יחסי ארה"ב-קובה מתחממים? סוף ל"אפרטהייד" של מיקי אריסון

הביקורת החריפה כלפי קרניבל קורפ מצד אמריקאים ילידי קובה התחלפה במחמאות

מיקי אריסון / צילום: רויטרס
מיקי אריסון / צילום: רויטרס

סוף ל"אפרטהייד" של מיקי אריסון

הביקורת החריפה כלפי קרניבל קורפ מצד אמריקאים ילידי קובה התחלפה במחמאות

יחסי ארה"ב-קובה מתחממים, וקובה מרשה לראשונה לאזרחי ארה"ב ילידי קובה להגיע לבקר באי המבודד. מי שייטול חלק במהלך ההיסטורי הזה הוא מיקי אריסון, שחברת השייט בבעלותו, Carnival Corp, היא שתביא את הקובנים לשעבר לארץ הולדתם.

בתחילה החברה לא הסכימה למכור כרטיסים לילידי קובה האמריקאים, בגלל האיסור מצד הממשלה הקובנית, אבל הפגנות מצד האחרונים, בין היתר תחת הכרזה "קרניבל, הפסיקי את האפרטהייד הלאומני", ביקורת מצד מזכיר החוץ, ג'ון קרי, ופנייה בנתיב המשפטי בטענה לאפליה, הובילו את החברה להכריז כי תמכור להם כרטיסים, בהתאם לשינוי המדיניות בקובה. משהגיע השינוי הזה, קרניבל החלה למכור כרטיסים להפלגה של ה-1 במאי ממיאמי.

בקובה הסבירו את השינוי כחלק ממדיניות מקלה יותר בכל הנוגע לתנועת כלי שייט. אבל ארנולד דולנד, מנכ"ל קרניבל, אמר כי לחברה היה חלק בשינוי, בעקבות משא-ומתן מצידה עם הממשלה הקובנית: "זו תוצאה מאוד חיובית של שיחות שלנו זו תקופה. ההתפתחות מהיום תשפיע באופן שבלתי ניתן לכימות".

הרבה מחמאות עצמיות, אבל השינוי מצד קרניבל בא, כאמור, רק לאחר שהררי הביקורת הגדישו את הסאה. גם ראש עיריית מיאמי, קרלוס גונזלס, יליד קובה בעצמו, נמנה בעבר עם המבקרים. עתה הוא מספר כי אריסון עדכן אותו ביום שישי האחרון על ההתפתחויות החיוביות: "שינוי המדיניות היה הדבר הנכון לעשות, ואני מברך את אריסון וחברת קרניבל על מאמציהם, במה שהפך להיות אחת הפעמים הנדירות שמשא-ומתן שקיימה חברה הוביל לשינוי מדיניות".

קרניבל היא החברה הגדולה בעולם העוסקת בארגון והפעלה של אוניות למטרת שייט תענוגות. מייסדה היה תד אריסון, אביהם של מיקי ושרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים. אריסון הבן הוא גם הבעלים של קבוצת מיאמי היט מליגת ה-NBA.

מיקי אריסון / צילום: רויטרס
 מיקי אריסון / צילום: רויטרס

IT 4.0 במשפחת מיטווך

אמיר מיטווך, דור רביעי למייסד, מונה למנהל פיתוח עסקי

י.א. מיטווך ובניו היא כנראה חברת ה-IT הוותיקה ביותר בישראל. יצחק אויגן מיטווך הקים אותה ב-1906 בגרמניה, ומ-1933 היא פעלה בארץ ישראל-פלשתינה, כאשר הוא ובניו היו בין ראשוני אנשי עיבוד הנתונים בארץ. במשך שנים היא שימשה כנציגתה של חברת NCR העולמית בשוק המקומי.

עכשיו מתמנה בה כבר דור רביעי למייסד לתפקיד ניהולי. אמיר מיטווך בן ה-30 ישמש כמנהל הפיתוח העסקי בחברה.

מיטווך הצעיר הוא בעל תואר ראשון במינהל עסקים, עם התמחות במימון, מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, ובעל תואר MBA מהמכללה למינהל. במסגרת תפקידו הוא יעסוק בפיתוח מיזמים ופעילויות חדשות בחברה, הן בתחומים שבהם מתמקדת החברה באופן מסורתי והן בתחומים חדשים.

אמיר (מימין) ואויגן מיטווך / צילומים: משפחת מיטווך
 אמיר (מימין) ואויגן מיטווך / צילומים: משפחת מיטווך