לתעשייה האווירית ולתעשייה הצבאית דרושים: יושבי ראש

שר הביטחון ליברמן ביטל את החלטת השר היוצא יעלון למנות את אורי אגמון ליו"ר תעש

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

ההחלטה הראשונה שמקבל שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בנושא התעשיות הביטחוניות מבטלת את ההחלטה שקיבל קודמו בתפקיד, משה (בוגי) יעלון: בימים האחרונים החליט ליברמן לבטל את המינוי של תא"ל (במיל') אורי אגמון לתפקיד יו"ר התעשייה הצבאית (תעש מערכות) במקום האלוף (במיל') אודי אדם - שהתמנה לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון.

אגמון, שמשמש בתפקיד ראש מינהלת המעבר של תעש מערכות לנגב, התבשר כי שר הביטחון מתכוון למנות לתפקיד יו"ר החברה גורם אחר. זאת, למרות שהשר לשעבר יעלון כבר סיכם לפני כחודש וחצי עם שר האוצר, משה כחלון, על מינוי אגמון לתפקיד זה. בעקבות הסיכום בין שני השרים הועבר מינויו של אגמון לאישור ועדת ברנר, שבוחנת מינויים בכירים במגזר הציבורי.

ליברמן, השוהה בימים אלה בביקור עבודה ראשון בארה"ב כשר ביטחון, עתיד להכריע, כנראה עם שובו לארץ, מי יהיה יושב ראש תעש הבא.

בנוסף, ליברמן יצטרך להחליט בקרוב על מינוי של יושב ראש לחברה ביטחונית ממשלתית אחרת - התעשייה האווירית. באחרונה הודיע היו"ר המכהן רפי מאור על החלטתו לפרוש מהתפקיד בקרוב, וזאת על רקע עימות סוער בינו לבין מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, שאף ניסה להוביל להדחת מאור מהתפקיד.

תעש מערכות נמצאת בהליכי הפרטה, ואלביט מערכות היא החברה היחידה שמתמודדת על רכישתה מהמדינה. באחרונה החליטה רשות החברות הממשלתיות להזמין שתי הערכות שווי נוספות לתעש וזאת, למרות ששתיים כאלה כבר נעשו לה בעבר. שתי החברות שנבחרו בידי הרשות למען עשיית הערכות השווי הן "שווי הוגן" ו"תבור".

ההחלטה לקיים הערכות שווי נוספות התקבלה לאחר שהתברר שחברת פרומתיאוס, שעשתה הערכת שווי לתעש, סיפקה שירותי ייעוץ לחברת בת של אלביט מערכות, שהיא המתמודדת היחידה לרכישת תעש. בנוסף לפרומתיאוס, יש בידי רשות החברות הערכת שווי שעשתה גם פאהן-קנה.

גורמים שמעורבים בנושא העריכו כי ההחלטה של רשות החברות לקיים שתי הערכות שווי נוספות יכניסו את כל תהליך ההפרטה של תעש, המקרטע ממילא, לעיכוב של חודשים.