נגיף הזיקה מאיים על המשחקים? "אין הצדקה לביטול האולימפיאדה בריו"

בארגון הבריאות העולמי דחו היום את הקריאות של 150 מומחים מרחבי העולם שהמליצו לבטח את אולימפיאדת ריו 2016 או להעבירה למיקום אחר - זאת בשל החשש מהתפשטות נגיף הזיקה ■ "קיום המשחקים לא יוביל לכך שיותר אנשים יידבקו בנגיף באופן משמעותי"

הלוגו של אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו 2016 בברזיל
הלוגו של אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו 2016 בברזיל

המשחקים האולימפיים בריו בסכנה? בארגון הבריאות העולמי העולמי מרגיעים: בארגון הגיבו היום (שבת) לקריאה של 150 מומחים מרחבי העולם שהמליצו במכתב ששלחו שלא לקיים את האולימפיאדה בריו דה ז'ניירו שבברזיל בעוד כחודשיים, זאת מחשש להתפשטות נגיף הזיקה. במכתב טענו המומחים כי למרות המאמצים, מספר מקרי ההידבקות בנגיף בברזיל עלה ולא ירד.

"אין הצדקה לביטול כיוון שאין סכנה ממשית לבריאות הציבור", קבעו בארגון הבריאות העולמי כתשובה למכתב שנשלח אליהם בנוגע למשחקים האולימפיים. המומחים שמאחורי המכתב הביעו חשש לפיו התיירים שיגיעו לצפות במשחקים בריו עלולים להידבק בנגיף - ולהפיצו למדינותיהם, לאחר שישובו אליהן.

"הבדיקות האחרונות שביצענו בנושא מראות כי ביטול של המשחקים או העברתם ליעד אחר, לא יובילו לירידה משמעותית בהפצת וירוס הזיקה ברחבי העולם", קבעו בארגון הבריאות העולמי. עוד טענו הארגון כי הווירוס התפשט כבר ל-60 מדינות, וכי גם ביניהן עוברים ושבים מטיילים רבים - וברזיל לא שונה ממדינות אלה.

"בהתבסס על ההערכות האחרונות של התפשטות הנגיף בכמעט 60 מדינות בהן 39 ביבשת אמריקה, אין הצדקה רפואית לדחיית או ביטול המשחקים", נאמר בהודעת הארגון. "אנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות וממשיכים להמליץ לנשים בהריון שלא לנסוע לאזורים בהם התגלה הנגיף".

רק בחודש פברואר האחרון הכריז ארגון הבריאות העולמי על התפשטות נגיף הזיקה כמקרה חירום גלובלי, זאת לאחר ביקורת שספג על התמהמהות בתגובה למגפה. הנגיף, שהתפשטותו החלה בברזיל, גורם למום אצל תינוקות המתבטא בגודל ראש קטן מהרגיל.