התוכנית של בנט: סל התרבות יהיה פתוח לכלל המופעים בישראל

שר החינוך מציג תוכנית תרבות חדשה עם תקציב מוגדל של 22 מיליון שקל: סל התרבות יקיף 800 אלף תלמידים בכ-170 רשויות מקומיות ויכיל מעתה 6,000 מופעי תרבות, לעומת 1,200 מופעים מסובסדים שנכללו עד כה

נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי
נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי

גדר חיה לא - מופעי תרבות כן. שר החינוך נפתלי בנט מציג תוכנית תרבות עם תקציב מוגדל, סבסוד נרחב ומגוון מופעים. תקציב סל התרבות יעמוד על 22 מיליון שקל (במקום 16 מיליון שקל התקציב כיום), סל התרבות יקיף 800 אלף תלמידים בכ-170 רשויות מקומיות, כשסל התרבות יכיל מעתה 6,000 מופעי תרבות, לעומת 1,200 מופעים מסובסדים שנכללו עד כה.

המעניין בידיעה שהפיץ משרד החינוך הוא האמרה ש"סל התרבות יהיה פתוח לכלל המופעים בישראל", היות וכידוע יש תכנים אמנותיים שלא מקובלים על משרד החינוך. במסיבת העיתונאים שכינס היום (ה') אמר בנט כי ההצגות יעברו תחת ועדה, שתבדוק האם ההצגה מעודדת ערכים שליליים כמו אובדנות ועל כן תיפסל.

הרעיון לסל תרבות עבור מופעים לתלמידים התחיל בשנות ה-80, ומאז נקבעו רשויות מסוימות שנכללות בסל, ומקומן היה מובטח, אלא שיישובים בהם אופקים למשל לא נכללו ברשימה, ולכן לא יכלו ליהנות ממופע מסובסד עבור התלמידים בעיר.

כעת כלל הרשויות בישראל רשאיות לבקש סבסוד למופעים עבור תלמידי בתי-הספר שבקרבן - תוך עדיפות ליישובי פריפריה. סבסוד המופעים לא יוריד או יעלה את גובה תשלומי ההורים שכוללים גם אירועי תרבות.