ניסים בובליל נפרד מהתפקיד, גיל ביילין משיק מיזם חינוכי

וגם: עמותת אתגרים מציינת 20 שנות פעילות במופע התרמה 

בובליל ובריק / צילום: כפיר סיון
בובליל ובריק / צילום: כפיר סיון

הפיג'מה והמנטור של כחלון

סוף עידן בהתאחדות הקבלנים, "בוני הארץ". ניסים בובליל בן ה-60 מסיים את תפקידו כנשיא ההתאחדות לאחר 9.5 שנים סוערות בתפקיד. יחליף אותו בתפקיד סגנו, רוני בריק.

לרגל חילופי התפקידים, אנשי ההתאחדות הפתיעו את בובליל עם סרט המסקר את פעילותו, שכלל ברכות מראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, שסיפר שם כי "מאז כניסתי לתפקיד שימשת לי כמדריך אישי לתחום הבנייה".

עוד היו באירוע: יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי; יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס; נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש; נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי; ויו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל, דני מריאן.

כשעלה לדבר, הדגים בובליל את הקושי היומיומי בתפקיד וסיפר איך חזר פעם באישון לילה מישיבה עם ראש הממשלה לביתו במרכז הארץ, ולאחר שלבש פיג'מה, טלפון מלשכת ראש הממשלה קרא לו לחזור. "אשתי התעוררה ואמרה לי - אתה בא או הולך? נפנפה בידה בייאוש וחזרה מיד לישון".

מחליפו, בריק, פתח את נאומו בתגובה: "ניסים, אמרת לי שזה תפקיד קשה - על הפיג'מה לא גילית לי".

בובליל ובריק / צילום: כפיר סיון
 בובליל ובריק / צילום: כפיר סיון

ביילין הבן רוצה "עד 120"

כמו לאביו השר לשעבר, גם לפרסומאי גיל ביילין יש רעיונות שיש מי שיראו בהם נועזים ומרשימים, ויש מי שיתמהו אם בכלל כדאי לנהוג בדרך זו.

ביילין הבן, שמנהל עם אחיו אורי משרד הפרסום "הביילינים", החל במיזם חינוכי מעניין, יחד עם רועי קריב, מנכ"ל המרכז להוראה פרטית. המיזם, שנקרא "120", גורס שאפשר לנהוג 120 קמ"ש ולהגיע לגיל 120, אם רק נלמד את ילדינו נהיגה באופן פרקטי והישרדותי. וכשאומרים ילדינו, הכוונה היא שאכן אפשר שהם יתחילו לנהוג בעודם ילדים.

גיל ביילין, שבנוסף להיותו פרסומאי הוא גם נהג מרוצים וחוקר תאונות צבאי, לא רק אומר אלא גם מיישם. בשלב הראשון, בשבוע הבא, ינהגו עשרות תלמידי ט' ו-י' מבית-הספר של קריב במגרש מכוניות בראשון-לציון, בהדרכת נהגי מירוץ ותוך אבזור בטיחותי - במגרש סגור, במסלול ייעודי, ברכבי קארט. אליהם תצטרף גם לי ביילין, בתו של גיל, שכבר יודעת לנהוג.

ביילין טוען כי שיעורי הנהיגה אינם מספקים ולא מכינים להישרדות הנדרשת על הכביש בפרקטיקה של הנהיגה. במיזם שלו הקריטריונים למובילים מבין התלמידים הם לא מי שנוסע מהר, אלא מי שעושה הקפות זהירות ללא פגיעה ברכב אחר, זאת בשליטה מלאה ותוך שמירה מירבית על הוראות הבטיחות.

קריב גיל ולי ביילין/ צילום: יובל נטר
 קריב גיל ולי ביילין/ צילום: יובל נטר

מודיעין עסקי

תגידו מזל טוב - מינוי חדש בחברת הטכנולוגיה ורינט: אלעד שרון, אשר עובד בחברה כבר כמעט שני עשורים, מקודם בימים אלה לתפקיד נשיא חטיבת פתרונות מודיעין תקשורת וסייבר.

בתפקידו הקודם בחברת ורינט, שרון שימש כמנהל התפעול של החטיבה, אשר אותה הוא למעשה ינהל כעת.

שרון מחליף בתפקיד זה את חנן ג'ינו, שכיהן בתפקיד במשך 3 שנים ושימש במקביל גם כמנכ"ל הפעילות בישראל. לפי הדיווח של ורינט, ג'ינו יעזוב את החברה בחיפוש אחר הזדמנויות אחרות.

ורינט, ספקית מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, מנוהלת על-ידי דן בודנר ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 2.2 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 46% מהשיא שאליו הגיעה המניה בחודש יוני האחרון.

בוקסר נשאר לבציר הבא

לפני מספר חודשים נודע כי שמואל בוקסר, מנכ"ל יקבי ברקן ואחד ממייסדיו, יפרוש בתחילת 2016 לאחר 25 שנה בתפקיד ויפנה את מקומו לאילן חסון, ששימש בעבר כמנכ"ל פרוטרום ומנכ"ל יקב בנימינה.

