גילה גמליאל ממצבת את עצמה כקול המתון של הליכוד

התהום שנפערה לאחרונה בין יהודים וערבים בישראל רק מחזקת את עמדותיה של השרה לשוויון חברתי: 15 מיליארד השקלים למגזר הערבי יאושרו, היא מבטיחה, והניסיונות של אלקין ולוין להתנות אותם "לא יביאו שום דבר חוץ מכותרות" ■ גילה גמליאל ממשיכה במסע נגד הקיצוניות בליכוד

גילה גמליאל / צילום: כפיר זיו
גילה גמליאל / צילום: כפיר זיו

גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי, זכתה לפני שבועיים במקום הראשון בפריימריז הדמה שהתקיימו בליכודיאדה - אירוע שהביא 1,350 ממתפקדי הליכוד (מתוכם 450 חברי מרכז) לסוף שבוע מפנק באילת. בחירתה של גמליאל למקום הראשון הייתה מפתיעה. במפלגה שנותנת מאז הבחירות במה נרחבת לקולות לאומניים, גמליאל מצטיירת לאחרונה בציבור כקול שפוי ואחראי.

למשל, כשראש הממשלה פקפק בנאמנותם של ערביי ישראל, הייתה גמליאל השרה היחידה שהשמיעה כלפיו ביקורת ודיברה על הזהירות והכבוד שיש לנקוט כלפי ציבור המהווה 20% מהאוכלוסייה. וכששרת התרבות מירי רגב איימה לשלול את התמיכה מהתיאטרון הערבי לילדים, אלמינא, לאחר שמנהלו, השחקן נורמן עיסא, סירב להופיע בבקעת הירדן, אמרה גמליאל כי מדובר בהחלטה פסולה שפוגעת בעיקרון השוויון, ומענישה ילדים שגם ככה לא נהנים מספיק מצריכת תרבות. במציאות המתלהמת של היום, אלה לא בדיוק ההתבטאויות שמזכות בחיבוק חם בקרב חברי המפלגה.

ובכל זאת, גמליאל זכתה. היא כמובן לא תודה בזה, אבל נראה שמדובר בניצחון מתוק במיוחד לאור העובדה שמירי רגב, מי שנחשבת כמתחרה העיקרית של גמליאל על משבצת האישה הראשונה בליכוד, נבחרה רק למקום השישי בליכודיאדה. אפשר לזקוף זאת לזכות העובדה שגמליאל הייתה מבכירי המפלגה הבודדים שהפגינו עם אנשיהם נוכחות חמה בשטח - במטרה שמה שקרה באילת לא יישאר באילת, אלא גם יותיר את רישומו בהמשך.

"אני חושבת שזה די מעיד על כיוון מסוים, היא אומרת בראיון ל-G, "כי בניגוד לסקרים שבהם אנשים מפחדים לדבר בכנות, כאן ההצבעה הייתה חשאית".