נתניהו חוגג את המימונה אצל לאון אדרי, הראל לוקר מצטרף למטומי

וגם: אסף בן-דב נכנס לניהול מכבי חיפה, ולכלל ביטוח אשראי יש מנכ"ל חדש

ראש הממשלה בדיאטה אצל לאון אדרי

בנימין נתניהו הסתפק אתמול בבר הסלטים במימונה בקיסריה אצל בעלי הסינמה סיטי

כמדי שנה, גם אתמול (מוצ"ש) אירח לאון אדרי בביתו בקיסריה את חגיגות המימונה. בין האורחים שהגיעו היו גם השכנים - ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה. נתניהו אמנם בירך על החג אבל ויתר על המאכלים המתוקים שהכין הזמר והקונדיטור יוסי אזולאי, והסתפק בבר הסלטים, כנראה מסיבות של דיאטה.

עוד הגיעו לטעום: משה ופנינה אדרי; מיכאל שטראוס, מבעלי קבוצת שטראוס; איש העסקים חזי בצלאל; מנכ"ל בית ההשקעות אפסילון, שמואל פרנקל, ואשתו ענת; יו"ר בנק דיסקונט, יוסי בכר; עו"ד דורי קלגסבלד; מנכ"ל חברת יורוקום, אילן גרינבוים; מנכ"ל גזית גלוב ישראל, רונן אשכנזי; ראש עיריית חיפה, יונה יהב; מנכ"לים משותפים של קסטרו, גבי ואתי רוטר; שרת החינוך לשעבר ויו"ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל, לימור לבנת; פרופ' אבי דגני וד"ר רינה דגני, מבעלי קבוצת גיאוקרטוגרפיה; וכמובן ילדיהם של לאון וסולנג'- אבי ולירון אדרי.

לאון אדרי, בנימין ושרה נתניהו ומשה אדרי / צילום: רפי דלויה
 לאון אדרי, בנימין ושרה נתניהו ומשה אדרי / צילום: רפי דלויה

לא משעמם בא. דורי: היועצת המשפטית מתפטרת

הדר אודלר עוזבת אחרי שנתיים בתפקיד

אתמול דיווחה חברת הבנייה א. דורי כי היועצת המשפטית שלה, הדר אודלר, החליטה להתפטר מתפקידה לאחר שנתיים בלבד. נסיבות ההחלטה לא פורטו.

אודלר, ששימשה גם כסמנכ"לית ומזכירה בחברה, היא בוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב. לפני הגיעה לא. דורי היא שימשה כשותפה במשרד עורכי דין גולדפרב זליגמן ושות' וכן הייתה מזכירת החברה באי.די.בי פתוח ובאי.די.בי אחזקות ודירקטורית באלרון.

מאז רכש עמוס לוזון את קבוצת דורי בינואר השנה מידי גזית גלוב תמורת פחות מ-10 מיליון שקל, הנהלת החברה ידעה שינויים רבים. בין היתר, לוזון מינה את אחיו יעקב למנכ"ל החברה-הבת דורי בנייה ואת בתו ליה למנהלת הפיתוח העסקי בא. דורי בשכר של 25 אלף שקל לחודש. הוא גם ניסה ללא הצלחה למחוק מהמסחר את החברה-הבת דרך הצעת רכש מהחברה-האם.

עמוס לוזון / צילום: תמר מצפי
 עמוס לוזון / צילום: תמר מצפי

בן-דב נכנס לניהול מכבי חיפה

מנכ"ל המשביר לשעבר מחליף את איתמר צ'יז'יק

אסף בן-דב, שהיה מנכ"ל המשביר לצרכן במשך 9 שנים והתפטר באוקטובר 2015, נכנס היום לג'וב החדש שלו - מנכ"ל קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה. הוא יחליף את המנכ"ל ב-14 השנים האחרונות, איתמר צ'יז'יק.

על המינוי דווח כבר בינואר השנה, ולמעשה בחודשים האחרונים בן-דב בן ה-47 כבר החל ללמוד את התפקיד ולפגוש את הגורמים הרלוונטיים בקבוצה.

מכבי חיפה אמנם נכשלה מקצועית במשך רוב העונה, אבל לאחרונה תוצאותיה השתפרו, והיא עשויה אף להשיג כרטיס להופעות באירופה בעונה הבאה. בנוסף, היא צפויה לסיים את העונה עם הכנסות שיא ממכירות כרטיסים, הרבה בהשפעת המעבר לאצטדיון החדש על שם סמי עופר.

בן-דב עזב את המשביר בעקבות איחוד המטות של רשת בתי הכלבו של המשביר ורשת הדראגסטורים ניו-פארם, במסגרת תוכנית התייעלות וצמצום הוצאות בקבוצה שבשליטת רמי שביט.

במהלך כהונתו כמנכ"ל הרשת, התרחבה פעילות בתי הכלבו באופן משמעותי, כאשר הוא סייע לה להפוך להיות רווחית והרחיב את תחומי פעילותה.

בעברו עבד בן-דב גם בשב"כ. בתפקידו במשביר נהנה בן-דב משכר חודשי של 70 אלף שקל לצד הטבות נוספות, ועלות העסקתו ב-2014 הגיעה ל-1.3 מיליון שקל.

