פרקליטו של יו"ר תע"א לבג"ץ: "הדחתו תכניס החברה לכאוס"

"בנסיבות המיוחדות שנוצרו טענת הרשות, לפיה מדובר ב'עתירה מוקדמת', פשוט אבסורדית. מאור הגיש עתירה קצרה, ובמסגרתה התבקש ביהמ"ש להכריע בשאלה פשוטה - האם הוא זכאי לקבל את מלוא המסמכים שנוגעים לטענות נגדו בדוח רשות החברות"

רפי מאור / צילום: תמר מצפי
רפי מאור / צילום: תמר מצפי

הדו קרב המשפטי סביב הניסיון של מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, להדיח את יו"ר התעשייה האווירית, רפי מאור, נמשך: היום (ד') הגיש מאור באמצעות עו"ד שמוליק קסוטו את תשובתו לבג"ץ, בתגובה למענה שהגישה פרקליטות המדינה לעתירה של מאור לעצירת ההליכים להדחתו.

בהודעה נטען כי אי-התערבות בג"ץ במהלכי ההדחה של מאור עלול להוביל למצב ש"יקלע את תע"א לכאוס ניהולי מוחלט, תוך פגיעה קשה בתפקוד הנהלת החברה כבר בטווח המיידי - מצב שגם יפגע בהכנסותיה ובאינטרס הציבורי שהוא בעל החברה בפועל". תע"א היא חברה ביטחונית בבעלות המדינה, והיא נתונה לפיקוח רשות החברות הממשלתיות.

המענה שמסר עו"ד קסוטו לבג"ץ מתייחס כאמור לבקשה שהגישה בשבוע שעבר הפרקליטות לדחות את העתירה של מאור בנימוק שמדובר ב"עתירה מוקדמת", וכי בשלב זה אין מקום להתערבות מצד בג"ץ. לטענת המדינה, מאור מנסה לתקוף את הליך השימוע נגדו ולעכבו, ולכן "עתירה המבקשת לתקוף היבטים שונים של הליך שימוע שבו נוקטת הרשות המינהלית בעוד ההליך מתקיים ועוד בטרם התקבלה החלטה סופית בעניינו - היא עתירה מוקדמת שדינה להידחות".

לדבריו, "בנסיבות המיוחדות שנוצרו טענת הרשות ולפיה מדובר ב'עתירה מוקדמת' פשוט אבסורדית. מאור הגיש עתירה קצרה ובמסגרתה התבקש ביהמ"ש להכריע בשאלה פשוטה - האם הוא זכאי לקבל את מלוא המסמכים שנוגעים לטענות שמועלות נגדו בדוח של רשות החברות, וזאת כדי לאפשר לו את זכות הטיעון בשימוע שמבקשת הרשות לעשות לו טרם הדחתו מתפקיד יו"ר הדירקטוריון. זאת, בדיוק כפי שזכאי כל עובד רגיל וכל מי שעומד להתפרסם נגדו דוח של מבקר המדינה".

יש לציין, כי בהתייחס לטענה של מאור ולפיה לא הומצאו לו המסמכים הקשורים להחלטה שהובילה את יוגב לפתוח בהליכים להדחתו, טענה הפרקליטות כי ממילא רוב המסמכים האמורים נמצאים בהישג ידו של מאור, ואף ציינה כי לא תהיה מניעה שמסמכים אחדים שאין ברשותו יועברו לו, וזאת למען יוכל להיערך לשימוע לקראת הדחתו. עוד טענה המדינה, כי "נפלו פגמים באופן תפקודו של מאור כיו"ר התע"א, בין היתר בטיפול בעניין השתתפותם ההמונית של עובדי החברה ביום הבחירות המקדימות לכנסת".

פלקסטרוניקס מחוץ למרוץ

בתוך כך, חברת פלקסטרוניקס האמריקאית שהתמודדה במסגרת המכרז שפרסמה המדינה למכירת התעשייה הצבאית (תעש מערכות), הודיעה היום רשמית למשרד האוצר על החלטתה לפרוש מהמרוץ - כך נודע ל"גלובס". דיווח ראשון על יציאתה של פלקסטרוניקס מהמרוץ פורסם ב"גלובס" לפני כחודש וחצי. המשמעות: אלביט מערכות שבבעלות מיקי פדרמן נותרה כעת המועמדת היחידה לרכישת תעש מערכות מהמדינה.

בשבועות האחרונים עשתה רשות החברות הממשלתיות בראשות יוגב מאמץ לשכנע את פלקסטרוניקס לשנות את עמדתה ולהחזיר אותה אל המרוץ לרכישת תעש.

במסגרת ניסיונות אלה יוגב אף ניסה לנסוע למטה החברה בארה"ב, אך על פי דיווחים שונים נסיעתו נמנעה בידי בעלי תפקידים אחרים בתוך משרד האוצר.