פילבר דורש מגולן הבהרות בדבר התוכניות לעתיד

במכתב שכתב למיכאל גולן לפני החג מודיע מנכ"ל משרד התקשורת כי הוא לומד מהצהרותיו על האפשרויות שעומדות בפני החברה כמו הישארות בשוק בדרך של איחוד רשתות, ולכן מבקש ממנו תשובות מהירות

שלמה פילבר ומיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
שלמה פילבר ומיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

משרד התקשורת מתחיל לדחוק את גולן טלקום לפינה. ל"גלובס" נודע שלפני החג, שלח מנכ"ל המשרד שלמה פילבר מכתב למיכאל גולן, מנכ"ל החברה, ובו הוא דורש ממנו להודיע עד יום ראשון הקרוב מהם תוכניותיו לעתיד. נדמה שבכך פועל פילבר במטרה להסיר את אי הוודאות בשוק לאחר דחיית המיזוג גולן-סלקום, ולוחץ את גולן לקבל החלטות מיידיות בדבר התוכניות שלו לעתיד הקרוב.

חשוב להדגיש שבעניין זה גולן טלקום נמצאת תחת הפרה חמורה של תנאי רישיונה, ולן זו חובתו של המשרד לפעול בעניין, אך יחד עם זאת לנוכח הדחיפות של הפנייה והעובדה שמדובר בתקופת חגים, נדמה שהמשרד גמר אומר לסגור את אי הוודאות מולו, מה שאומר שהלחץ עובר אליו והוא יצטרך לקבל החלטות בנוגע לאיחוד רשתות עם סלקום או הגשת ערעור על ההחלטה לדחות את המיזוג בתוך זמן קצר מאד.

מקורות במשרד התקשורת מציינים כי במכתב כותב פילבר: "ממכתבים שנשלחו מטעמך למשרדנו בעת האחרונה, משיחות אישיות שערכתי עימך כמו גם מהצהרות פומביות מטעמך בעיתונות, עולים מספר רב של תרחישים באשר לעתידה של חברת גולן טלקום שאתה עומד בראשה ובכלל כך הליך פירוק, הגעה להסכם איחוד וכו'. על מנת לאשר היערכות של המשרד ובין היתר להבטיח שירות רציף למנויים, נבקשך לעדכן עד ה - 1 למאי בדבר התוכניות הנוגעות לעתידה של גולן טלקום. בהתאם לתשובתך יחליט המשרד על צעדיו".

קשה שלא לראות מנוסח המכתב כי המשרד מודאג מצד אחד מהאפשרות של קריסה של גולן, אבל מצד שני הטון העולה מהמכתב מעיד שפילבר מעוניין לחתוך את הסאגה סביב גולן, מה שאומר שעל גולן יהיה לקבל החלטות קריטיות בתוך זמן קצר מאד.

 

מלבד האופציה למיזוג עם סלקום שכרגע כאמור תלויה בשאלה האם יחליט להמשיך ולנהל קרב משפטי באמצעות ערעור לבית הדין להגבלים עסקיים, גולן יכול או לנסות ולחזור לשולחן המו"מ עם סלקום ולהגיע להסכם איחוד רשתות, או שהוא עשוי להיקלע לפירוק.

איחוד רשתות מחייב את גולן בהשקעות גדולות שלא ברור האם הוא בנוי או רוצה לבצע, ובכל מקרה איחוד כזה יקשה עליו מאד לשמור על רמת המחירים שבה הוא מוכר היום.
מנגד עומד משרד האוצר שרוצה לאפשר לגולן את מרחב הזמן כדי שיוכל להגיע להסכם איחוד רשתות בצורה אופטימלית וללא לחץ, כיוון שבאוצר רוצים שגולן יישאר בשוק. בכך רואים שני המשרדים בצורה שונה לגמרי את כיווני ההתפתחות בשוק.