ליברמן, אל תחשוש להשתנות

זה ממש חיוני שהמילה שלך לא תהיה מילה, שכח מההבטחות המיליטנטיות

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

אני מבקש, אביגדור ליברמן, לתת לך הבטחה: ממני לא תשמע שום טענה אם לא תהרוג את הנייה תוך 48 שעות, תוך שבוע או בכלל. אני לא אלגלג עליך שאתה משנה את דעותיך, אם לא תעשה דבר ממה שהבטחת לעשות.

נכון שזה לא יפה, בלשון המעטה, להבטיח ולא לקיים. נכון שזה יוצר מצגת של חוסר אמינות. אבל כל אלה אינם מהווים סיבה שתיישם את הבטחותיך ואיומיך בתפקידך כשר הביטחון. מבחינתי אתה יכול להפר את ההבטחות המיליטנטיות שלך, ואני מבטיח לא להזכיר לך את הסיסמה "מילה היא מילה".

אדרבא, אני מקווה מאוד, לטובת כולנו, שמילה שלך היא לא מילה, כמו של פוליטיקאים רבים. במקרה שלך ממש חיוני שהמילה שלך לא תהיה מילה.

אתה הימין שיכול

יש אומרים שאם אפשר לעשות שלום, רק הימין יכול. בגלל שהשמאל נתפש כוותרן, כנרפה וכו'. יש אפילו קבלות לטענה זו, כמו החזרת סיני על ידי מנחם בגין, שחרורים סיטוניים של מחבלים, הסכמי וואי וחברון של בנימין נתניהו, ושאר מהלכים שלו באו מהצד השמאלי, היינו שומעים את נהמת ההמון של הימין, ואולי אפילו מרגישים את נחת זרועו. אפשר להתווכח עם מחשבה זו, אבל מכל מקום - אם ימין, אז מי יותר ממך, ליברמן?

כשלעצמי אני חושש ששלום הוא חלום בלתי-מושג - לא בגללנו, אלא גם בגלל הפלסטינים, למעשה בעיקר בגללם. נראה שלהם נוח להמשיך להיות קורבנות מסכנים.

אחרת אי אפשר להבין מדוע אינם עושים את מה שאנחנו עשינו, כלומר מפתחים עצמם כדי לצאת מהמסכנות האמיתית שהם יצרו. כנראה שיותר נוח לבוא בטענות אל כל העולם. כנראה שעדיף בשבילם לקבל אהדה למסכנותם מאשר להיות לא מסכנים.

לצרף את דרשוביץ לכוחותינו

לכן, אין לי טענה לממשלה זו שאינה משיגה הסדר. השאלה היא מדוע הממשלה לא יודעת לנווט את הדברים כך שהעולם יראה שלא אנחנו, אלא הם אלה המהווים מכשול. זה קל מאוד לביצוע; כל מה שצריך זה ליזום מדי פעם מהלכים מדיניים שיוכיחו את שאיפתנו להסדר. בד בבד - הסברה נכונה. אם אתה לא יודע איך עושים את זה, אני מציע שתיוועץ בעורך הדין היהודי-אמריקאי אלן דרשוביץ. הוא יודע להסביר באופן משכנע את המצב לאשורו.

הכי טוב אם תוכל לשכנע את דרשוביץ, בתיאום עם שר החוץ נתניהו כמובן, להיות שגריר שלנו באו"ם. זה יכול להיות אלמנט חשוב בתהליך ניפוצו של ליברמן הישן לטובת החדש - ולתפארת מדינת ישראל.