יפתח רון-טל נלחם בסייבר, משה וידמן לא מקבל בונוס

וגם: מי רכש את המחבט של רוג'ר פדרר בערב הגאלה של עמותת "גדולים מהחיים"?

רון טל  ושטייניץ / צילום: יוסי וייס
רון טל ושטייניץ / צילום: יוסי וייס

יפתח רון-טל ומלחמתו בסייבר

יו"ר חברת החשמל, האלוף במיל יפתח רון-טל, פשט את המדים לפני כמעט עשור, אבל עתה הוא ניצב בפני מלחמה מעולם אחר - זה של הסייבר.

שר התשתיות האנרגיה והמים, יובל שטייניץ, חשף במסגרת כנס הסייברטק כי חברת החשמל עמדה תחת מתקפת האקרים. לאחר מכןהוא הגיע לביתן שלה ושל חברת סייברג'ים כדי להתרשם מיכולות ההגנה ואבטחת המידע של חברת החשמל ושוחח שם עם רון-טל ועם סמנכ"ל התקשוב בחברה, יוסי שנק.

רון-טל עצמו הגיע לכנס היישר מחמ"ל חברת החשמל שפעל בימים האחרונים על-מנת לוודא אספקת חשמל סדירה במהלך ימי הקור האחרונים.

במהלך ימי הסערה עדכן רון-טל את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השר שטייניץ על ההיערכות של חברת החשמל, כולל מערכות ההגנה של הסייבר על התשתיות, כחלק מהיערכות לימי הקור.

ובתוך כך, אתמול (ד') הכריזה חברת החשמל על הקמת ארגון בינלאומי ECbD Energy Cyber by Design, שמטרתו להטמיע את נושא הגנת הסייבר במערכות השונות כבר משלבי הפרויקט המוקדמים.

מלבד ראש נתניהו, שטייניץ ורון-טל, בכנס הסייברטק נכחו גם יוסי ורדי; ח"כ אראל מרגלית, ראש שדולת הסייבר בכנסת; כריסטופר פיינטר, אחראי סייבר במזכירות המדינה של ארה"ב; אודי מוקדי, מנכ"ל ומייסד סייברארק; פרופ' יורי רוזנטל, נציג סייבר מיוחד לאיחוד האירופי ולשעבר שר החוץ של הולנד; אשר בהרב, מו"ל "ישראל היום"; וגדי תירוש, שותף מנהל בקרן ההון סיכון JVP. 

רון טל  ושטייניץ / צילום: יוסי וייס
 רון טל ושטייניץ / צילום: יוסי וייס

הרכש של סיגמא

לאחר רכישת השליטה בסיגמא בית השקעות וכניסת הבנק הבינלאומי Andbank לישראל, יאיר שני מתמנה למנכ"ל חברת קרנות הנאמנות וחברת ניהול התיקים של סיגמא מקבוצת Andbank.

הבנק הבינלאומי Andbank נכנס לישראל לאחר שהשלים את עסקת הרכישה בסיגמא. שני כיהן במספר תפקידים בכירים בענף. הוא שימש כסמנכ"ל השקעות IBI קרנות נאמנות, סמנכ"ל השקעות קבוצת דש ומנכ"ל משותף בקרנות הנאמנות של דש.

הפעילות החדשה תתמקד בניהול תיקים וקרנות, לצד פעילות משמעותית בתחום של בנקאות פרטית, פמילי אופיס והשקעות גלובליות בפריסה בינלאומית.

יאיר שני / צילום: איל יצהר
 יאיר שני / צילום: איל יצהר

דונרשטיין רוצה פדרר

כמדי שנה, חבר הנאמנים של עמותת "גדולים מהחיים" עורך את ערב הגאלה למען ילדים חולי סרטן במתחם האירועים AVENUE בקריית שדה התעופה. הכנסות הערב הן לטובת קרן הבריאות - למימון תרופות, ציוד רפואי וטיפולים שמחוץ לסל הבריאות עבור ילדים חולי סרטן.

כמה מבכירי עולם העסקים המקומי הגיעו ותרמו בכנס, בהם רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס; יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל; אסי ויזל, מנכ"ל פוקס; אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס; גלי זילברשטיין, בעלי קדס קידס; אריה בכר, מבעלי קבוצת תדהר; שמואל דונרשטיין, מנכ"ל רב-בריח; סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק; ניר ואיזי שירצקי, מבעלי איתוראן וקבוצת עירוני קריית שמונה; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים; משה קראדי, המפכ"ל לשעבר ויו"ר דלק תשתיות; ואילן בירנפלד, מנכ"ל Deloitte ברייטמן.

בנוסף היו שם ליאור שמואלי, מנכ"ל העמותה; אלינוער לויטן, סמנכ"לית העמותה; דליה שטנצלר, יו"רית העמותה, ובעלה אפי שטנצלר; וכן יהורם גאון, קרן פלס ורוני דלומי, שהופיעו.

שמואל דונרשטיין, חובב טניס מושבע, היה מעורב בשתי מכירות פומביות של הגשמת חלומות. שני החלומות, מעולם הטניס, היו מחבט של הטניסאי רוג'ר פדרר מאליפות ווימבלדון 2009 ושיעור טניס פרטי עם שחר פאר.

דונרשטיין נותר בידיים ריקות, בלי המחבט, כשמגשימי החלומות היו האחים לבית דואק. ניסים דואק רכש את המחבט של פדרר, ואחיו רוני יזכה לשיעור פרטי מפאר.

דונרשטיין ושמואלי/ צילום: אביב חופי
 דונרשטיין ושמואלי/ צילום: אביב חופי

הבונוס נפל, השכר עלה

העלאה בשכר היא בשורה משמחת אבל עבור משה וידמן, יו"ר בנק מזרחי-טפחות, לצד בשורה זו טמונה אכזבה בדמות ביטול האפשרות לבונוס נאה, כמו זה שקיבל ב-2014.

לפי דיווח של הבנק, שכרו של וידמן יעלה מ-180 אלף שקל בחודש ל-220 אלף שקל בחודש, אבל הבונוס השנתי יבוטל. ביטול הבונוס מגיע על רקע הוראת בנק ישראל לבטל את הרכיב המשתנה בשכר היו"רים.

כעת וידמן יסתפק במשכורת בעלות שנתית של כ-2.6 מיליון שקל, ויחד עם עלויות נוספות, עלות השכר לבנק תהיה כ-3.5 מיליון שקל - פחות מכ-5 מיליון שקל בשנת 2014, אז קיבל בונוס של כ-1.6 מיליון שקל.

משה וידמן/ צילום: תמר מצפי
 משה וידמן/ צילום: תמר מצפי