הממשלה אישרה פה-אחד את מינוי ליברמן לשר הביטחון

(עדכון) - ח"כ סופה לנדבר מונתה לשרת הקליטה, וח"כ צחי הנגבי ימונה לשר ללא תיק ■ נתניהו קיבל את הצעת הפשרה של ליצמן ובכך הביא לסיום המחלוקת עם יו"ר הבית היהודי

הממשלה אישרה פה-אחד לפני זמן קצר (ב') את מינוי ח"כ אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון ומינוי ח"כ סופה לנדבר לתפקיד שרת הקליטה. כמו כן, ח"כ צחי הנגבי ימונה לשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה.

הדרך של ליברמן למשרד הביטחון נסללה לאחר שמפלגות הקואליצה הגיעו לפשרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הלילה את הצעת הפשרה של שר הבריאות יעקב ליצמן לפיה ראש המועצה לביטחון לאומי או סגנו יהיו אחראים לדווח לשרים עד סיום פעילות הוועדה שעליה הכריז ראש הממשלה.

"החל ממחר בבוקר, הקבינט בישראל לא יהיה יותר ללא קצין שיעדכן את השרים", כתב הלילה נפתלי בנט בעמוד הטוויטר שלו, והוסיף: "היה ניתן להגיע להסכמה הזו כבר לפני שבוע ימים, אבל טוב שקרה כעת. אני מודה לראש הממשלה שהגיע להסכמה למען עם ישראל וחיילי צה"ל. עם ישראל ניצח. בקיצור - יש מזכיר צבאי לקבינט".

שר הבריאות, יעקב ליצמן , בירך על קבלתה של הצעת הפשרה. "אני מברך על הסיכום שהושג בין ראש הממשלה נתניהו לשר בנט, שהביא לפתרון המשבר בקואליציה", אמר. "כולי תקווה שהממשלה תתרחב ותמשיך בפעילותה למען אזרחי ישראל, בעזרת השם.

 

ביממה האחרונה לחצו גורמים בליכוד ובבית היהודי על שני הצדדים על מנת לקבל את הפשרה של ליצמן או למצוא דרך ביניים אחרת כדי ליישב את המשבר בין המפלגות. כך למשל, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) ניסה במהלך היום לתווך בין ראש הממשלה לבנט והעביר שורת הצעות כדי ליישב את דרישת האחרון למנות מזכיר צבאי ייעודי לשרי הקבינט. לצד ניסיונות הגישור, הזהיר אדלשטיין מפני בחירות בעקבות המשבר. "בחירות יצרו קרע אדיר בעם ויפגעו קשות באמון הציבור בבוחריו", אמר.

הדברים של אלדשטיין, באו בעקבות הגישה התקיפה שאימץ יו"ר הבית היהודי במהלך היום. בנט הבהיר כי הוא אינו נסוג בו מדרישותו לרפורמה מקיפה בעבודת הקבינט, גם במחיר יציאה מהממשלה. "אמשיך להילחם ולהגן על חיילי צה"ל ותושבי עוטף עזה מכל מקום שבו אני אהיה, בממשלה או מחוצה לה", אמר. גם שרת המשפטים איילת שקד דיברה בטון דומה בריאיון לגלי צה"ל ואמרה: "אנחנו לא רוצים בחירות, אבל מוכנים להגיע לשם אם לשם זה ידרדר".

בתוך כך, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הבהיר כי חרף הדיווחים וההצהרות של נתניהו, לא מתקיימים מגעים לכניסה לקואליציה בין השניים. "‏במשבר בין בנט לביבי אני צופה בהנאה רבה על הקוסם והחולם", כתב מוקדם יותר אתמול בחשבון הטוויטר שלו. "אין לי שום כוונה להיות כלי משחק בכיפופי הידיים שלהם.‏ אמרתי שאין מו"מ, אז אין מו"מ, ואין דלת ואין חלון ואין מנעול ואין מפתח. לא עובד אצלם".

ואולם, במחנה הציוני גובר החשד כי יו"ר המפלגה עדיין בוחן את האפשרות. ח"כ אראל מרגלית, מהקולות הבולטים במפלגה נגד הצטרפות לממשלת נתניהו, פרסם אתמול בצהריים הודעה חריפה ובה קרא "לטרוק לנתניהו את הטלפון בפרצוף". לדברי מרגלית, "נניח לממשלה הקיצונית שלו שתתפרק לבד, אנחנו נאסוף את כל מי שקופץ מהספינה הטובעת כמו בוגי יעלון, אבי גבאי ואורלי לוי, ונוביל ביחד את העם לחוף מבטחים".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, התייחסה גם היא למשבר ואמרה: "כמו סרט רע שכבר ירד מהמסכים שוב נשמעים הערב קולות על חלוקת תיקים למחנה הציוני על חשבון הבית היהודי. ההתעקשות של הבית היהודי היא לא על חלוקת ג'ובים ולא על תפקידים, היא מאבק על החיים עצמם. חבל שההזדמנות לממשלת ימין, כזו שתממש את האידיאולוגיה שלשמה נבחרה, עדיפה פחות על פני פירורי המחנה הציוני".