המסחר בבורסת תל-אביב הסתיים היום (ב') במגמה שלילית, וזאת על רקע ירידות שערים ניכרות בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט, בעוד המשקיעים מעכלים את השלכות ה"ברקזיט". בזירה המקומית תתפרסם היום החלטת הריבית לחודש יולי, כאשר מניות הבנקים והגז נותנות את הטון. החוזים העתידיים בניו-יורק מאותתים על פתיחה שלילית.

 

ההחלטה המפתיעה של העם הבריטי לפרוש מהאיחוד האירופי תפסה את השווקים לא מוכנים והתוצאה הייתה פחד ובהלה בשווקים הפיננסים. למעשה, שוקי העולם איבדו יותר מ-2 טריליון דולר ב"יום שישי השחור", יום המסחר עם הירידות החדות ביותר בהיסטוריה, כך לפי נתונים של חברת S&P Global.

אפקט הברקזיט הגיע אתמול גם לבורסה בת"א כאשר מדד המעו"ף השיל מערכו 3.2% בליווי מחזור מסחר גבוה יחסית ליום ראשון (יותר ממיליארד שקל), בעוד מניות הבנקים הובילו את המגמה עם ירידות של עד כ-4.3%. לפי הערכות המשקיעים בישראל פדו אתמול עד כמיליארד שקל מקרנות הנאמנות.

ברקזיט - התנכרות אירופה לבריטניה תועיל לסחר הישראלי

המומחים חלוקים: איך תשפיע הברקזיט על שוקי העולם?

 

היום הודיע בנק ישראל שהחליט להותיר את הריבית לחודש יולי ללא שינוי אולם במספר הערות אגב, כתבו כלכלני מחלקת המחקר בבנק, כי הם מורידים את תחזיות הצמיחה של הכלכלה המקומית וכן שהריבית תעלה פעם אחת עד לסוף השנה הבאה ותעמוד על 0.25%.

שותפויות הגז, ביניהן רציו , אבנר  ודלק קידוחים , בלטו במסחר, בעוד ישראל וטורקיה הכריזו היום באופן רשמי על הסכם פיוס ביניהן. מאחר וטורקיה נחשבת לאחת מיעדי היצוא הפוטנציאלים המרכזיים של ישראל, לצד יוון קפריסין ומצריים, המשקיעים מגיבים בחיוב להכרזה על הסכם הפיוס.

קבוצת המשביר 365 דיווחה היום לבורסה כי  מנכ"ל הקבוצה רמי שביט, המשנה למנכ"ל המכהנת גם כסמנכ"לית הכספים, ומנהל פיתוח בקבוצה - נחקרו באזהרה ברשות ניירות ערך בחשד לשימוש במידע פנים.  

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין במסחר. נציין את לאומי , פועלים  ומזרחי טפחות