ההסתדרות תובעת 100 מ' ש' מספקית שירות לקוחות לחברות סלולר

ההסתדרות טוענת: חברת נטסורס ביצעה הפרות שונות כלפי עובדות שלה, באינטנסיביות ובבוטות, וזאת על-מנת לגרום להן לבטל את חברותן בהסתדרות ולסכל את ההתאגדות

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות הגישה היום (ד') את התביעה הגדולה ביותר בגין פגיעה בהתארגנות, נגד חברת נטסורס המספקת בין היתר מוקדי שירות לקוחות לחברת הסלולר גולן טלקום.

ההסתדרות דורשת להטיל קנס של למעלה מ-100 מיליון שקל על החברה בגין הפרות שונות שביצעה כלפי עובדות שלה, וזאת על-מנת לגרום להן לבטל את חברותן בהסתדרות ולסכל את מהלך התאגדות העובדים

התביעה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, והיא מגוללת את מסכת הלחצים הקשה שהפעילה נטסורס לכאורה נגד עובדותיה, אשר רובן נשים חרדיות ונשות אברכים המשתכרות שכר מינימום.

התאגדות העובדות קרמה עור וגידים על רקע הפגיעה השיטתית בזכויותיהן של העובדות ולאור רצונן להסדיר את תנאי העסקתן בהסכם קיבוצי.

לדברי ההסתדרות, "מפרוץ השלב הגלוי של ההתארגנות, החברה הפעילה מסע לחצים אינטנסיבי על מנת לפגוע בהתאגדות, לרבות איומים מפורשים של סגירת החברה בתגובה למהלך".

בתביעה שהוגשה היום נכתב: "במסגרת מסע לחצים זה לא בחלו בעלי החברה ומנהלים בה מלאיים על העובדות, תוך אזכור מצבן המשפחתי, איום כי תוצאת ההתארגנות תהיה שלא יהיה להם לחם לילדיהן, פנייה למשפחות על-מנת שילחצו על חברות ועד, הזמנת המשטרה בתגובה להחתמת טפסי הצטרפות, הסברים כי ניתן להחליפם בקלות ושבעצם המעסיק 'עושה להן טובה' כששהוא מעסיק אותן, החתמת עובדות על טפסי ביטול ועוד ועוד. הפגיעות בחופש ההתארגנות של העובדות היא בדרגת החומרה המקסימלית, והן בוצעו כלפי כל עובדות החברה באינטנסיביות ובבוטות, תוך שימוש בחולשתן ובמרות המעסיק".

בכתב התביעה מגוללת ההסתדרות 465 הפרות ופגיעות לכאורה שכוונו נגד העובדות בנטסורס, בניסיון לסכל את התארגנותן. התביעה הוגשה על-ידי עו"ד ענת גוטמן-מרום מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ועל-ידי ראש הלשכה המשפטית, עו"ד איריס ורדי-ישראלי.

"ההתנהלות של נטסורס במקרה הנדון משמשת כדוגמה למעסיק שמרגיש כי הוא מעל החוק", מסר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "נזכיר כי במוקד הדיון עומדות מאות נשים אמיצות מהמגזר החרדי, שכל בקשתן היא להתפרנס בכבוד ולממש את זכויותיהן הבסיסיות. הגיע הזמן לתקן את המעוות. ההסתדרות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה ותמשיך לעמוד לצידו של כל עובד מתארגן".