ביקושי שיא לאגרות חוב של ממשלת ישראל על רקע התגברות אי הוודאות בשווקים בעקבות ה"ברקזיט" ובריחת המשקיעים לנכסים הנחשבים בטוחים. המכרז השבועי שמנהלת יחידת החוב באגף החשבת הכללית באוצר רשם היום ביקושים הגבוהים ב-50% מרמת הביקושים הרגילה בשנים האחרונות. מדובר במכרז שגרתי בהיקף של 900 מיליון שקל לשוק המקומי שכלל הנפקת חוב חדש על הרחבת סדרות אג"ח ל-3, 5, 10 ו-30 שנה.  

על רקע ביקושי השיא, נרשם שפל של כל הזמנים בתשואות האג"ח הממשלתיות הנסחרות בבורסה. כך, למשל, אג"ח שקלי לפירעון באוקטובר 2025 נסחרה היום במחיר המגלם תשואה שנתית של 1.63%.

גם במחירי האג"ח הדולריות של ישראל הנסחרות בשווקי הון זרים נרשמו בימים האחרונים עליות שערים. סדרת האג"ח ל-30 שנה (לפירעון ב-2043) נסחרת במחיר המגלם תשואה שנתית של 3.8%.

אג"ח לפירעון ב-2026 נסחרת במחיר המגלם תשואה של 2.6%, מרווח של כ-100 נקודות בסיס מעל אג"ח מקביל של ממשלת ארה"ב. מדובר במרווח דומה לזה ששרר בעת הנפקת האג"ח לפני כחודשיים והמשמעות היא שישראל נתפסת כשייכת לקבוצת המדינות הבטוחות (כמו גרמניה וארה"ב) שהמשקיעים נוהרים לאגרות החוב שלהן בעתות משבר וחוסר ודאות, מה שמכונה בעגה המקצועית "Flight to Quality".