הרצוג על החקירה: "אתמודד עם העלילה הזו, אני רגוע לחלוטין"

(עדכון) - היועמ"ש מנדלבליט יחליט בקרוב אם לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר האופוזיציה, וזאת לאחר שהמשטרה ביקשה את אישורו לכך ■ הבדיקה בנושא נוגעת להתנהלותו של הרצוג בפריימריז בעבודה ב-2013 ■ בתוך כך, גורם המקורב לאריה דרעי נחקר היום באזהרה

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, יחליט בימים הקרובים האם הבדיקה בנוגע להתנהלות של יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, במהלך הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה ב-2013, תהפוך לחקירה פלילית. זאת, לאחר שהמשטרה פנתה ליועמ"ש וביקשה את אישורו לכך במטרה לחקור את הרצוג ומעורבים נוספים באזהרה.

החשדות נגד הרצוג מתמקדים במימון הבחירות המקדימות (הפריימריז) לראשות העבודה, בהן הביס את שלי יחימוביץ' לפני כשנתיים וחצי. לפי החשד, הרצוג קיבל מימון פוליטי אסור בכמה מקרים באמצעות עמותה שהפעילו אנשיו נגד יחימוביץ'.

הבדיקה המשטרתית בעניינו של הרצוג נמשכת כבר כמה שבועות, והמשטרה הספיקה לגבות עדויות מכמה אנשים, בהם מנכ"ל של חברת סיעוד, שלפי החשד השקיע עשרות אלפי שקלים מחוץ לתקציב הרשמי של הקמפיין על-מנת לפגוע יחימוביץ'. כן נחקר בימים האחרונים שמעון בטאט, מנכ"ל מפלגת העבודה לשעבר.

בתוך כך ממשיכה המשטרה לחקור את החשדות נגד שר הפנים, אריה דרעי, החשוד בשחיתות. גורם המקורב לאריה דרעי נחקר היום (ג') באזהרה במשטרה במסגרת הפרשה. 

הרצוג מגיב: "אני רגוע לחלוטין"

הערב השתתף הרצוג באירוע הרמת כוסית שארגן ח"כ עמיר פרץ והתייחס שוב לפרשה שהוא עומד במרכזה. "מאז פרסום ההודעה על הבדיקה אמרתי בפומבי, וגם באופן אישי, שזה חלק מהתפקיד והאתגר של מנהיג", אמר הרצוג. "אתמודד עם העלילה הזאת, אשתף פעולה עם כל בדיקה, חקירה ושאלה, ואתייצב בכל מקום ובכל זמן. אני רגוע לחלוטין".

"תפקידו של מנהיג הוא להתמודד עם משברים, עם ביקורת וכן - לעיתים גם להתמודד עם עלילות", הוסיף יו"ר האופוזיציה. "בחרתם בי להוביל את המפלגה הזאת ואת המחנה הזה לעבר השלטון, וזה אפשרי. אפשר לכבוש את השלטון, ואנחנו נצעד ביחד במשעול הזה, גם אם הוא קשה ומלא מכשולים".