המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בירידות שערים ולמעשה קטע רצף של עליות שלא נרשם מאז 2013. המסחר באסיה ננעל הבוקר בעליות שערים על רקע נעילה חיובית אמש בוול סטריט. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P העפילו אמש לשיאים חדשים, בעוד עונת הדוחות לרבעון השני נמשכת בארה"ב. 

 

כאמור, עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה, ועל אף תחזיות האנליסטים לירידה ברווחי החברות, המדדים בארה"ב ממשיכים לשבור שיאים חדשים. אומנם מדד הדאו ג'ונס עלה אמש בשיעור קל בלבד, אך מדובר ברצף עליות הארוך ביותר מאז מארס 2013 - 9 ימים ברציפות. גם מדד ה-S&P העפיל אמש שוב לשיא של כל הזמנים וננעל ברמה של 2,173 נקודות. 

נגיד הבנק המרכזי של גוש האירו החליט היום להותיר את שיעור הריבית הבסיסי ללא שינוי ברמה של 0%, כמו כן, הריבית על פיקדונות נותרה על כנה ברמה של -0.4%. במסיבת עיתונאים שקיים דראגי לאחר פרסום הודעת הריבית אמר כי יש להמתין עם פעולות מאקרו כלכליות עד להתפתחויות במישור הפוליטי לאחר ה"ברקזיט" מה שגורם למשקייעם להעריך כי הריבית הנמוכה תיוותר באירופה עוד תקופה ארוכה. 

קונצנזוס האנליסטים בשוק מצביע על כך שדראגי לא צפוי לשגר "בזוקה" חדשה בדמות תמריצים מוניטריים שונים, לפחות לא בהחלטה הקרובה, אך בכל מקרה בפניו ניצבים מספר אתגרים מרכזיים, ביניהם, הכלכלה המדשדשת של גוש האירו, החשש מפני אפקט דומינו בעקבות הברקזיט, תשואות האג"ח האפסיות בגרמניה ומדינות נוספות בגוש האירו והאתגר הגדול מכולם - החובות הרעילים במערכת הבנקאות של איטליה, שרבים רואים בהם "פצצה מתקתקת".

"המשבר במערכת הבנקאות האיטלקית והסכנה שהוא יתפשט למדינות נוספות באירופה, ימשיך להיות אחד מהסיכונים המאקרו פוליטיים-כלכליים הגדולים שאנו מודאגים מהם", מציין במזכר למשקיעים פדריקו סאנטי, אנליסט בחברת Eurasia Group.

בזירת המאקרו האמריקאית, היום בשעה 15:30 פרסם משרד העבודה האמריקאי את הנתון השבועי של התביעות לדמי אבטלה, שממשיכות במגמת הירידה. כך, נרשמו השבוע 253 אלף תביעות חדשות, לאחר שהאנליסטים ציפו ל-271 אלף תביעות חדשות. זאת, לעומת 254 אלף בשבוע שעבר. באותה שעה פורסם מדד הפד של פילדלפיה לחודש יולי, שבניגוד לנתון דמי האבטלה שמצביע על שיפור, צנח בחדות. כך, נרשמה קריאה שלילית של 2.9 נקודות, לעומת צפי האנליסטים שעמד על 5.1 נקודות. זאת, לאחר שבחודש יוני נרשמה קריאה של 4.7 נקודות.

מכירת בתים מיד שנייה בארה"ב עלו בקצב שנתי של 1.1% והגיעו לרמה של 5.7 מיליון יחידות, המספר הגבוה ביותר ב-9 השנים האחרונות. במקביל פורסם כי מחירה החציוני של דירה בארה"ב עלה בכ-5% ל-247.7 אלף דולר. 

 

לפני פתיחת המסחר חברת ג'נרל מוטורס   דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני ולאחר הנעילה ידווחו גם חברות פאיפל (paypal), סטארבקס וויזה 

טבע  דיווחה הבוקר על השלמת תמחור ההנפקה של אגרות חוב נוספות בסך כולל של 4 מיליארד אירו בקשר עם רכישתה הצפויה של החטיבה הגנרית של אלרגן, על ידי החברה הבת בהולנד.