דובר כי חסון ימונה מטעם בעלת השליטה, טמפו. ובכן, בוודאי שמתם לב ש-2016 כבר הגיעה. ובוקסר? הוא עדיין בתפקידו.

ל"גלובס" נודע כי בערב טעימות שנערך השבוע לרגל השקת בציר חדש לשדרת יינות Altitude מבציר 2011, הוא הזים את השמועות.

בוקסר, בן למשפחות מייסדי נס-ציונה, שמחזיק בעשרות אדמות לגידול ענבים, אמר שם כי למרות השמועות הרבות על יציאתו לפנסיה, הוא נשאר בתפקיד ל"עוד הרבה בצירים נוספים".

לאירוע הגיעו מבקרי ומומחי היין הבולטים בארץ, לברך וכמובן להרים כוסית. היו שם גם אנשי טמפו - ניר גל, מנהל השיווק; ולי בולדס, מנהלת תחום שיווק יין.

יקבי ברקן הוקמו ב-1990 כגלגול של יקב פרידמן על-ידי בוקסר, זיווית שפיר ויאיר לרנר. בראשית שנות ה-90 היא הונפקה בבורסה, וב-2004 רכשה חברת טמפו 39% ממניותיה. ב-2013 היא רכשה את יתר המניות לפי שווי של 80 מיליון שקל והפכה לבעל היחיד של היקב.

בהמשך לרנר עזב את היקב לטובת ניהול חברת האבטחה צוות 3, שגם הוקמה ב-1990 בידי לרנר, בוקסר, תא"ל במיל' יורם גלבוע ובנו ניר, שמנהל אותה היום.

גל בוקסר ובולדס/ צילום:אלירן אביטל
 גל בוקסר ובולדס/ צילום:אלירן אביטל

האתגר של חשין

עמותת אתגרים ציינה השבוע 20 שנות פעילות במופע התרמה, בו השתתפו שירי מימון, פבלו רוזנברג ושלישיית "מה קשור", ואשר הכנסותיו ייתרמו לעשרות הפעילויות השיקומיות שהעמותה עורכת לאנשים עם מוגבלויות.

בין המגיעים: אבנר סטפק, הבעלים של מיטב דש; אבי מוסלר, מנכ"ל אמות; רונן קאופמן, הבעלים של קבוצת קאופמן; נעם ברוורמן, מנכ"ל איילון פיננסים; רוני יריב, מנכ"ל ריג'יס ישראל; מיכאל כרסטני, מנכ"ל החברה לנכסי קיסריה; מוטי לוי, מנכ"ל חבר; עופר קוטלר, לשעבר מנכ"ל שיכון ובינוי; אבנר בלקנאי, מנכ"ל עמותת אתגרים; אורית מרום, יו"רית אגודת ידידי העמותה; ורות חשין, לשעבר מנהלת הקרן לירושלים ואלמנתו של שופט העליון, מישאל חשין.

רות, שיחד עם מישאל תרמו כסף למרכז החדש של העמותה שנקרא על שם בנם שניאור ז"ל שנהרג בתאונת "פגע וברח", דיברה באירוע על בנה. היא סיפרה כי שניאור, שנהרג בתאונת אופניים, היה גאה בחיבור לעמותת אתגרים.

מוסלר מרום סטפק ובלקנאי/ צילום:יפעת כהן רון ואוהד מלמד
 מוסלר מרום סטפק ובלקנאי/ צילום:יפעת כהן רון ואוהד מלמד

נפטר רשף האב

אתמול (ד'), בהודעה טכנוקרטית משהו לבורסה, נודע על הסתלקותו של איש עסקים בולט, ולו שני בנים מפורסמים. הוצאת כתר דיווחה כי אשר רשף חדל לכהן כדירקטור. סיבת הפסקת הכהונה: פטירה.

בראשית שנות ה-70 החליט עורך הדין הירושלמי אשר רשף לצאת לעולם העסקים והקים את ארלדן. הוא גייס כסף מחבריו, חלקם פרופסורים באקדמיה, ומאחד מבניו, צלי רשף, בזמנו עורך דין ופעיל פוליטי מרכזי ב"שלום עכשיו" ובהמשך חבר כנסת.

בתחילת הדרך עסקה החברה בעיקר בנדל"ן, אך בהמשך רכשה, בין היתר, 75% מהוצאת הספרים כתר מהעיזבון של רוברט מקסוול. כיום היא נמצאת בבעלות 4 משפחות, כאשר הדומיננטית שבהם היא משפחת רשף, שעמה נמנה גם העיתונאי רפי רשף.

חברת ארלדן הייתה ציבורית עד נובמבר 2012, אז נמחקה מהבורסה. המנכ"ל שלה היום הוא הבן צלי רשף, והיו"ר עד פטירתו אתמול בגיל 89 היה האבא, אשר.

אשר רשף/ צילום:אתר החברה
 אשר רשף/ צילום:אתר החברה