אחרי הפיגוע: נתניהו וליברמן אישרו 42 יחידות דיור בקריית ארבע

רה"מ ושר הביטחון החליטו על אישור המכרז לאחר ביקור בבית משפחתה של הלל יפה אריאל בת ה-13, שנהרגה בפיגוע הדקירה בביתה בהתנחלות ביום חמישי ■ מדובר על מכרז חוזר שפורסם לפני שנה וחצי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן החליטו אתמול (שישי) לאשר בניית 42 יחידות דיור חדשות בקרית ארבע, באזור שבו מתגוררת משפחתה של הלל יפה אריאל בת ה-13, שנהרגה בפיגוע הדקירה בביתה בהתנחלות ביום חמישי. ההחלטה לאשר את המכרז החוזר, שפורסם לפני שנה וחצי, התקבלה לאחר הביקור שקיים ראש הממשלה בבית המשפחה בשעות הבוקר.

"לראות את החדר של הלל, לראות את כתמי הדם שם ליד מיטתה וספרים ובגדים של ילדה קטנה, זה מזעזע", אמר נתניהו בתום הביקור בבית המשפחה. "זה מזכיר לנו שוב מול מי ומול מה אנחנו עומדים. הם רוצים לעקור נטוע ואנחנו נעמיק את השורשים. הם לא יוציאו אותנו מכאן. התרשמתי מהמשפחה המופלאה הזאת, הם לא ישברו את רוחה וגם לא את רוחנו".

לדברי דודתה של הלל, יעל קביליו, נתניהו שוחח עם הוריה של הנערה שנרצחה. "ראש הממשלה חלק פה כבוד למשפחת השכול. זה לא היה מובן מאליו שיטוס לפה, וגם שר הביטחון והשר אריאל", אמרה. "ראש הממשלה שמע את ההורים. האימא, רינה, רצתה להשמיע את הקול ולומר לו שיסתכל מסביב ויראה כמה המקום הזה קורא לעם ישראל. הגבעות מסביב מחכות, צריך רק את האישור כדי לבנות בהן, בנייה למען הבת שלה וכל עם ישראל שביתם יהיה מרכז היישוב ולא הקצה שלו".

הצהרתם של נתניהו וליברמן מגיעה יום לאחר פרסום דוח הקוורטט שקורא לישראל להפסיק לאלתר את הבנייה בהתנחלויות. עוד קובע הדוח - שחובר בידי ארצות הברית, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה - כי מדיניות ישראל "שוחקת בהתמדה את הסיכוי לפתרון שתי המדינות".

"יש שאלות לגיטימיות לגבי הכוונות ארוכות הטווח של ישראל, שכוללות הצהרות מצד כמה שרים בממשלת ישראל שמצהירים שלעולם לא תקום מדינה פלסטינית", קובע הדוח שצפוי לעלות לדיון במועצת הביטחון של האו"ם בקרוב. הדוח קובע כי ישראל הפקיעה 70% מאדמות שטחי C, שמהווים 60% משטח הגדה המערבית וכוללים את מרבית השטחים החקלאיים, המשאבים הטבעיים ועתודות הקרקע.