על רקע החלטת רוב אזרחי בריטניה להיפרד מהאיחוד האירופי, מעריכים היום (א') בלאומי שוקי הון כי הברקזיט הכניסה לעולם ממד חדש של אי ודאות, שצפוי להימשך זמן רב יחסית. לא ברור איך יהיה אופן ההיפרדות ומה יהיו לוחות הזמנים, אולם מדובר בתהליך ארוך של שנתיים לפחות.

על פי לאומי שוקי הון, הסיכון המרכזי מבחינת גוש האירו בטווח הבינוני-ארוך הינו פרישה של מדינות נוספות ובמקרה קיצון אף פירוק האיחוד. בריטניה עלולה לסבול מירידה בצמיחה ואיבוד מעמדה של לונדון כ"בירה פיננסית". אלו הן התפתחויות הבאות לידי ביטוי בשינויים בשווקים הפיננסיים השונים כבר עתה, כאשר הפיחות בליש"ט עלול להימשך.

"הסיכוי להרחבות מוניטאריות נוספות עלה. כל עוד המצב לא מתבהר, יהיה קשה לפד להעלות את הריבית השנה מעבר להעלאה אחת סמלית לכל היותר. הבנק המרכזי בבריטניה עשוי להוריד את הריבית לרמה אפסית ולהשיק תוכניות רכישה", נכתב בסקירה מטעם לאומי שוקי הון.

מנהל מחקר המאקרו דודי רזניק מעריך עוד כי בנק ישראל צפוי בשלב זה להותיר את הריבית ללא שינוי, כאשר בהחלטת הריבית השבוע סביר כי תחזיות הצמיחה יתעדכנו כלפי מטה. "ייתכן ובהודעה ירמוז הבנק על תכניות עתידיות במידה והמצב העולמי/הצמיחה המקומית ימשיכו להידרדר", כותב רזניק.