קטלני במיוחד: החרק הקטן שהורג עשרות אנשים בכל קיץ

היא ידועה כאחד מזני החרקים הגדולים והאגרסיביים בעולם, מסוגלת לעוף במהירות של 40 קמ"ש והורגת עשרות אנשים בכל קיץ ■ הכירו את זן "הצרעה האסיאתית", שהעוקץ שלה יכול להמיס רקמות בשר אדם

צרעה אסייתית ענקית / צילום: מהוידאו
צרעה אסייתית ענקית / צילום: מהוידאו

האביב כבר פה, וגם מזג האוויר הנאה שמביא איתו שלל פריחות מרשימות, אך גם מבשר על תחילת התקופה הפעילה ביותר בשנה של דבורים וצרעות לסוגיהן. בזמן שבישראל עקיצה של דבורה או צרעה מהסוגים הנפוצים בארץ עשויה אולי לכאוב, לרוב היא אינה קטלנית לאדם. באזורים מסוימים בעולם, ובהם יפן וסביבתה, לא כך הדבר.

הכירו את הצרעה האסיאתית הענקית שמטילה על היפנים אימה מדי קיץ. מדובר באחד מזני החרקים הגדולים והאגרסיביים בעולם. גופה מגיע לאורך של 5 סנטימטרים, העוקץ מוסיף עוד כחצי סנטימטר, והיא יכולה לטוס במהירות של עד 40 קילומטרים בשעה. בכדי לסבר את האוזן, העקיצות הרעילות והקטלניות שלה הורגות לפחות 40 בני אדם במדינה בכל קיץ.

הצרעה הענקית הזו היא בעלת כושר שרידות גבוה יחסית, ובין השאר, העוקץ שלה יכול להמיס רקמות בשר אדם. לאחרונה אף דווח כי 6 אנשים בצרפת מצאו את מותם כתוצאה מתגובה אלרגית חמורה לעקיצת הצרעה, שתפסה ככל הנראה טרמפ על שתיל מריחואנה שהוברח מסין.