אסף בן דב / צילום: עינת לברון
 אסף בן דב / צילום: עינת לברון

מנכ"ל חדש לכלל ביטוח אשראי

שחר אושרי נכנס היום לתפקידו כמנכ"ל כלל ביטוח אשראי במקום שלומי שריד, שהודיע לאחרונה על רצונו לעזוב.

אושרי בן ה-51 מגיע לתפקיד עם ניסיון ניהולי של יותר מ-20 שנה בבנק דקסיה ישראל. בתפקידו האחרון שימש שם כמשנה למנכ"ל עסקי מסחרי.

אושרי הוא בעל תואר ראשון ראשון לכלכלה ומינהל עסקים ותואר שני במינהל עסקים במימון וניהול, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. הוא גם עבד בבנק לאומי, שם שימש כמנהל מחלקת עסקים וכסגן מנהל של אחד הסניפים הגדולים יותר של הבנק.

כלל ביטוח היא מהחברות הגדולות בתחום ביטוח סיכוני אשראי בארץ. היא בבעלות משותפת של כלל ביטוח (80%) וקבוצת Atradius (20%), מתאגידי ביטוח האשראי הגדולים בעולם.

קידום לישראלי של פריגו: ינהל את אומגה

קשיים בהטמעת החברה שנרכשה במיליארדים הובילו להחלפת המנהל מארק קוק בשרון כוחן

משימה לא קלה עומדת בפני שרון כוחן, הישראלי הבכיר ביותר בחברת התרופות פריגו. בסוף השבוע הודיעה החברה על הרחבת סמכויותיו של כוחן, כך שהוא יהיה אחראי כעת גם על חברת אומגה, שנרכשה בשנה שעברה ב-3.8 מיליארד אירו. מדובר ברכישה שהתבררה בדיעבד כבעייתית ולא עמדה בציפיות שתלתה בה פריגו.

החברה נאלצת לבצע רה-ארגון עמוק באומגה כדי לשפר את התוצאות שלה. מי שניהל עד כה את הפעילות היה מארק קוק, שניהל את אומגה גם לפני המכירה לפריגו. כחלק מהעסקה, קוק, שהיה בעל שליטה באומגה, הפך גם לבעל מניות ודירקטור בפריגו, אך בשבוע שעבר עדכנה החברה כי קוק לא יישאר בדירקטוריון. כעבור יומיים הודיעה פריגו גם על עזיבת קוק את ההנהלה. הפרידה מקוק תעלה לפריגו כ-2.8 מיליון אירו שהיא משלמת לו.

כוחן, שינהל מעתה גם את אומגה, הוא סגן נשיא בכיר שאחראי על כל הפעילות הבינלאומית של פריגו - כלומר כל עסקיה מחוץ לארה"ב. הוא הגיע לפריגו כשהחברה רכשה את אגיס הישראלית לפני למעלה מעשור.

כוחן מסר כי לאור פלטפורמת ההפצה הנרחבת של אומגה, סל התרופות החזק שלה בתחום ה-OTC (תרופות ללא מרשם) והאופי היזמי של עובדיה, הוא בטוח שעסקי אומגה יצליחו, והוא שמח להיות חלק מכך. 

כזכור, זה לא השינוי היחיד בהנהלת פריגו בימים האחרונים: היו"ר והמנכ"ל ג'ו פאפא עזב לטובת ניהול חברת Valeant, ובמקומו מונה הנשיא ג'ון הנדריקסון לתפקיד המנכ"ל.

פריגו נסחרת בשווי 13.8 מיליארד דולר בבורסות ניו-יורק ותל-אביב. 

מטומי: שילוח עוזב, לוקר בא

הראל לוקר מונה לדירקטור חיצוני בחברה הבורסאית

לפני שבועיים דווח כי יוחנן לוקר עוזב את תפקידו בקבוצת כלל תעשיות לטובת משרת יו"ר כיל, ועתה גם אחיו, הראל לוקר, מצא משרה חדשה לצד עבודתו הנוכחית.

הראל לוקר, שמשמש כיום כבעלים של חברת ייעוץ והשקעות המייצגת קונסורציום חברות סיניות וכן חברות ישראליות הפועלות במזרח אסיה, מונה לכהן כדירקטור חיצוני בחברת מטומי מדיה.

מטומי, שעוסקת בפרסום מבוסס ביצועים במספר ערוצי מדיה דיגיטליים, נסחרת בתל-אביב ובלונדון לפי שווי של 443 מיליון שקל. לפני מספר ימים דיווחה החברה כי אילן שילוח יפסיק לכהן כדירקטור בשל אימוץ קוד הממשל התאגידי של בריטניה. שילוח מחזיק ב-12% ממטומי, לאחר שמימש לאחרונה מניות ב-13 מיליון שקל.

לוקר עסק בעריכת דין למעלה מ-20 שנה. בשנים 2011-2015 הוא כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה וכראש המטה הכלכלי חברתי של ראש הממשלה. גם אחיו יוחנן עבד במשרד ראש הממשלה, כמזכירו הצבאי.

הראל לוקר / צילום: תמר מצפי
 הראל לוקר / צילום: תמר מצפי