מפקד בצה"ל: "שלום לחיילים, להורים ולרקפת רוסק-עמינח"

בני משפחותיהם של חיילים שסיימו טירונות בשבוע שעבר בבסיס אמ"ן בדרום זועמים בעקבות ברכה אישית ששיגר מפקד הבסיס למנכ"לית בנק לאומי שישבה בקהל ■ ההורים: "מעליב ולא מכבד" ■ צה"ל: המפקד הודה בטעות והתנצל

התסריט הבא מוכר לישראלים רבים: הבן או הבת החיילים מסיימים טירונות או מגיעים למעמד ההשבעה, ובני המשפחה מוזמנים אחר כבוד לטקס המרגש בבסיס. אלא שבבסיס אמ"ן ביום רביעי שעבר, טקס סיום הטירונות נראה מעט אחרת.

האירוע החריג בטקס התרחש בשעה ההורים ובני משפחותיהם של חיילים באגף המודיעין, שסיימו טירונות זה מכבר, המתינו לשמוע את ברכותיו של מפקד הבסיס למשרתים הצעירים.

מפקד הבסיס פתח את נאומו בברכה לקהל הרחב, אך גם לא שכח אמא מאוד ספציפית שישבה ביציע - מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, שבתה הייתה מבין החיילים שסיימו את הטירונות. על-פי עדויות של הורים שנכחו בטקס, "המפקד פתח בברכת שלום לטירונים, להוריהם ולרקפת רוסק-עמינח".

האמירה הזו של הקצין הבכיר הפריעה לרבים מהחיילים וההורים. רבים מהם אף התלוננו שמדובר בחריגה שאין לה מקום. "רק בגלל ייחוסה של הגברת היא זוכה לברכות אישיות בניגוד לשאר החיילים וההורים?", תהו חלק מבני המשפחות. "אין לזה מקום, זה מעליב ולא מכבד".

מדובר צה"ל נמסר כי "מפקד הבסיס חרג מהנהוג בצה"ל ולכן הודה בטעותו והתנצל".