חברת פרוטרום , יצרנית של תמציות טעם וחומרי גלם ייחודיים לתעשיית המזון והמשקאות, הציגה היום (ה') תוצאות טובות לסיכום הרבעון הרביע ושנת 2015 כולה. בשורה העליונה דיווחה פרוטרום על מכירות שנתיות של כ-873 מיליון דולר, עלייה של כ-5% לעומת 2014. הרווח הגולמי בנטרול הוצאות חד פעמיות והשפעת שינויים בשערי מטבעות גדל בכ-22% לרמה של כ-341 מיליון דולר (39% מהמכירות, בדומה ל-2014) והרווח התפעולי צמח בכ-30% ל-137 מיליון דולר (15.7% מהמכירות לעומת 14.6% ב-2014). בשורה התחתונה הציגה פרוטרום רווח נקי של 96.1 מיליון דולר, עלייה של 9.7% לעומת 2014. בנטרול הוצאות חד פעמיות ומטבעות גדל הרווח ב-33.5% לכ-110.8 מיליון דולר.
פרוטרום, בניהולו של אורי יהודאי, נוקטת מדיניות רכישות אגרסיבית שהגיעה אשתקד לשיא. מתחילת 2011 החברה רכשה כ-30 חברות, 15 מהן ב-2015 ועד היום. בחברה מעריכים כי אופטימיזציה של משאבי הייצור ושילוב מערכי המחקר והפיתוח, המכירות, התפעול, הייצור והרכש, תביא לחיסכון תפעולי בהיקף שנתי של 20-22 מיליון דולר, שחלקו יבוא לידי ביטוי במהלך שנת 2016 וחלקו ב-2017.
גם ברבעון הרביעי של השנה הציגה פרוטרום תוצאות טובות. ההכנסות גדלו ב-11.6% ל-226 מיליון דולר, הרווח הגולמי המנוטרל צמח בכ-25% לרמה של כ-88 מיליון דולר, הרווח התפעולי המנוטרל גדל ב-25.5% לכ-33 מיליון דולר והרווח הנקי גדל ב-10.4% לכ-23.5 מיליון דולר (הרווח המנוטרל גדל בכ-33.6% לרמה של 30.8 מיליון דולר). בסך הכל גרעו ההוצאות החד פעמיות כ-14.7 מיליון דולר מהרווח הנקי ב- 2015 וכ-7.2 מיליון דולר מהרווח ברבעון הרביעי. מניית החברה עלתה בשנה האחרונה בכ-51% והשלימה זינוק של כ-330% בשלוש שנים, לשווי שוק של כ-12 מיליארד שקל.
יהודאי ציין היום כי "שילוב הצמיחה הפנימית המואצת ב-2015 והרכישות שביצענו, מביא אותנו לקצב מכירות שנתי של כ-1.1 מיליארד דולר. אנו משוכנעים כי הצמיחה האורגנית המהירה והרווחית והרכישות האסטרטגיות שביצענו, יתמכו בהמשך מסע הצמיחה הרווחי שלנו גם בשנים הבאות, ובהשגת היעדים האסטרטגיים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר עד שנת 2020".
תוצאות פרוטרום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.