מדד המוסדיים של "גלובס" וקסם מדדים: סנטימנט חיובי לגבי האפיקים המרכזיים

שוק המניות בישראל מעורר כיום בקרב מנהלי ההשקעות המוסדיים אופטימיות בינונית, לעומת פסימיות קלה שעלתה מהמדד לפני כחודשיים

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

"בהחלט רואים סנטימנט חיובי לגבי שוק המניות המקומי אצל המשקיעים המוסדיים בישראל. גם לגבי שוק האג"ח בישראל עברנו מפסימיות לפני חודשים אחדים לאופטימיות, מה שאומר שאנו ממשיכים לראות את הריבית אפסית, ואף מתחת לזה לאורך זמן - לא לטווח הקצר אלא לכמה שנים". כך אמר היום אבנר חדד, מנכ"ל קסם מדדים, בכנס הפודיום של "גלובס" וקסם, שנערך במרכז הכנסים של הבורסה בת"א, שהוסיף כי "זה מה שהשוק חושב. גם השוק האמריקאי נראה כשוק שמפגין את העוצמות הכי חזקות, בהשוואה לשווקים אחרים בעולם, וגם פה יש שינוי חיובי בסנטימנט".

כחודשיים לאחר כנס "הפודיום" הקודם, שממנו עלה שהמוסדיים בישראל פסימיים לגבי אג"ח קונצרניות ואופטימיים במקצת ביחס לשוק המניות באירופה, מתברר עתה כי מדד המוסדיים של "גלובס" וקסם מדדים מצביע על שינוי לחיוב בסנטימנט ביחס למרבית האפיקים שנבחנו, הגם שלא לכולם, בחודשים הקרובים.

אופטימיות ביחס לאג"ח ממשלה

ממדד המוסדיים של "גלובס" וקסם מדדים, שנעשה ב-24 במארס, ושפורסם היום במסגרת כנס הפודיום על-ידי חדד, עולה כי שוק המניות בישראל מניב כיום בקרב מנהלי ההשקעות המוסדיים אופטימיות בינונית, וזאת לעומת פסימיות קלה לפני כחודשיים. גם ביחס לאג"ח הממשלתיות בת"א ישנה עתה אופטימיות קלה, וזאת לעומת פסימיות קלה שהובעה בפברואר השנה, כששוק האג"ח הקונצרניות המקומי עבר מפסימיות כבדה לניטרליות כיום.

המדד, שבוחן את הסנטימנט של המוסדיים לגבי הצפוי לקרות ברבעון הקרוב באפיקי ההשקעה העיקריים, העלה שחל שינוי לטובה גם ביחס למניות בארה"ב. המוסדיים הביעו אופטימיות בינונית בהסתכלות לעתיד ביחס לאפיק זה, לעומת ניטרליות לפני כחודשיים, ולראשונה הביעו המוסדיים אופטימיות גבוהה ביחס לשער הדולר מול השקל.

מנגד, הסנטימנט של המוסדיים בישראל ביחס למניות באירופה הורע, כך שמאופטימיות בינונית שהובעה לפני כחודשיים, בגין הסקר הקודם שנערך בינואר, כיום מדובר על פסימיות קלה, שאליה נלווית, גם כן לראשונה, פסימיות כבדה ביחס לשער האירו למול השקל. המדד הקודם, שבו הובעה פסימיות קלה בסך הכול, נעשה בשיא תקופת הירידות שאפיינה את תחילת השנה הנוכחית.

לדברי חדד, "המכנה המשותף שמאפיין את התשובות של המשקיעים המוסדיים הנו שהמדיניות המוניטרית היא הסוגיה המכרעת ביותר. השאלה היא האם זו הסוגיה היחידה? נראה שברור שאנו מאוד מושפעים בהחלטות מבחינה על סמך הטווח הקצר. לדעתי נכון יותר להסתכל לטווח ארוך".

מדד הסנטימנט המוסדי הושק לפני כחצי שנה על-ידי "גלובס" וחברת תעודות הסל קסם, שבשליטת בית ההשקעות אקסלנס, במטרה לספק מעין חוכמת המונים של המשקיעים המוסדיים בישראל. זאת משום שהמדד מספק אינדיקציה ישירה לגבי מה שחושבים המשקיעים הגדולים ביותר במשק, ומטרתו לשמש אותם, ואת יתר המשקיעים, לקבלת החלטות מושכלת יותר. זהו המדד השלישי בסדרה.

מדד המוסדיים
 מדד המוסדיים