מצ"ח תערוך עימות בין תא"ל בוכריס לבין החיילות המתלוננות

חיילים וחיילות ששירתו עם אופק בוכריס ימסרו עדות על הקצין הבכיר כדי לאסוף עוד פרטים על הטענות לאונס והטרדות מיניות מצדו ■ במצ"ח אף שוקלים לקיים השבוע עימות בינו ובין שתי המתלוננות ולערוך בדיקות פוליגרף נוספות

תאל אופק בוכריס / צילום: דובר צהל
תאל אופק בוכריס / צילום: דובר צהל

החקירה נגד תת-אלוף אופק בוכריס החשוד בעבירות מין מתרחבת: חוקרי מצ"ח, בראשות קצין בדרגת סא"ל שמונה לעמוד בראש תיק החקירה, ירחיבו את מעגל מוסרי העדויות בפרשה שטלטלה בימים האחרונים את צה"ל והביכה את המטה הכללי.

החוקרים יאספו עדויות מחיילים ומקצינים ששירתו לפני 5 שנים יחד עם בוכריס ועם חיילותיו לשעבר, בניסיון לאסוף עוד פרטים על שאירע בלשכתו באותה תקופה. בנוסף לכך שוקלים במצ"ח לערוך בשבוע הקרוב עימות בין תא"ל בוכריס לשתי החיילות שהתלוננו נגדו.

ככל הנראה, יתקיימו גם בדיקות פוליגרף נוספות מטעם המשטרה הצבאית. החיילות הביעו הסכמה עקרונית לבדיקה ולסייע ככל שיידרש לחוקרים כדי לתמוך בגרסתן.

בוכריס חשוד ב-5 מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום בחיילת שהייתה תחת פיקודו לפני 5 שנים. חיילת נוספת התלוננה כי הוא הטריד אותה מינית. גורמי צבא הדגישו כי חוקרי מצ"ח פועלים באינטנסיביות לגלות את האמת מאחורי הטענות הקשות שהועלו נגד הקצין הבכיר על-ידי חיילות ועל-ידי אביה של אחת מהן.

 

 

חבריו של בוכריס הגיעו בשבוע שעבר לביתו כדי לתמוך בו. חלקם גם ביקשו לשמוע את הגרסה של המפקד שאותו הם מלווים במשך שנים, בהם גם כאלה עוד משנותיו הראשונות בצה"ל.

לדברי מקורביו, תא"ל בוכריס הכחיש את תלונות החיילות באופן גורף ודחה את הפרטים שוב ושוב בפני חבריו הקרובים. חבריו שאלו אותו שאלות נוקבות והוא התעקש על גרסתו.

סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, השעה בשבוע שעבר את תא"ל בוכריס למשך שבועיים בשל החקירה. מאחר שהחקירה מתקדמת והזמן חולף, יצטרכו במטה הכללי של צה"ל לדון בשאלה אם לדחות את כניסתו של תא"ל בוכריס לתפקיד או למנות מועמד אחר לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים. מדובר באחד התפקידים הרגישים ביותר במטה הכללי.