איילת שקד ויריב לוין: בג"ץ מחבל בעבודת הממשלה ובסמכויותיה

שרת המשפטים שקד: "פסיקת בג"ץ לביטול מתווה הגז - התערבות בוטה ומיותרת בעבודת הממשלה" ■ שר התיירות לוין: "שופטי בג"ץ הוכיחו פעם נוספת שהם אינם מבינים את תפקידם ואינם ראויים לו"

איילת שקד / צילום: איל יצהר
איילת שקד / צילום: איל יצהר

חברי הקואליציה ממשיכים במתקפה חסרת תקדים נגד שופטי בג"ץ, בעקבות ההחלטה לבטל את מתווה הגז ולדרוש כי סעיף היציבות יעבור בחקיקה בכנסת ולא בהחלטת ממשלה. 

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את ההחלטה תמוהה, ושר האנרגיה יובל שטייניץ שקרא לה אומללה, שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין טוענים כי ההחלטה של שופטי בג"ץ היא התערבות לא ראויה של בית המשפט בעבודה הממשלה. 

לדברי השר לוין, שפרסם את ההודעה החריפה ביותר מבין שרי הממשלה, "שופטי בג"ץ הוכיחו פעם נוספת שהם אינם מבינים את תפקידם ואינם ראויים לו. בהחלטתם ההזויה, אשר חותרת תחת מהות עיקרון הדמוקרטיה, הם מחבלים בעבודת הממשלה ובסמכויותיה, כובלים את ידי נבחרי הציבור מקבלי ההחלטות ופוגעים פגיעה אנושה בכלכלת ישראל".

שרת המשפטים שקד אמרה כי "ביטול סעיף היציבות במתווה הגז מהווה התערבות בוטה ומיותרת בהחלטת הממשלה ופוגע פגיעה קשה בכלכלת ישראל. לא ייתכן שלממשלה יש את האחריות לכלכלתה ושגשוגה של המדינה, אך היא נותרת ללא הסמכות הנדרשת לפעול. בלתי אפשרי לעבוד כך במדינה מתוקנת. על מי שנושא באחריות ומתן הדין והחשבון לקבל לידיו גם את הסמכות. בלית-ברירה, צריך עכשיו לפעול במהירות; אני קוראת לשר גלנט, לשר כץ, ללפיד ולליברמן לגלות אחריות לאומית, להתאחד ולהעביר במהירות האפשרית את סעיף היציבות בחקיקה".