סעודיה מפילה את הנפט: "לא יהיה קיצוץ בתפוקה"

שר הנפט הסעודי עלי אל-נעימי אמר היום כי מפיקות הנפט הגדולות ייפגשו בתחילת מארס כדי לדון במהלך של הקפאת תפוקת הנפט ■ הבהיר באופן חד-משמעי כי מהלך של קיצוץ התפוקה אינו עומד על הפרק

שר הנפט הסעודי עלי אל–נעימי / צילום: רויטרס
שר הנפט הסעודי עלי אל–נעימי / צילום: רויטרס

שר הנפט הסעודי, עלי אל-נעימי, שם קץ לספקולציות לפיהן מפיקות הנפט הגדולות עשויות לקצץ את התפוקה במטרה לווסת את המחירים. אל-נעימי הבהיר היום (ג') באופן חד-משמעי כי מהלך של קיצוץ תפוקת הנפט כלל אינו עומד על הפרק, והיצואניות הגדולות של הנפט ינהלו מו"מ רק על מהלך של הקפאת התפוקה.

אל-נעימי אמר כי מפיקות הנפט הגדולות ייפגשו בתחילת מארס במטרה לדון בהקפאת תפוקת הנפט, מהלך שעליו הסכימו סעודיה, קטאר, רוסיה ויצואניות נפט אחרות. דבריו של אל-נעימי מגיעים לאחר שבסוף השבוע שר האנרגיה הרוסי אלכסנדר נובאק, אמר כי יצואניות הנפט יגיעו להסכמה בנושא עד הראשון במארס.

"הקפאת התפוקה זו תחילת התהליך והמשמעות היא שאם נצליח לשכנע את כל מפיקות הנפט הגדולות לא להגדיל את התפוקה, אז המלאים יצטמצמו עם הזמן", אמר אל-נעימי. "זה לא כמו לחתוך את התפוקה. זה לא יקרה משום שאין הרבה מדינות שמוכנות לצעד שכזה גם אם הן אומרות שכן", לדבריו.

החוזים על הנפט נסחרים היום בירידות חדות בצל דבריו של אל-נעימי. הברנט יורד בכ-4.5% ונסחר סביב 33 דולר לחבית בעוד ה-WTI משיל מערכו כ-5% לרמה של 31 דולר לחבית.