עו"ד בן-מאיר חזר בו מעתירתו נגד מינוי הלפרין לממונה על ההגבלים

זאת בהמלצת בית המשפט העליון ■ השופטת נאור לעותר: "אם נקבל את שיטתך, אנו לא נאפשר לשוק הפרטי להתחרות על משרת הממונה או משרות דומות שהן לזמן קצוב"

בהמלצת בית המשפט העליון, חזר בו היום (ב') עו"ד שחר בן-מאיר מהעתירה שהגיש נגד מינויה של עו"ד מיכל הלפרין לממונה על ההגבלים העסקיים.

בן-מאיר טען כי הלפרין מנועה מלכהן בתפקיד לאור ניגוד עניינים שבו היא מצויה, לאחר ששימשה עד לאחרונה כעורכת דין בכירה במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות', ובתפקידה זה ייצגה כמה מהחברות הגדולות במשק, שבהן היא צפויה לטפל בתפקידה כממונה.

"מבחינתנו אין כל הטלת דופי במועמדת. מדובר בראש של מערכת שיש לה כוח והשפעה רוחבית על כל המשק, על חברות ועל כל החלטת ממונה יש השלכות רוחב. ההחלטה לגבי גוף א' משליכה על גופים אחרים במשק, באותו התחום ומחוצה לו. הבעיה היא של פעולת הרשות עצמה. לטעמנו, מדובר בכמות רבה ואינטנסיביות רבה ומגע בלתי פוסק עם הלקוחות שבעבר ובכלל", טען היום בן-מאיר בדיון. 

בן-מאיר טען כי צריכה להיות תקופת צינון של 5 שנים בין עבודה כעורך דין שעוסק בהגבלים עסקיים לבין עבודה כממונה על ההגבלים העסקיים.

נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, אמרה לעותר כי האופן שבו הוא מבקש לפסול את הכהונה עצמה, כשכל משך הכהונה הוא 6 שנים, הוא חד-סטרי. "מהשירות הציבורי ניתן למנות ממונה, ואילו מי שעוסק בשוק הפרטי מכיר את התחום ועוסק בכך באינטנסיביות, לטענתכם אינו יכול. אתם אומרים כי אין לכם טענה אישית לגברת הלפרין ולכישוריה. אם נקבל את שיטתכם, אנו לא נאפשר לשוק הפרטי להתחרות על משרת הממונה או משרות דומות שהן לזמן קצוב".

יצוין כי בהסדר ניגוד העניינים עליו חתמה הלפרין עם הכנסה לתפקיד היא התחייבה שלא לעסוק בעניינן של כמה חברות גדולות אותן ייצגה כעורכת דין בשוק הפרטי, ובהן חברת תנובה.