נעילה חיובית בתל-אביב; קנון קפצה ב-4%

השבוע יפרסמו דוחות חברות הסלולר ■ אפריקה ישראל מרכזת עניין לקראת בחירת נציגות בעלי האג"ח למו"מ מול החברה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (א') במגמה חיובית, וזאת לאחר שבסוף השבוע הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות שערים. המסחר במשך השבוע בבורסה ימשיך להיות מושפע מהנעשה בעולם ומהדוחות הכספיים שימשיכו להתפרסם. מדד המעוף עלה ב-0.7%, בהובלת מניות אופקו  ופריגו 

 

בארה"ב הושפע המסחר בסוף השבוע מתגובת היתר של המשקיעים להתבטאויות של בכירי הפדרל ריזרב על העלאת ריבית שצפויה כבר בחודש יוני. יש לציין כי העלאת ריבית כזו כבר מגולמת בשווקים, אולם לא מן הנמנע כי העלאת ריבית לא תתבצע בפועל בשל התמחור בשווקים - כך שהעלאת ריבית בפועל לא תשפיע באופן מהותי על המסחר.

בשבוע שעבר היו אלה הבנקים שפרסמו את התוצאות הכספיות שלהם לרבעון הראשון של השנה - תוצאות שהיו לא מהמשופרות, והמניות הגיבו בהתאם.

 

השבוע יפרסמו דוחות: פרטנר , סלקום  ובהמשך גם בזק .

מרכזת עניין מניית אפריקה ישראל וסדרות האג"ח שלה. היום אמורים להיפגש בעלי האג"ח של החברה ולהקים נציגות שתנהל מו"מ עם החברה לקראת הסדר חוב. העליות במניה משקפות הערכות של המשקיעים שאפריקה אינה הולכת לפירוק אלא להסדר חוב שיאפשר אפסייד במניה.

בשוק האג"ח ממשיכות לרכז עניין אגרות החוב של החברות האמריקאיות שהנפיקו לא מכבר בבורסה. אג"ח אלה ירדו בשבוע שעבר באגרסיביות, והתשואות עליהן עלו בחדות. ההערכות בשוק הן כי חלק מבתי ההשקעות שחשופים לאגרות חוב אלה מצמצמים חשיפה - נתון שמפעיל לחץ במסחר על האג"ח הללו.