יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ה') נחתם בירידות שערים של עד כ-1.2%. כיוון המסחר הושפע בין היתר מהאפקט השלילי של החלטות הבנקים המרכזיים בארה"ב וביפן אתמול והיום. עם זאת, מרבית בורסות אירופה מחקו את הירידות וננעלו במגמה חיובית בעוד הנפט  ננעל בשיא של כמעט חצי שנה.

 

בורסת טוקיו צנחה לאחר שהבנק המרכזי של יפן הותיר את המדיניות המוניטארית שלו ללא שינוי ובכך הכריז את המשקיעים והסוחרים שקיוו להכרזה על הרחבה של תוכנית התמריצים. בארה"ב הותיר אתמול הפד את גובה הריבית ללא שינוי.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסמו היום לפני הפתיחה נתוני הצמיחה לרבעון הראשון של 2016, שאיכזבו והצביעו על קצב צמיחה של 0.5% בלבד, בעוד האנליסטים בשוק ציפו לקצב צמיחה של 0.7%. ע"פ עדכון נתוני התמ"ג, ההשקעות של החברות הגדולות כמו גם הצריכה הפרטית צמחו בקצב מתון יותר, כאשר נקודת האור היחידה הייתה בשוק הדיור שבו ההשקעות בבתים חדשים צמחו בחדות.

במקביל פורסמו תביעות האבטלה השבועיות שהצביעו על גידול של כ-10,000 במספר דורשי האבטלה לרמה של 257 אלף, בשורה אחת עם ציפיות האנליסטים.

בראיון ל"גלובס" אומר קובי נימקובסקי, מנכ"ל בית ההשקעות אלומות, כי  "בארה"ב אומנם הכלכלה נראית טוב באופן יחסי ליתר הכלכלות בעולם, בעיקר בעקבות השיפור במצב התעסוקה, אבל מצד שני, בעידן הגלובליזציה אי אפשר לנתק את מה שקורה בארה"ב מהנעשה בעולם. כפי שאני רואה זאת, לארה"ב יש מספר בעיות והראשונה היא אובדן האמון של השוק בהנהגה הכלכלית. ניתן לראות את זה בכך שכבר תקופה ארוכה שהשוק לא מאמין לתחזיות של הפדרל ריזרב ומתמחר את הריבית נמוך יותר. בפועל, חוסר אמון זה מוביל לחוסר מעש ולקיפאון". 

נימקובסקי מזהיר מפני בעיה נוספת: "לשיעור האבטלה בארה"ב כבר אין כמעט לאן להשתפר, ולעומת זאת יש לו הרבה לאן לרדת. מספיק שהדולר יתחזק קצת, על מנת שנראה פגיעה בתוצאות של החברות הגלובאליות שמקורן בארה"ב, או שתירשם ירידה נוספת בסחר עולמי, בכלכלה הסינית או במחירי הסחורות - כל אלה הם גורמים שעלולים להוביל לפיטורים בארה"ב. החלשות שוק העבודה האמריקני תשפיע מאוד על השווקים, תפגע בביטחון הצרכנים ותוביל לירידה בצריכה ושוב נראה תהליך של ירידה בקצב הצמיחה בארה"ב. הכלכלה האמריקנית אמנם הצליחה להתאושש מהמשבר של 2008 טוב יותר מכלכלות אחרות בעולם - אבל עדיין מדובר על התאוששות שברירית מאוד".

 

חברת קומקאסט  הודיעה כי היא רוכשת את DreamWorks Animation תמורת 41 דולר למניה, פרימיום של כמעט 30% מהשער שבו נסגרה אתמול מניית דרימוורק.

חברת Abbott Laboratories  הודיעה על רכישת יצרנית המכשור הרפואי St. Jude Medical  תמורת כ-25 מיליארד דולר. 

עונת הדוחות: פייסבוק  דיווחה אמש לאחר סיום המסחר  על רווחים של 77 סנט למניה (לאחר התאמות חשבונאיות) לעומת קונצנזוס התחזיות שצפה רווחים של 62 סנט למניה. הכנסות הרשת הסתכמו ב-5.38 מיליארד דולר לעומת התחזיות שצפו 5.26 מיליארד דולר והכנסות הרבעון המקביל שהסתכמו ב-3.5 מיליארד דולר. 

ענקית הדשנים פוטאש   דיווחה היום על צניחה של כ-80% ברווחים ברבעון הראשון לרמה של כ-75 מיליון דולר, 9 סנט למניה. בהכנסות נרשמה ירידה של כ-27% לרמה של כ-1.21 מיליארד דולר. 

לפני פתיחת המסחר פורד מוטורס , דיווחה על הרבעון הטוב בתולדותיה. החברה רשמה רווח נקי של כ-2.5 מיליארד דולר או 61 סנט למניה, מעל צפי האנליסטים שעמד על רווח נקי של 48 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-35.2 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על כ-36 מיליארד דולר.

לאחר סיום המסחר יפרסמו, בין השאר, אמזון , אמג'ן וביידו.

אפל  המשיכה לרכז עניין רב לאחר שאתמול צנחה ביותר מ-6% עקב אכזבת המשקיעים מדוחות החברה. "חיסלנו את הפוזיציה באפל", אמר היום המשקיע המיליארדר קארל אייקן בראיון ל-CNBC והגביר את הסנטימנט השלילי במניה. עם זאת, הוא אמר באותה נשימה כי אפל היא חברה נפלאה.