שערורייה חדשה מתפתחת בארה"ב: ככל הנראה שהרשת החברתית הידידותית מכולם, פייסבוק, מרגלת אחריכם 24 שעות - מבלי שאפילו ידעתם.

אם חשבתם שכל מה שהאפליקציה של פייסבוק עושה זה רק רק לטעון את הפיד שלכם, אז כדאי שתחשבו שוב. חוקרת מובילה בארה"ב בתחום הרשתות החברתיות מזהירה כי פייסבוק מצותתת לכם דרך הסמארטפון, ואולי אפילו גם כשאתם לא גולשים בה.

מסתבר כי אחד מהסעיפים שאליהם אתם מסכימים אוטומטית כשאתם מתקינים את האפליקציה הוא כזה המאפשר לחברה להשתמש במיקרופון של הסמארטפון לצורכי זיהוי צלילים סביבכם. נכון, זה לא סעיף חדש, ורוב האפליקציות עושות בו שימוש גם כן - אך חוקרת הדגימה כיצד פייסבוק משתמשת בכלי הזה, מבלי שלמשתמש יש בכלל מושג שמישהו מקשיב לו לכל מילה.

מחברת פייסבוק נמסר בתגובה כך: "לא, אנחנו לא מקליטים את השיחות שלך. כשאתה כותב עדכון סטטוס, אנחנו משתמשים במיקרופון שלך רק כדי לזהות את הדברים שאתה מאזין להם או צופה בהם על סמך התאמות המוזיקה והטלוויזיה שאנחנו מצליחים לזהות".

החברה מוסיפה הסתייגות וכותבת כי התכונה זמינה כרגע רק בארה"ב, ובדיקה נוספת מעלה כי ככל הנראה בשלב הזה החדירה הגסה הזו לפרטיות מתאפשרת רק בקרב מי שבבעלותו אייפון.