מיכל הרצוג פורשת מדירקטוריון פרידנזון, אליעזר שקדי משחק גולף

וגם: מה חגגו אנשי העסקים הסינים בפארק הירקון, ומי הגיע לאירוע ההוקרה לפרויקט "אמץ לוחם"?

ובל הררי, תמיר גילת, אליעזר שקדי, בני מאירוב /  צילום: נמרוד גליקמן
ובל הררי, תמיר גילת, אליעזר שקדי, בני מאירוב / צילום: נמרוד גליקמן

הספורט היפה לבריאות

מי הגיעו לטורניר הגולף בקיסריה ותרמו למחקר רפואי? 

מה משותף לאליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל-על לשעבר; לשחיין העבר יואב ברוק והבעלים של איסתא ספורט; לכדורגלן לשעבר ואיש העסקים בהווה חיים רביבו; ולמנכ"ל אשטרום נכסים, מוטי סלע?

התשובה: הם ואחרים הדגימו בסוף השבוע האחרון את כישוריהם בתחרות גולף שנערכה במועדון הגולף בקיסריה, אותה ערכו קבוצת מאיר, יבואנית מותג וולוו בישראל, והקרן לחקר הסרטן (ICRF).

אנשי עסקים נוספים וגולפאים בפוטנציה שהפגינו כישוריהם וכיוונו את הכדור לגומה: הפרסומאים משה נסיס ויוסי ארועטי; אילן בן-דרור, מנכ"ל ספידו ישראל; היהלומנים בני מאירוב ויובל הררי; וראובן אבלגון, הבעלים של רוסאריו קפיטל.

עו"ד תמיר גילת, יו"ר הקרן לחקר הסרטן שהוביל את האירוע הספורטיבי, כתב לפני כחודש בפייסבוק פוסט מהלב: "לאחר שחליתי בשתי מחלות סרטן, חלמתי לחזור לשחק גולף ולהתחיל במסורת של טורניר צדקה שנתי להעלאת החשיבות לחקר הסרטן ולגיוס תרומות".

כל הפרסים באירוע נתרמו על-ידי החברות המשתתפות לטובת הקרן לחקר הסרטן בישראל (ICRF). הקרן חילקה עד היום מלגות בסך כולל של כ-56 מיליון דולר למעל 2,000 חוקרי סרטן ישראלים.

ובל הררי, תמיר גילת, אליעזר שקדי, בני מאירוב /  צילום: נמרוד גליקמן
 ובל הררי, תמיר גילת, אליעזר שקדי, בני מאירוב / צילום: נמרוד גליקמן

ישראל, הגיל והתרגיל

יקי ינאי סבור כי על ישראל להוביל את אתגר אריכות הימים

האמנם הייתם רוצים לחיות עד גיל 120? ואולי בעצם גיל 500 הוא האתגר? בפתיחת כנס IATI-Biomed שנערך היום (ג') בתל-אביב, טען יקי ינאי, יו"ר משותף ב-IATI (ארגון הגג של תעשיות ההיי-טק) ונשיא פלוריסטם, כי "גורמים בתעשייה מעריכים כי הפוטנציאל הביולוגי של גוף האדם מגיע ל-500 שנות חיים; ישראל צריכה להיות המענה לאתגר אריכות הימים העולמי".

לדבריו, "עלינו לתכנן אסטרטגיה לביסוס תעשייה בת-קיימא בתחומי הביוטק, בתמיכת הממשלה ובאמצעות השקעה בחינוך המדעי ובפיתוח האקו-סיסטם של התעשייה. כך תיטול ישראל עמדת מובילות בפיתוח טכנולוגיות חדשניות לשיפור איכות החיים והבריאות העולמית ולקידום כלכלת ישראל".

עוד הגיעו לכנס, אותו הובילו IATI וחברת כנס תערוכות: המדען הראשי, אבי חסון; ענת כהן-דייג, מנכ"לית קומפיוג'ן; פרופ' גל מרקל מהמרכז הרפואי שיבא; דיוויד מאלק, מנכ"ל ביוליין; גווידו פרדו רוקאוס מפיליפס מדיקל; ד"ר ניסים דרוויש וענת נשיץ מקרן אורבימד; ואחרים.

את IATI יצגו בכנס, מלבד ינאי, גם המנכ"לית קרין מאיר רובינשטין, והיו"רים המשותפים, רותי אלון וד"ר בני זאבי.

מאיר רובינשטין, ינאי, זאבי,דרוויש ונשיץ /  צילום: מורג ביטן
 מאיר רובינשטין, ינאי, זאבי,דרוויש ונשיץ / צילום: מורג ביטן

הפרישה של הרצוג

מיכל הרצוג מסיימת 3 קדנציות כדח"צית

יצחק (בוז'י) הרצוג עדיין מגשש דרכו בנבכי הפוליטיקה, ובינתיים רעייתו מסיימת את תפקידה. בתום 3 קדנציות (9 שנים שהן כהונה מקסימלית) כדירקטורית חיצונית בחברת פרידנזון לוגיסטיקה, עוזבת עו"ד מיכל הרצוג את התפקיד.

הרצוג מונתה לדח"צית מיד עם הפיכתה של פרידנזון לוגיסטיקה (המספקת מגוון שירותים בהם גם שירותי הובלה לחומרים מסוכנים) לחברה ציבורית.

הרצוג מסרה כי "אני מרגישה שזכיתי להכיר תחום פעילות מרתק התורם משמעותית להתפתחות המשק הישראלי". 

