ארנו מימרן משנה גרסה: "ייתכן שנתניהו צודק בקשר לסכום"

170 אלף אירו לחשבונו הפרטי של נתניהו? המיליארדר היהודי-צרפתי אומר לחדשות 2: "כל מה שביבי אומר זה אמת - ייתכן שטעיתי בסכומים מכיוון שחלפו 10 שנים"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

המיליארדר משנה גרסה וטוען - "נתניהו צודק": ארנו מימרן, ששמו במרכז הפרשה שבמסגרתה העביר לכאורה כספים אסורים לבנימין נתניהו, משנה הערב (ג') את גרסתו - ואומר כי ייתכן שטעה בסכומים עליהם הצהיר, וכי מה שאומר ראש הממשלה בהקשר לפרשה הוא הנכון. 

"כל מה שביבי אומר זה אמת", אומר מימרן בשיחה עם חדשות 2. "ייתכן שטעיתי בסכומים, מכיוון שחלפו מעל 10 שנים. זה היה לפני זמן רב, אז ייתכן שטעיתי בסכום. בכל מקרה, לא היה דבר שאינו חוקי מצדו של ביבי, העברתי אליו סכום כסף, והזמנתי אותו לחופשות במונקו ובקורשבל (אתר סקי באלפים הצרפתיים). הסכום הכולל של החופשות וההעברה הכספית הוא כמיליון פרנק צרפתיים, שהם כ-170 אלף אירו".

בראיון לחדשות 10 אמש (ב') מימרן שב וטען כי העביר סכום כסף לנתניהו, אולם בשונה מהודעת לשכת ראש הממשלה, שציינה סכום של 40 אלף דולר - מימרן נקב בסכום גבוה בהרבה ובגרסה שונה מזו שמסר היום.

"קודם כל, לא אמרתי מעולם מיליון אירו, אמרתי מיליון", אמר מימרן. "זה היה ב-2001, והכוונה הייתה למיליון פרנקים צרפתיים, שזה 170 אלף אירו". 

"אני העברתי מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי שלו", הבהיר מימרן. "אני חושב שזה היה 170 אלף אירו, אבל הסכום רשום ורשמי, ואפשר לבדוק את זה. זה לא משהו שאני או הוא יכולים להחביא, זה רשום. אני זוכר את זה כ-170 אלף אירו. אם הוא אומר סכום אחר, אז זה כנראה מה שנכון, כי אצלו יש את הרישומים. הגעתי לחגוג עם נתניהו כשהוא זכה ב-2009, 8 שנים אחרי התרומה, ואין קשר לכסף שנתתי לו".

 

נתניהו על ההאשמות: "ההר הוליד עכבר"

מוקדם יותר הערב התייחס נתניהו לראשונה לפרשת מימרן במסיבת עיתונאים שערך במוסקבה לצדו של הנשיא ולדימיר פוטין - ודחה את הטענות לפיהן קיבל כספים אסורים. "ההר הוליד עכבר, אפילו לא הוליד עכברון, בקושי", הדגיש נתניהו.

"מיליון יורו לקמפיין בחירות ב-2009? לא מיליון יורו, לא קמפיין בחירות, לא 2009. מדובר על תרומה חוקית ומפוקחת לקרן שפתחתי לטובת מדינת ישראל. גם מהבלון הזה ייצא כל האוויר. ברור שזה חלק מרדיפה פוליטית שיטתית. מה שלא הצליחו לעשות בקלפי, מנסים לעשות עם האשמות-שווא ועם ניפוח תקשורתי אדיר", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה ציין באותה נשימה גם את ההאשמות בפרשת המעון ואמר: "רמסו את כבודה של רעייתי. היא סעדה את אביה, בן 96, ושילמה על כך מכספה הפרטי של המשפחה. אני מציע לכולכם לקורא את המאמר של רות גביזון - מחליפים ראש ממשלה בבחירות ולא במלחמת התשה משפטית ציבורית. אני מאמין במערכת המשפט שלנו, ומכל הדברים לא ייצא כלום, כי אין כלום".