התיירים הישראלים נוהרים לגרמניה: כמעט מיליון לינות ב-2015

התאחדות המלונות: כדי להגיע לרמת הרווחיות שיש בגרמניה, צריך לגבות בישראל מחיר הגבוה ב-60% מהמחיר הנהוג כיום

היער השחור- גרמניה/ קרדיט: שאטרסטוק
היער השחור- גרמניה/ קרדיט: שאטרסטוק

נוהרים לגרמניה: כמעט מיליון לינות של ישראלים נרשמו בגרמניה במהלך 2015 - מספר המגלם עלייה של 14% לעומת השנה הקודמת. ולא רק ישראלים פוקדים את המדינה האירופית - לשכת התיירות הגרמנית מדווחת כי במהלך 2015 הגיעו כמעט 80 מיליון תיירים לגרמניה - שיא במספר התיירים שהגיעו לגרמניה לאורך השנים, כאשר המספר הזה המצביע על צמיחה רציפה זו השנה השישית.

מרבית התיירים המגיעים לגרמניה הם ממדינות אירופה (בעיקר ספרד), והם האחראיים ל-50% מהצמיחה. מבין המדינות הרחוקות מהן מגיעים תיירים לגרמניה מככבת סין.

התייר הישראלי שאימץ את גרמניה ליעד במפת האתרים המועדפים, עושה זאת לאור שילוב של טיסות במחירים מוזלים (בין היתר הודות להיצע של חברות תעופה סדירות ולואו קוסט שטסות למגוון יעדים בגרמניה) ועלויות מחיה זולות יחסית הן ללינה והן לבילויים ולמזון.

בשעה שמלונאי ישראל ושאר העוסקים בענף התיירות משוועים לתיירים - הישראלים מעדיפים לנפוש בחו"ל. בהתאחדות בתי-המלון טוענים כי מחירי הלינה היקרים בישראל נובעים בעיקר מעלויות קבועות גבוהות. לטענתם, עלויות כוח-האדם בישראל עולים פי 2.5 מעלויות כוח-האדם בגרמניה, היות וכמויות העובדים גדולים פי 2.8 מאשר בגרמניה. העלויות הקבועות כוללות מיסוי מקומי, עלויות כשרות, איוש משרות חובה בהן מציל או מדריך בחדר כושר, כאשר כדי להגיע לרמת הרווחיות שיש בגרמניה, אומרים בהתאחדות, צריך לגבות בישראל מחיר הגבוה ב-60% מהמחיר הנהוג כיום.

המסקנה היא שאם לא יינקטו צעדים משמעותיים נוכל להמשיך ולהתבונן בקנאה במדינות שבהן התיירות משגשגת, כמובן בנטרול אירועים ביטחוניים שמרחיקים תיירים - אבל לא רק זו הסיבה - גם המחירים היקרים בישראל אפילו לתייר האירופי היא סיבה מספיק טובה כנראה לחפש אלטרנטיבות.