מיכל הרצוג / צילום: תמר מצפי
 מיכל הרצוג / צילום: תמר מצפי

הסירה הסינית

מה חגגו אנשי העסקים הסינים בירקון?

אם ביקרתם ביום שישי בפארק הירקון ונתקלתם באנשי עסקים סינים העסוקים בהתרחשות צבעונית, דעו שהם לקחו חלק בקרנבל מקומי מסורתי, המתקיים זו השנה החמישית. את קרנבל "דרקון בירקון" ארגנו מרכז דניאל לחתירה ושגרירות סין בישראל, בשיתוף עיריית תל-אביב. 

בין המשתתפים: פרופ' איזי בורוביץ', דיקן בית-הספר לניהול וכלכלה במכללה תל-אביב; שגריר סין, ג'אן יונגסין; אדוורדס יו ליו, מנכ"ל חברת השקעות ההיי-טק VADI; קרין רביב, מנהלת בחברה; לי ליאנג, מנכ"ל האינן איירליינס בישראל; ויונתן בנטל, הסמנכ"ל.

הקרנבל החל בטקס מסורתי, בו ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, והשגריר יונגסין צבעו את עיני הדרקון ופיזרו אורז בנחל. רק אז יצא השיוט לדרך. אלמנטרי.

לי ליאנג, איזי בורוביץ', אדוורדס יו ליו וקרין רביב / צילום: משה מנדלסון
 לי ליאנג, איזי בורוביץ', אדוורדס יו ליו וקרין רביב / צילום: משה מנדלסון

חיילים 1 - מאמצים את האמיצים

מי הגיעו לאירוע ההוקרה לפרויקט "אמץ לוחם"?

חילופי גברי במשרד הביטחון - עזיבתו של משה (בוגי) יעלון וכניסתו של אביגדור ליברמן - לא הפריעו לקיום אירוע ההוקרה לפרויקט "אמץ לוחם", שנערך אתמול (ב') באודיטוריום מחנה פלמחים.

בפרויקט, אותו מובילה "יחד למען החייל" (המאגדת את האגודה למען החייל וקרן לב"י), לוקחות חלק נכון להיום 195 יחידות לוחמות בצה"ל, הזוכות ל-150 "אימוצים" של תורמים מהארץ ומהעולם. בשנת 2015 הועברו לצה"ל במסגרת הפרויקט 17 מיליון שקל.

במגיעים לחלוק כבוד והערכה: הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט; סגנו, האלוף יאיר גולן; ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי; אבי פישר, יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות ונשיא "אמץ לוחם"; איקה אברבנאל, יו"ר הפרויקט; ורדה דרוקר, מנהלת הפרויקט; האלוף (במיל') יורם יאיר (יה-יה), יו"ר יחד למען החייל; ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים; יאיר סרוסי, יו"ר הבנק; מאיר שמיר, מנכ"ל ובעלי מבטח שמיר; תא"ל (במיל') אילן טל, מנכ"ל "יחד למען החייל"; אל"מ (במיל') עטר דגן, נציג ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) בישראל; נציגי חברות, תורמים ורבים אחרים. שר ביטחון לא נצפה בין האורחים.

פרויקט "אמץ לוחם" מונה נכון להיום 195 יחידות לוחמות בצה"ל הזוכות ל-150 אימוצים אמיצים של תורמים שונים מהארץ ומהעולם.

את ההמחשה הטובה ביותר למטרות הפרויקט העניק ככל הנראה האלוף (במיל') יה-ה, שאמר: "אהבה, חום וחיבוק לחיילים אי-אפשר לקנות בכסף, וזה מה שפרויקט 'אמץ לוחם' נותן. עוצמה של עם היא בהזדהות עם לוחמיו".

פישר, דרוקר, איזנקוט, סרוסי ויאיר / צילום: סיון פרג'
 פישר, דרוקר, איזנקוט, סרוסי ויאיר / צילום: סיון פרג'

חיילים 2 - יש לה קליטה

מדוברות האגודה למען החייל לדוברות פלאפון

לא רק משה (בוגי) יעלון נפרד מהמערכת הבטחונית. אביטל רגב-קיסר, מי שב-8 השנים האחרונות שימשה כדוברת האגודה למען החייל, עוזבת את תפקידה ותיכנס כבר בימים הקרובים לנעליים שונות לגמרי - דוברת פלאפון.

רגב-קיסר הייתה אחראית בין היתר על המיצוב התקשורתי של פרויקטים דוגמת "אמץ לוחם", שחגג אתמול כאמור את אירוע ההוקרה השנתי לפועלו, כמו גם על האיחוד של קרן לב"י והאגודה למען החייל לגוף המאוחד - יחד למען החייל.

בפלאפון, יש להניח, יחכו לרגב-קיסר אתגרים שונים לגמרי.

אילן טל, מנכ"ל יחד למען החייל, פרגן לרגב-קיסר ואמר: "היא הייתה לי יועצת נאמנה. אני גאה על היבחרה לתפקידה החדש והמאתגר, ובטוח כי היא תצליח גם בתפקיד זה".

גם רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, העיד כי "אביטל הפגינה יכולות מרשימות, בשילוב ניסיון מקצועי רב. אני בטוח שתהיה לה תרומה מקצועית משמעותית לפלאפון".

רגב קיסר /  צילום: יוסי גמזו לטובה
 רגב קיסר / צילום: יוסי גמזו לטובה