לפי דיווחים, המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד יזמית הנדל"ן ענבל אור, בעלת חברת אור סיטי נדל"ן הנמצאת בימים אלה בהקפאת הליכים. 

החוקרים מתמקדים בדוח הנאמן שהראה כי אור הונתה רוכשי דירות לכאורה וכי נהגה לרשום דירות על שמם של שני רוכשים. 

במסגרת החקירה החל איסוף מסמכים הקשורים לפעילויותיה העסקיות של אור. כמו כן, ההחלטה בתיק הקפאת ההליכים בחברות שבבעלות אור צפויה להתפרסם מחר (ג').

כזכור, לאחרונה עלו טענות נגד יזמית הנדל"ן על מכירת דירות בכפל וכן על הצגת מסמך מזויף לבנק מזרחי-טפחות. בנוסף, היום טען בנק מזרחי כי אור "מכרה דירה בעורמה ותוך הטעיית קונה". לטענת הבנק, אור חתמה על הסכם מכר למכירת דירה שבבעלותה ברחוב ריינס בגבעתיים, לאחר שהייתה כבר בקשה לפירוק זמני נגדה.  

עוד נזכיר כי לאחרונה נחקרה אור מספר פעמים ברשות המסים בחשד לעבירות מס. 

 

אתמול (א') נערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב דיון בעניין פירוק חברת אור סיטי שבבעלות אור. היזמית, שממשיכה להיאבק באפשרות לפירוק החברה, הגישה לבית המשפט בקשה להארכת הקפאת ההליכים ב-45 יום נוספים. היא גם ביקשה מבית המשפט למנות נאמן אחר במקום עו"ד איתן ארז, שהמליץ בדוח לשלוח את החברה לפירוק.

בדיון בבית המשפט אמר הנאמן הנוכחי, עו"ד איתן ארז, כי אין כסף לממן את המשך ההקפאה. "אני מאמין שאם בית המשפט היה יודע שאין כספים לתקופת ההקפאה, הוא היה נותן צו לפירוק זמני באותו היום. בינתיים נוצרו חובות נוספים לבעלת השליטה", הוסיף עו"ד ארז. "אני מבקש לעבור פרויקט פרויקט ולהראות שאין רכוש, פשוט כלום. יש מקבץ חוזים שכולם או שהופרו או שנשלחה לגביהם הודעת ביטול. אין נכס אחד שאפשר לעשות איתו משהו".

ארז טען בפני בית המשפט כי אור נהגה לשתמש בכספי החברה להוצאות פרטיות. כך למשל היא שילמה 430 אלף שקל דמי שכירות מקופת החברה לפנטהאוז שהתגוררה בו. "כל המצב הזה צריך להפסיק. כל הכסף נכנס לסיר אחד גדול שממנו יצאו כספים גם להוצאות אישיות", אמר.