בכיר במשרד החינוך חשוד במעורבות בקרטל המשלחות לפולין

במשטרה חושדים כי אותו בכיר, שלו יש חלק משמעותי בתכנון המסעות לפולין במשרד החינוך, קיבל טובת הנאה נקודתית מאחד המשרדים המעורבים בפרשה

אושוויץ  / צילום: רויטרס
אושוויץ / צילום: רויטרס

כשנחשפה פרשת קרטל המשלחות לפולין, עשרות אלפי תלמידי תיכון ברחבי הארץ הבינו שהם שילמו הרבה יותר מדי כסף על מסעותיהם למחנות. אלא שהבוקר (ג') מתברר כי לא רק סוכנויות נסיעות נקשרו בפרשה, אלא גם של משרד החינוך עצמו - בכיר במשרד נחקר אמש באזהרה במשטרה. 

לפי הדיווח בגלי צה"ל, במשטרה חושדים כי אותו בכיר, שלו יש חלק משמעותי ביותר בתכנון המסעות במשרד החינוך, קיבל טובת הנאה נקודתית מאחד המשרדים המעורבים בפרשה. הוא נחקר אמש (ב') במשך כמה שעות ובתום החקירה שוחרר לביתו, ועד כה לא ברור האם הוא או גורם במשרד ידע על קיומו של הקרטל. 

כזכור, 9 בכירים ממשרדי נסיעות נעצרו לפני כשבוע על-ידי המשטרה ורשות ההגבלים העסקיים בחשד לתיאום מחירים. המשמעות בפועל היא שהתלמידים שילמו הרבה יותר ממה שהם היו צריכים לשלם, וזאת בעקבות היעדר התחרות והצורך של המשרדים להוריד במחיר. 

מרבית העצורים שוחררו בהסכמה למעצר-בית, וביניהם פיני גינזבורג, הבעלים והמנכ"ל של חברת י.הלל ובעל מניות ודירקטור באל-על, שעל-פי החשד תיאם מהלכים עסקיים מול סוכנויות נסיעות; וצבי סער, מי שאחראי בחברת י. הילל על המסעות לפולין.

כמובן שאם יתברר שגם גורמים במשרד החינוך מעורבים בפרשה הזאת או לפחות ידעו על קיומו של הקרטל - זה כבר הופך אותה לחמורה הרבה יותר.