דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם נוסעים על כביש מהיר, ומקבלים התראה על שיחת ועידה שבה נדרשת השתתפותכם בתוך מספר דקות. במקום לחפש מקום לעצור בו לצד הדרך, כל שאתם נדרשים לעשות הוא ללחוץ על כפתור שמעביר את המכונית למצב נהיגה אוטונומי. ההגה מתקפל ונכנס אל תוך תא מיוחד, כאשר בו-בזמן תוכנת שיחות הווידיאו סקייפ נפתחת על-גבי מסך רחב הממוקם מתחת לשמשה הקדמית. במסך אחר מוצגים יומן הפגישות והמסמכים הרלבנטיים לכם, שנשלפו משירות הענן OneDrive.

עם סיומה של שיחת הוועידה, שירות המוזיקה בסטרימינג מן הענן נפתח ומציע לכם את הפלייליסטים החביבים עליכם לבחור מהם. ההגה חוזר בינתיים למקומו הטבעי, מנגנון הנהיגה האוטונומי מושבת, וכעת הגיע תורה של תוכנת הניווט המכוונת אתכם אל היעד, תוך שהיא מציגה על-גבי המסך את החניון הקרוב, כמו גם את אפשרויות החניה הזמינות בו.

תסריט דמיוני? לא אם תשאלו את דינש פאליוול, נשיא ומנכ"ל קבוצת הרמן העולמית, שעושה הכול כדי שזה יהפוך למציאות בתוך שנים ספורות בלבד. "הכרזנו על שיתוף פעולה אסטרטגי עם מייקרוסופט, נוסף על שיתוף הפעולה שכבר יש לנו עם גוגל", הוא אומר בראיון בלעדי ל-G. מדובר בהסכם שמביא לראשונה את חבילת שירותי הענן המשרדית, אופיס 365, למערכות הרכב הבידוריות של הרמן, וכבר בשלב זה מאפשר, לנהגים המשתמשים במערכות הרמן, גישה אונליין אל קובצי הוורד, האקסל והפאוור פוינט שלהם, וזאת ללא מגע במסך ומבלי להסיר את העיניים מהכביש, באמצעות "קורטונה", העוזרת האישית הקולית (המקבילה של מייקרוסופט לסירי של אפל).

 

"ברכב העתידי", מסביר פאליוול, "אנשים יוכלו לעשות את כל הדברים שהם עושים במשרד ובבית באמצעות הכלים שנספק להם. אנחנו אמנם לא מאמינים שכבר בשנת 2021 כל המכוניות יהיו אוטונומיות, אבל יהיה בהן שילוב של הטכנולוגיות. אנשים עדיין ינהגו ברכב שלהם, אבל כשהם ירצו בכך, המכונית תנהג לבד".