בדיקה: נתניהו קיבל לכאורה תרומות לא חוקיות בכהונתו הנוכחית

חדשות 2: במוקד הבדיקה - תרומות מאנשי עסקים זרים ששימשו לכאורה את ראש הממשלה ■ הבדיקה כבר יצאה מתחומי ישראל, והיא מחייבת ביצוע חיקורי דין בחו"ל

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמצא בביקור באפריקה, ממשיכים להיחשף בארץ חשדות חדשים נגדו. הערב (ב') נחשף בחדשות 2 כי המשטרה בודקת חשד כי נתניהו קיבל תרומות לא חוקיות מאנשי עסקים זרים, ששימשו לכאורה את נתניהו במהלך כהונתו הנוכחית כראש ממשלה.

במוקד הפרשה כספי תרומות שהתקבלו מאנשי עסקים זרים. לפי מידע שהגיע לעיתונאים עמית סגל ומשה נוסבאום, ככל הנראה הבדיקה נוגעת לכהונתו הנוכחית של נתניהו.

הבדיקה בעניין כבר יצאה מתחומי מדינת ישראל, והיא מחייבת ביצוע חיקורי דין בחו"ל. ייתכן מאוד שכמה מהם כבר נעשו.

לפי הפרסום בערוץ 2, בשלב זה מדובר אומנם על בדיקה, אך בפועל מדובר על חקירה לכל דבר, ונעשות כל הפעולות מלבד זימון חשודים לחקירה באזהרה. הבדיקה הזו מתנהלת על-ידי צוות מצומצם של הפרקליטות והמשטרה, בפיקוח והנחיה צמודים של היועץ המשפטי לממשלה וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ובידיעתו של המפכ"ל. 

בשבועות האחרונים נפוץ גל שמועות על "שולה זקן" של ראש הממשלה - דמות המקורבת לנתניהו שמסרה למשטרה מידע בעניינו - אך השמועה הזאת ככל הנראה אינה נכונה. במיוחד עסקו השמועות בשניים - סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, וראש לשכתו של נתניהו לשעבר, ארי הרו. 

כעת ברור כי סיידוף אינו קשור לבדיקה, מכיוון שזו אינה עוסקת במעון ראש הממשלה.