שידור חוזר: היועמ"ש הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד אריה דרעי

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הורה הערב להעביר את החקירה נגד שר הפנים ויו"ר ש"ס למישור הפלילי ■ צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה נותר על כנו

אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף
אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף

אריה דרעי הולך ומסתבך: הבדיקה בעניינו של שר הפנים הופכת לחקירה פלילית. בסיום ישיבה שהתקיימה היום (ה') בפני היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בעניין הבדיקה הנוגעת לשר דרעי ואחרים, בהשתתפות כלל הגורמים הנוגעים בדבר, החליט היועץ לעבור מהליך של בדיקה לחקירה פלילית. המשמעות היא בין היתר שדרעי יוזמן בקרוב לחקירה באזהרה במשטרה.

יש לציין כי צו איסור הפרסום הגורף אודות החקירה, נסיבותיה ופרטים נוספים נותר על כנו, ולכן לא ניתן להרחיב בנושא.

מלשכתו של דרעי נמסר: "השר אמר מרגע פרסום הבדיקה כי הוא מוכן מיידית לענות לכל שאלה שיתבקש. דרעי ישתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק, והוא משוכנע שתשובותיו יבהירו כי פעל ללא דופי". 

מוקדם יותר היום התייחס דרעי לפרשה והפריך בציניות את הטענות נגדו. "אמש גיליתי שהפכנו לאילי נדל"ן", אמר בהתייחס לסימני השאלה שעולים מהנכסים הרבים שמחזיקה משפחתו. "הערתי את יפה ואמרתי לה: 'איך לא גילינו את זה עד היום? אולי פספסנו משהו'". לדבריו, המשפחה מתגוררת 25 שנה בדירה אחת, "שבה גידלנו 9 ילדים. אנחנו משלמים משכנתא".

על דירת הנופש שמחזיקים בתו הדסה (דסי) דרעי ובעלה יצחק בספסופה, אמר שר הפנים: "אנחנו אוהבים את הגליל. החלטנו לבנות בספסופה כדי לבלות שם חופשים וחגים. זה שייך לילדים ונכדים, זה מה שיש".

בעבר הודה דרעי כי סייע בקניית הבית המפואר, אף שלא הצהיר על כך בהצהרת ההון לפני הבחירות לכנסת.

מבדיקת וואלה! NEWS שנערכה לפני כשנה בנוגע לבית בספסופה, עולה כי במהלך שנת 2013 פנו דסי ויצחק למזכירות היישוב כדי לקבל שטח לבניית בית בן כמה קומות. השניים עברו ועדת קבלה, אך בחלוף הזמן הודו שורה של בכירים כי דרעי היה מעורב בבניית הבית וכי סייע לבתו. לדבריהם, בעת משפטו ולאחר שחרורו מהכלא נהג דרעי להגיע למקום ולהתבודד.

אדריכלים ושמאים בכירים העריכו אז כי ערכו של בית מהסוג הזה הוא כ-2 מיליון שקל לפחות. ואולם, מתיעוד הקבלנים בשטח עולה כי העבודות נאמדות בסכום גבוה בהרבה - כ-4 מיליון שקל.

תיעוד של קבלן גגות העלה גם כי מי שהיה אחראי על הבנייה הוא דרעי עצמו. ספסופה הוא מושב בשטח עימות, ולכן מי שמבקש לבנות במקום יכול לקבל הנחה שמגיעה ל-70% יותר מבכל מקום אחר.

מלבד הבית בספסופה, מעורב היה דרעי ברכישת 5 דירות שנבנות בימים אלה בבניין מספר 48 ברחוב אלקבץ בשכונת גבעת שאול בירושלים. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הקרקע שעליה נבנות הדירות נקנתה על-ידי שר הפנים. ואולם, הזכויות לדירות הועברו לפני כ-3 שנים לאחיו, עו"ד שלמה (מומו) דרעי. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי הדבר נעשה משום שדרעי ידע כי ייכנס לפוליטיקה ורצה לשמור מרחק מן הרכישה.

דירה נוספת שרשומה על שם משפחת דרעי ממוקמת ברחוב קורדובירו בבירה. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הדירה רשומה על שמו של יעקב דרעי, בנו של אריה. הדירה נקנתה במסגרת קבוצת רכישה שקנתה את הקרקע לפני שנים, כאשר יעקב דרעי היה בעל הדירה, והוא זה שקיבל את הקרקע. דירה נוספת ברחוב גרייבסקי בירושלים שייכת לאחיין של דרעי, אבישי.