אורי אריאל: "בע"ה בנובמבר יהיה לישראל ידיד טוב מאובמה"

שר החקלאות ברדיו 102 FM: "ברור שמישהו בממשל אובמה מנסה להתנכל למדינת ישראל בסימון המוצרים מהגדה. בבית הלבן כבר היו ידידים יותר טובים מאובמה" ■ על קמפיין "השתולים" השנוי במחלוקת של תנועת הימין "אם תרצו": "בוטה - אך מותר"

אורי אריאל / צילום: רפי קוץ
אורי אריאל / צילום: רפי קוץ

לאחר שהיום פורסם, כי ארה"ב חידשה את הצו המחייב סימון מוצרים שיוצרו בגדה המערבית, שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) אמר היום (ו') כי "ברור שמישהו בממשל אובמה מנסה להתנכל למדינת ישראל. בבית הלבן כבר היו ידידים יותר טובים מאובמה, ובעזרת השם בנובמבר הקרוב (מועד הבחירות בארה"ב) יהיה ידיד גדול ממנו".

לדברי אריאל, "מישהו פה נוקט בעמדה פוליטית - עברנו את גיל הילדות והתמימות. אובמה לא בה לבקר בישראל, הוא היה בקהיר ו'לא מצא זמן להיות פה', רחמיו המופלגים כלפי יונתן פולארד ידועים הרי - הוא עיכב אותו עד הדקה האחרונה". אריאל אמר את הדברים בראיון לתוכנית הרדיו של דני סידס ואודי סגל ב-102FM רדיו תל-אביב.

אריאל התייחס גם לקמפיין "השתולים" השנוי במחלוקת של תנועת הימין "אם תרצו", שסימן אנשי תרבות שמקורבים לדבריהם לארגוני השמאל, ואמר כי הקמפיין היה "בוטה - אך מותר". אריאל הצביע על הבדל להשקפתו בין הקמפיין הזה לבין סימון המוצרים המגיעים מההתנחלויות, וטען כי "בישראל זה ויכוח פנימי ישראלי. מה שעושים באירופה ועכשיו גם בארה"ב, זה להתערב בדמוקרטיה הישראלית".

אריאל המשיך וטען כי "אם השמאל ירצה לעשות עכשיו קמפיין על כך ששלדון אדלסון הוא תורם ימני ובעד ביבי, אז שיעשה. לי אין בעיה. זה נכון לדעת שמי שמחזיק עיתון מסויים הוא איש ימין ומי שקורא את העיתון יידע שזה דעת העורכים שם".