מיה זיו סילבר מפעילת עמוד הפייסבוק של החינוכית

פייסבוק היא פלטפורמה פנטסטית, אם רק יודעים להשתמש בה היטב. אנשי דיגיטל רבים נעזרים דווקא בפרקטיקות מיושנות - הם עסוקים בהעברת מסר, ולא בניהול דיאלוג. כאילו המותג הוא המורה והגולשים הם תלמידים. זה לא עובד.

המוצלחים יותר הם הדפים שממצבים את עצמם כ"אחד מהחבר'ה" - ואחד מהם שייך לטלוויזיה החינוכית. מי שמנהלת את הדף היא מיה זיו סילבר, אשר זוכה לרוח גבית מהמנכ"ל אלדד קובלנץ.

דף החינוכית עושה בית ספר להתנהלות מותגים ברשת. הוא נעזר בארכיון נחשק, אבל לא מתרפק על הימים שבהם הופיעו על המרקע מוש השור, פינגי מ"פרפר נחמד" ו"זהו זה". בחינוכית מתקשרים עם הגולשים בגובה העיניים ומנהלים את הדיאלוג תוך שימוש בהומור מוקפד, התייחסות עקבית לטרנדים רשתיים ושיחות עם עמודים מוצלחים אחרים. בחינוכית מחברים, באופן שנון וממזרי, בין הגעגוע של ילידי שנות השבעים והשמונים לבין ענייני השעה, ו-78 אלף אוהדים גומלים להם בתגובות אוהדות, שלל ממים ואינספור שיתופים. כל איש תוכן רציני מנסה לפנות לקהל מפולח ולייצר לו תוכן איכותי, אבל בחינוכית עושים את זה בצורה מעוררת השראה. זהו זה - ולא אחרת.