אמה של המחבלת מרמלה: "מבקשת סליחה מכל עם ישראל"

"לפני שבועיים אמרה שהיא רוצה למות, אבל אף פעם לא אמרה שהיא רוצה להיות שאהידית. אני מאחלת למאבטח החלמה מהירה ומבקשת סליחה"

דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס
דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס

מה של אחת המחבלות מהפיגוע שאירע שלשום (ה') ברמלה עדיין מתקשה להאמין שבתה הקטנה, בסך הכל בת 13, ביצעה את הפיגוע בתחנה המרכזית בעיר. כזכור, שתי תלמידות כיתה ח' משכונת ג'ואריש הגיעו לתחנה המרכזית בעיר, ובעמדת הבידוק שלפו סכינים מתוך ילקוטיהן והחלו לדקור את המאבטח תוך קריאות "אללה אכבר".

"אני לא מאמינה", אמרה האם בהתייחסות ראשונה, "אני לא יודעת מי שיכנע אותה לעשות את הדבר הזה, לי אין סכינים כאלה בבית. לא חשבתי שנגיע למצב כזה, וממה שראיתי בבית המשפט גם היא בהלם". האם עובדת בעיריית רמלה ומגדלת לבדה שישה ילדים. בן זוגה, כך היא טוענת, עזב את המשפחה לעזה לפני מספר שנים. "היא חסרה בבית, היא כמו אמא שנייה", היא אומרת על בתה.

לדברי האם, הבת נכנסה באחרונה לדיכאון עקב המצב הכלכלי הקשה של המשפחה - אך לא תיארה לעצמה שתבצע פיגוע. "לפני שבועיים היא אמרה לי 'נמאס לי מהחיים, אני רוצה למות' ועניתי לה: 'אל תיכנסי לדיכאון ואל תקחי הכל ללב - יגיע היום ויהיה לנו בית'. היא אף פעם לא אמרה לי שהיא רוצה להיות שאהידית", הדגישה.

ראש עיריית רמלה יואל לביא פתח בשיח עם ראשי שני המגזרים בעיר על מנת להוריד את המתח שיצר הפיגוע בעיר, בה חיים זה לצד זה יהודים וערבים. "אלה לא פני ההנהגה הערבית המקומית", הוא מדגיש, "פניהם לתוך החברה הישראלית, ואין להם עניין בדברים האלה - הם חיים את איכות החיים של עצמם".

האם גינתה בתוקף את המעשה הקיצוני של בתה, ואמרה כי היא מחנכת את ילדיה לכבד כל אדם באשר הוא אדם. "אצלנו במשפחה מכבדים את כולם, והשם שלנו מוכר בכל העיר", היא הבהירה, "אין הבדל בין יהודי לערבי, זה כמו משפחה".

היא הוסיפה כי היא מאחלת החלמה מהירה למאבטח שנפצע קל בפיגוע, והודתה לו על כך שלא ירה בבתה למוות: "זה מזל, אלוהים ייתן לה חיים ארוכים. אני מבקשת סליחה מהמאבטח, מראש העיר ומכל עם ישראל. אינשאללה הכל יעבור בשלום, ואלוהים ייתן בריאות לו, לנו ולכל עם ישראל".