מה גורם ללקוחות להתחרט לאחר קניית רכב חדש?

תחזוקת רכב יקרה, מושבים שאינם נוחים ובעיות מכניות שלא ניתן לצפות מראש, הם בין הסיבות שמביאים רוכשי רכב חדש להתחרט על קנייתו ■ על מנת למנוע מצב שכזה מציעה חברת אלדן ללקוחות להתנסות ברכב במשך חודש שלם ואם אינו מתאים לבטל את העסקה במלואה

רכישת רכב חדש אלדן / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
רכישת רכב חדש אלדן / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה מטעם אלדן

"כ-60% מהציבור יודעים לציין סיבה כלשהי שהייתה גורמת להם לאי שביעות רצון או חרטה בעסקת קניית רכב חדש. בין המניעים העיקריים להבעת חרטה על עסקה שכזו: תחזוקת רכב יקרה מעבר לצפוי, צריכת דלק גבוהה, בעיות מכניות וחוסר נוחות ברכב", כך עולה מסקר שערכה לאחרונה חברת הסקרים שילוב עבור חברת אלדן, ליסיניג ומכירות רכב, בקרב 503 גברים ונשים בגילאי 18 פלוס, במדגם המייצג את האוכלוסייה.

עוד עלה מן הסקר כי אחזקת רכב יקרה היא הגורם הבולט ביותר בשיקול האם לבטל את הקנייה, כאשר צריכת דלק גבוהה מהווה את הסעיף המשמעותי ביותר עבור המשיבים בקטגוריה זו. בקטגוריית התחום המכני, הסעיף המשמעותי ביותר לשיקולי החזרת רכב חדש הוא תקלות חוזרות ונשנות ולאחריהם מהירת תאוצה ("האוטו לא סוחב") ובקטגוריית נוחות הרכב תפסו את הבכורה השלילית, מושבים שאינם נוחים ולאחריה אי-התאמה של כיסא הנהג.

הטבות בלעדיות על מגוון רכבים בשיטת לא מתאים? תחזיר, לחצו למידע >>

"הממצאים העולים מן הסקר מעידים על כך שקיים נתח די משמעותי של צרכנים היכולים להתחרט על עסקת קניית רכב חדש משלל סיבות", אומר אסף שטרנברג, מנהל אגף השיווק בחברת אלדן, "ועבורם יצרה אלדן באופן מהפכני ובלעדי מוצר ייחודי תחת הכותרת - "לא מתאים לך - תחזיר". המוצר החדש מעניק לרוכש רכב חדש עם אפס קילומטר את האפשרות להתנסות ברכב, לבדוק אותו, לנסוע ולבדוק שוב ושוב במשך חודש את הרכב. במידה והרכב לא עונה על ציפיותיו, או שאינו מתאים לו מכל סיבה שהיא, אותו רוכש יכול להתחרט ולבטל את העסקה וזאת, כאמור, עד 30 יום ממועד הרכישה".

לדברי שטרנברג, השירות מהווה בשורה צרכנית חדשה המשנה את פני השוק. "תקנות הגנת הצרכן החדשות (ביטול עסקה) קובעות כי צרכן רשאי לבטל הסכם לרכישת רכב חדש שנרכש מיבואן הרכב בתוך 14 ימים ובלבד שלא נעשה בו שימוש. אלדן החליטה לבוא לקראת הצרכנים ומאפשרת להם להחזיר רכב שכן נעשה בו שימוש ובפרק זמן ארוך יותר של 30 יום ממועד הרכישה.

"מדובר בתקופה ממושכת שבה הצרכן יכול לבחון את הרכב במצבים שונים (נסיעות עירוניות, בינעירוניות, בדרך לעבודה, עם הילדים בסופשבוע וכו'), במקום בנסיעת מבחן קצרה ומוגבלת בזמן שלא מעניקה ללקוח את היכולת האופטימלית לבדוק את הרכב אותו הוא רוצה לרכוש. במידה והלקוח אינו מרוצה הוא יוכל להחזיר את הרכב לאלדן ויהיה זכאי לקבל את כספו בחזרה. יש להדגיש כי לא מדובר בהחלפה/זיכוי, אלא בביטול מלא של העסקה והשבת הכסף באופן מלא בקיזוז תשלום מינימאלי בגין ימי השימוש ברכב (עלות הנמוכה מהמחיר המקובל להשכרת רכב - י.ג.)".

- איך נולד הרעיון למוצר המהפכני הזה?

"קניית רכב היא העסקה השנייה הגדולה בחיינו לאחר רכישת דירה ומדובר על הוצאה גדולה שלעיתים יכולה להיות אכזבה בצידה. כחלק משיטת הקנייה הבטוחה של אלדן אנו מאמינים שחוויית הרכישה צריכה להיעשות בראש שקט, רגוע, ללא דאגות או חששות והבנה שמותר וניתן להתחרט ברכישת רכב, שכן תהליך קניית הרכב לא צריך להיות מעיק, מורכב וקשה".

- השירות החדש כולל את כל הדגמים?

"אלדן מוכרת את כל דגמי המכוניות שיש בשוק וזהו אחד היתרונות הגדולים עבור הלקוח. השירות החדש מאפשר לו לרכוש כל דגם בו הוא מעוניין בראש שקט, כשהוא יודע שיש לו את האופציה להתנסות בנהיגה ברכב ולהחזירו לחברה אם רק ירצה בכך ומכל סיבה".

הטבות בלעדיות על מגוון רכבים בשיטת לא מתאים? תחזיר, לחצו למידע >>