשיפותיו של הארגון. "אין מטרתה של הביקורת הפנימית לעשות 'נו-נו-נו', לנזוף בלקוח או להעיר שמסמך כלשהו תויק לא בסדר הנכון, המטרה היא לזהות את החשיפות והסיכונים העיקריים, ולהמליץ על בקרות מונעות.

עוד לדברי להט, גם לטכנולוגיה יש השפעה על תהליכי הביקורת הפנימית. "אלה הפכו להיות מוטי מחשוב. כלומר, בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים, אין זה הגיוני לבצע ביקורת מדגמית, כאשר באופן ממוחשב ניתן לכסות 100% מהפעילות ובאופן יעיל וממוקד יותר, בסביבה של מערכות המידע".

רו"ח רונן ארצי מוסיף כי "בשנים האחרונות חלו תמורות מהותיות בתפקיד המבקר הפנימי ובחשיבותו, עקב הגברת תשומת-הלב מצד הציבור, העיתונות, המחוקק וגורמי שלטון - בהם הבורסה, רשות ניירות ערך, מס הכנסה ועוד - לסדרי הבקרה והביקורת של חברות נסחרות.

"כמו כן, בשנים האחרונות חל שינוי קיצוני, הן בקרב הציבור והן בקרב הרגולטור, בהתייחסותם לתפקידו של הדירקטור בארץ ובעולם. המשמעות של השינויים הללו היא, בין השאר, חשיפתם של חברי הדירקטוריון, נושאי משרה ומנהלים, לתביעות ייצוגיות ונגזרות בגין רשלנות מקצועית, ואחריותם למעשים או מחדלים.

"ביקורת פנימית יעילה ואפקטיבית, אמורה לסייע לדירקטוריון החברה ולהנהלתה בנשיאה באחריות, על-ידי הפניית תשומת-הלב לנושאים העלולים להוות סיכון לפעילות החברה; וזה מה שהופך את הצורך בניהול סיכונים מושכל לצו השעה".