בעלי סלקשיין מחסני אופנה נאשם בהרצת מניות איתמר מדיקל

עפ"י כתב האישום, היקף הפעילות התרמיתי של אייל חדד במניית איתמר מדיקל עמד על כ-50 מיליון שקל ■ מואשם גם בעבירות דיווח

איתמר מדיקל / צלם: גיל ארבל
איתמר מדיקל / צלם: גיל ארבל

איש העסקים אייל חדד, הבעלים של חברת סלקשיין מחסני אופנה בע"מ המפעילה רשת מחסני אופנה לכל המשפחה ברחבי הארץ, מואשם בביצוע עבירות השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך, לאחר שלטענת הפרקליטות ביצע אלפי עסקאות עצמיות במניות חברת איתמר מדיקל בחשבונות שבבעלותו.

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר (ה') כתב אישום נגד אייל חדד וחברת סלקשיין, בטענה כי בתקופה שבין אוקטובר 2009 לינואר 2014 חדד וחברת סלקשיין ביצעו 2,883 עסקאות עצמיות במניית איתמר מדיקל בע"מ, וזאת באמצעות 11 חשבונות שונים שהיו בשליטתו של חדד, בהם חשבונות של חברת סלקשיין.

על-פי כתב האישום, היקף הפעילות התרמיתי של חדד במניית איתמר מדיקל עמד על כ-50 מיליון שקל.

עוד מיוחסות לחדד וחברת סלקשיין עבירות דיווח, על כך שלא דיווחו על הפיכתם לבעלי עניין בחברת איתמר מדיקל, למרות ששיעור אחזקותיהם במניית איתמר עלה על 5%. 

כתב האישום הוגש בידי עו"ד אלה בנישתי בלפר ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על-ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. מכתב האישום עולה כי חדד היה בעל השליטה בחברת סלקשיין והחזיק ב-60% ממניות החברה, כאשר אחיו, יניב חדד, החזיק 40% ממניות החברה.

על-פי הנטען, החל משנת 2010 היה חדד הבעלים של חברה נוספת בשם בילבורד פרסום בע"מ, חברה פרטית העוסקת בפרסום חוצות על גבי בניינים, והחזיק 50% ממניותיה. חדד, נכתב באישום, הוא פעיל ותיק בשוק ההון, הבקיא ברזי המסחר בשוק ההון על כל שלביו ואפיוניו ועוקב באופן שוטף אחר התנהלות המסחר בבורסה.

כחלק מפעילות זו, נטען, החל מחודש ינואר 2009 ועד ינואר 2014 סחר חדד בניירות ערך של החברה הציבורית איתמר מדיקל בע"מ, חברה ציבורית העוסקת בפיתוח ושיווק מכשירים רפואיים. החל מינואר 2010 החברה נסחרה במדד תל-אביב בלוטק 50, וממארס 2010 היא נסחרה במדד תל-אביב ביומד. עד סוף שנת 2011 נסחרה המניה במדד יתר 120, ולאחר מכן נסחרה במדד תל-אביב יתר 50. 

חדד, נטען, פעל באמצעות 11 חשבונות שונים שהיו בבעלותו וכן חשבונות של חברת סלקשיין וחשבונות של חברת בילבורד, בין היתר בבנק אוצר החייל, בבנק דיסקונט, בבנק לאומי ובבנק פועלים. את המסחר בחשבונות ניירות הערך ניהל חדד כנטען באופן בלעדי באמצעות האינטרנט, הוראות פקס, הוראות בדואר אלקטרוני ושיחות מול הבנק. 

המסחר בבורסה התנהל באותה התקופה בשיטת הרצף (שיטה שפעלה על מערכת ממוחשבת למסחר רציף ואלקטרוני בניירות ערך).

הוראות מכירה קנייה תוך 5 דקות

על-פי האישום הראשון, חדד השקיע את כל הונו ואת כל ההון הנזיל של חברת סלקשיין במניית איתמר מדיקל, והחל מחודש אוקטובר 2009 עד ינואר 2014 פעל בחשבונותיו השונים וביצע 2883 עסקאות עצמיות שהשפיעו על שער מניית איתמר, זאת תוך ניצול מאפייני שיטת הרצף.

מהאישום עולה כי בפעילותו התרמיתית ייצר חדד מחזור פיקטיבי של 25,912,660 ערך נקוב במניה. עוד נטען כי כ-50% מהעסקאות העצמיות שביצע חדד נעשו בהפרשי זמנים של פחות מ-5 דקות, כאשר הוא הכניס הוראה לקנייה/מכירה בנייר מאחד החשבונות שבשליטתו, וכעבור פחות מ-5 דקות הכניס הוראה נוגדת מחשבון אחר שבשליטתו.

על-פי האישום, בחודש דצמבר 2012, כשהתעורר חשד אצל תומר פורת, מנהל ההשקעות בחברת איילון, על כוונותיו של חדד לבצע עסקאות עצמיות בין חשבונותיו, שוחחו אנשי איילון ואנשי סופרוויזר עם חדד על האיסור לבצע עסקאות עצמיות בין חשבונותיו, והוא התחייב בפניהם לא לבצע עסקאות צולבות.

ואולם, על-פי הנטען, חדד המשיך לבצע פעילות תרמיתית בין חשבונותיו השונים והשפיע בדרכי תרמית על תנודות שער מניית איתמר. 

באישום השני מואשם חדד כי הגם שהיה מודע לחובת הדיווח של בעלי עניין בחברה, הוא נמנע מלדווח לחברת איתמר על אודות הפיכתו והפיכת חברת סלקשיין לבעלי עניין בחברת איתמר, והכול לכאורה כדי להטעות משקיע סביר. 

עו"ד איריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגת את חדד, מסרה בתגובה: "אייל חדד השקיע במניה לאורך שנים מתוך אמונה בחברה ובעתידה. את טענותינו נביא בפני בית המשפט"